Hoe moet dat ?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Beste mensen;
In mijn Thunderbird heb ik post die links opzij staat ( SPAM ) en natuurlijk is het geen spam dat omdat ik die al gemarkeerd als gewenste post heb en geen SPAM ..
Hoe moet ik die tekst en/ of SPAM tekst ( kijk foto a.u.b. ! ) wissen zodat die niet meer voorkomt bij mijn gewenste post en of die toch geen-SPAM e-mails zijn ? ..
Bijlagen
Natuurlijk zijn ze geen SPAM's ( geen een ! ) !
Natuurlijk zijn ze geen SPAM's ( geen een ! ) !
Het is geen SPAM !
Het is geen SPAM !
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door markh »

Ik vermoed dat dit door de e-mailserver wordt geplaatst, dit is op de lokale computer in dat geval niet in te regelen. Wellicht even aanmelden op webmail en kijken of de serverinstellingen wat spambehandeling betreft te wijzigen zijn?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Mad Maks »

Hi
Thunderbird markeert mogelijke spam met een vlammetje en verplaats deze naar de map ongewenst als dit ingesteld is. Thunderbird voegt niets toe aan de onderwerp regel, dat is iets wat door de mailserver gedaan wordt als dat ingesteld staat. Zoals mark zegt kijk even in je webmail voor de instellingen of neem contact op met je provider.

groet
Tim Maks
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Hallo Markh en Maks; .... Dank je wel op reactie's

In mijn Thunderbird server instellingen zijn ze absoluut goed en juist ingesteld dat weet ik dus 100% zeker, als eerst dacht ik dat die komt doordat betreffende paar zenders niet direct i mijn adresboek ze zijn en heb ik net geprobeerd meteen ze in adresboek als contacten zetten ..... maar het helpt niets die SPAM tekst blijft ondanks dat ze hun post als goedgekeurd of gewenst beschouwt ..
Blijkbaar net zoals u denkt zal eventueel moeten mijn provider over bellen en verder kijken of wat hier te doen is ...
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Vervolg en update ! ....

Ah ..... KPN heb net gebeld en hebben ze geen idee hoezo SPAM tekst niet weg te krijgen bij goedgekeurde post is, en zeggen ze dat serverinstellingen zijn ze wel goed ( zoals ik zelf ook beweerde en weet ik dat toch ) anders zal ik geen post binnen kunnen krijgen ...
Uiteindelijk zelf kreeg ik toch gevoel dat ze geen idee hebben waarover gaat en/of hoe zoiets opgelost zal moeten worden .
Na ja...
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Pettic »

Wie is je account waarvan je het [SPAM]bericht ontvangt, is dat soms Gmail?
Ik weet niet of jij je e-mail laat controleren door je anti-virusprogramma. Is dat wel het geval dan kan het zijn dat dat de [SPAM] tekst toevoegt.
Je kunt dat desgewenst uitschakelen via menu Extra> Voorkeuren> Privacy & Beveiliging: Beveiliging/Antivirus [ ].
Windows; Firefox; Thunderbird
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Hoi hoi Pettic dank je ook op die reactie;

Nee deze post van MediaMarkt en nog paar anderen en/of deze e-mail is het juist op adres van mij eigen provider ( standaard provider mijn adres ! ) geen gmail dus, zoals ik boven al verteld heb was ik in contact met mijn KPN provider en medewerkers konden ze mij niets helpen ook zeggen ze dat toevallig iets mis met e-mail server instellingen was dat ik helemaal poost niet kon krijgen ( maar dat wist ik zelf ook dus ) etc.etc.
Het enige wat ik nog niet gecontroleerd had is het inderdaad of mijn Antivirus beveiliging reden voor dit gedoe is, dat moet ik alsnog doen en zodra ik tijd vind' zal .......natuurlijk laat ik in vervolg hier straks dat weten ..
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

UPDATE !
Bijlagen
BOOSDOENER ?? uitschakelen dat ???
BOOSDOENER ?? uitschakelen dat ???
1TB.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Pettic »

Moos schreef: ↑8 december 2021, 16:53 * 𝐔𝐏𝐃𝐀𝐓𝐄 *
Dat is inderdaad de 'boosdoener' die de spam-tekst toevoegt. Schakel dat desgewenst uit.
Windows; Firefox; Thunderbird
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Pettic schreef: ↑8 december 2021, 17:00
Moos schreef: ↑8 december 2021, 16:53 * 𝐔𝐏𝐃𝐀𝐓𝐄 *
Dat is inderdaad de 'boosdoener' die de spam-tekst toevoegt. Schakel dat desgewenst uit.
:( Bedoel je integratie in Thunderbird ooof die hieronder andere ?? ....kijk screenshot a.u.b.
Bijlagen
Meldingen.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Pettic »

Het is maar wat je wilt. Het uitschakelen van de toegevoegde tekst in Eset betekent dat je in Thunderbird niet weet wat Eset er van vindt.
Eigenlijk is de controle van Thunderbird op ongewenste berichten (spam) voldoende dus daar heb je Eset dan niet voor nodig.
Mijn advies is: externe controle uitschakelen in Thunderbird (zoals ik heb beschreven) en het vinkje in Eset voor de integratie weghalen.
Ervaar daarna of e.e.a. gaat zoals je wilt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Moos
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 december 2021, 11:54
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe moet dat ?

Bericht door Moos »

Hoi Pettic .....

Dank' je nogmaals voor deze tip, dat dacht ik ook en ga liever helemaal Thunderbird in mijn Antivirus uitschakelen ben benieuwd hoe straks die word en/of ik weer die SPAM-tekst langs mij goedgekeurde post zal zien ...
Plaats reactie