add -ons voor spelling werken niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
barnsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 december 2021, 16:51
    Android Firefox

add -ons voor spelling werken niet

Bericht door barnsman »

Hallo,
Bij het proberen binnenhalen in mails van meerdere woordenboeken krijg ik steevast volgende melding :

Beveiligde verbinding mislukt

services.addons.thunderbird.net gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het uitgeverscertificaat onbekend is. (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

Dit kan een probleem met de serverconfiguratie zijn, of iemand probeert deze server na te bootsen.
Als u in het verleden wel met succes verbinding hebt gemaakt met deze server, dan is de fout wellicht tijdelijk en kunt u het later nogmaals proberen.


Bij herhaalde pogingen krijg ik steeds hetzelfde bericht
Kan iemand mij helpen? : :( :(
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: add -ons voor spelling werken niet

Bericht door Pettic »

Kun je doorgeven om welke woordenboeken het gaat?
Woordenboeken installeer je in Thunderbird via menu Extra> Voorkeuren> Opstellen> Spelling> Taal: ... [Meer woordenboeken downloaden].
Windows; Firefox; Thunderbird
barnsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 december 2021, 16:51
    Windows 8.1 Firefox

Re: add -ons voor spelling werken niet

Bericht door barnsman »

Hallo, Bedankt voor respons
het gaat om woordenboeken frans, duits en engels
Vroeger heb ik deze reeds gehad maar enige tijd terug had ik een probleem met de pc en kreeg ik bij een herstel back-up maar een gedeelte terug van mijn mails. Zo kreeg ik terug de mails tussen 2016 en 2018 en de meest recente van 2021. De jaren 2019 en 2020 werden niet teruggehaald. Voor mij een raadsel. Kwam er nog bij zoals gezegd de foutmelding voor wat betreft het binnenhalen van de woordenboeken.
Wat jij aangeeft onder 'extra' is niet wat ik krijg als ik deze tab open, dit is wat ik krijg als keuzemogelijkheden :
adresboek, opgeslagen bestanden, add-ons, activiteitenbeheer,chatstatus, berichtenfilters, filters toepassen op map, filters toepassen op bericht, ongewenste berichten uit map verwijderen, importeren, foutconsole,externe debug verbinding toestaan, accountinstellingen, opties.

Om de woordenboeken binnen te halen gebruikte ik de tab : spelling>nederlands>meer woordenboeken downloaden
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: add -ons voor spelling werken niet

Bericht door Pettic »

Misschien gebruik je een andere (oude) versie of zit je niet op Windows? De actuele 64bits-versie is 91.4.1.
Mijn menu ziet er zo uit:
Menu Extra.png
In ieder geval gebruik je de goede tab. Als voorbeeld heb ik naast Nederlands ook Spaans en Engels geïnstalleerd.
Windows; Firefox; Thunderbird
barnsman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 december 2021, 16:51
    Android Firefox

Re: add -ons voor spelling werken niet

Bericht door barnsman »

Beste Pettic,

Driemaal hoera ! Jouw tip met betrekking tot nieuwste versie heeft geholpen, na een upgrade kan ik alle woordenboeken terug downloaden

Nogmaals dank !!!
Gesloten