Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 10 Firefox

Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Gijs »

Goedemiddag,
Ik heb sinds 2005 Gmail in Thunderbird opgenomen. De map Alle e-mail loopt nu aardig vol en ik wil eigenlijk het grootste deel van die mail uit Alle e-mail verwijderen. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat kan doen.
Graag jullie hulp.

Groet
Gijs
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe verwijder ik e-mail uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Pettic »

Dat ligt aan welke berichten je wilt verwijderen. Is dat op datum of zijn het willekeurige berichten.
Op datum klik je op de kolomtitel Datum. Klik op het eerste bericht en ga naar het laatst te verwijderen bericht, houd de shift-toets ingedrukt en klik op dat bericht. Alles tussen beide is dan geselecteerd. Klik dan op Verwijderen.
Als je afzonderlijke berichten in een keer wil verwijderen klik je telkens op zo'n bericht met ingedrukte control-toets. en verwijder je ze daarna.
Leeg de prullenbak om ze definitief te wissen.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden, het is van belang te weten wat je wilt verwijderen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gijs47
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2021, 14:50
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Gijs47 »

@Pettic
Dank voor je antwoord maar dat geldt niet voor de map Alle e-mail van Gmail. Binnen de kortste keren is het weer van de server gehaald. Op de server bestaat geen map Alle e-mail. Ik heb begrepen dat iedere mail een soort archive label krijgt in Gmail en dat dat door Thunderbird wordt omgezet naar de map Alle-email
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Pettic »

Gmail alle e-mail.png
Gmail alle e-mail.png (116.81 KiB) 1338 keer bekeken
Op de Gmail-server staat wel degelijk een map Alle e-mail, dus die wordt niet door Thunderbird zelf aangemaakt. Je zou op internet ook die berichten kunnen verwijderen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gijs47
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2021, 14:50
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Gijs47 »

@Pettic,
Ik had hem niet gezien. Excuses.
Het is wel een hell of a job om al die emails vanaf 2005 te bekijken en eventueel te verwijderen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe verwijder ik e-mail uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Pettic »

Hoe groot is de kans dat je een bericht van 16 jaar oud zou missen? Je kan bijvoorbeeld per jaar opschonen en per afzender of onderwerp.
Een hulpmiddel kan zijn het gebruik van zoekfilters. Daarvoor adviseer ik de extensie Phoenity Buttons die o.a. een knop [Search] beschikbaar stelt.
Met die zoekfunctie kun je allerlei criteria opgeven, zoals berichten van voor 1-1-2006 en van een bepaalde afzender. Die zoekopdracht kun je bewaren en daar alle gewenste handelingen op uitvoeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Hoe verwijder ik email uit Alle e-mail van Gmail

Bericht door Bakstenen »

Volgens mij komt de mail die in alle mail staat, ook in TB, dus de kans dat je wat mist is klein, zelf verwijder ik 1 x in de week de mails in Gmail op de server
Plaats reactie