Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door Pettic »

In een ontvangen bericht staat een (geldige) mailto-koppeling. Echter als ik daar op klik zie ik de inhoud van de link in de statusbalk maar wordt er geen nieuw bericht gestart met die gegevens.
De link ziet er ongeveer zo uit:
mailto:adres@domein.nl?subject=tekst&body=tekst
Weet iemand hoe hier uit te komen?

In de configuratie-editor staat de sleutel network.protocol-handler.expose.mailto ingesteld op true.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door oeekker »

Heb je het al in veilige modus geprobeerd?
rkempers
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 november 2021, 14:39
    Windows 10 Firefox

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door rkempers »

Het vreemde is dat mailto niet werkt in de 64 bits uitvoering een tijd bezig geweest toen de 32 bits er overheen gedaan en toen werkt het wel je zou zeggen dat een nieuwe versie zou werken
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door nirwana »

Windows installeert 32-bit programma's standaard in de map C:\Program Files (x86)
64-bit-programma's gaan in de map C:\Program Files

Ik vermoed dat jouw mailto-handler in het Windows-register verwijst naar C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
Dat zou althans goed kunnen verklaren waarom de 32-bit-versie wel werkt en de 64-bit-versie niet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
rkempers
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 november 2021, 14:39
    Windows 10 Firefox

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door rkempers »

Hartelijk dank voor antwoord nu dat klopt niet want ik heb hem geïnstalleerd in de32 bits werkt perfect tot dat ik weer een update krijg van de nieuwste versie 32 bits en nu doet hij het weer niet ik vind dit een vervelende manier zijn ook veel klachten over in google hoop dat daar wat aan gedaan wordt verder ben ik uitermate tevreden
rkempers
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 november 2021, 14:39
    Windows 10 Firefox

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door rkempers »

hij heeft hem nu opnieuw geinstalleerd in de program
rkempers
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 november 2021, 14:39
    Windows 10 Firefox

Re: Mailto koppeling in Thunderbird werkt niet

Bericht door rkempers »

het was eerst opgelost door versie 32 bits te installeren werkte toen goed totdat ik een update kreeg maar die krijg ikln van een release versie en toen deed hij het weer niet nu heb ik via de site een nieuwe geïnstalleerd 94.1. 64 bits en nu dat hij het wel weer en staat nu op program files
Plaats reactie