mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
depthjoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2022, 16:39
    Windows 10 Chrome

mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Bericht door depthjoy »

hallo, ik heb 6 emailadressen lopen in mijn thunderbird, 2 zijn gmail de andere zijn mijn persoonlijke websites. Ik wou een 7de toevoegen en plots zijn er 2 adressen die niet meer werken. Het 7de email adres heb ik weer verwijderd en het probleem blijft bestaan.
Ontvangen wel nog maar verzenden onmogelijk omdat hij steeds de usernames switched van die 2 emailaccounts.
Wat ik ook doe die 2 nemen server en username over en ik kan die niet meer loskoppelen. Dus die 2 accounts zijn onbruikbaar in thunderbird.
Het zijn natuurlijk mijn 2 grootste werkaccounts dus één ervan verwijderen en herinstellen is a hel of a job omdat alle oude mails ook weer binnenlopen. Heeft iemand een idee waarom die adressen hun usernames en server switchen en hoe ik dit kan voorkomen?
ik merk ook dat thunderbirth het soms lastig heeft met het grote aantal emails dat ik bewaar is daar ook een opl voor? ik ruim zoveel mogelijk op maar er blijven er veel inzitten
thanks
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Bericht door Pettic »

In de accountinstellingen van elk e-mailaccount kies je de bijbehorende uitgaande server. Als je van 2 adressen van dezelfde provider hebt maak je ook 2 uitgaande servers aan met de bijhorende gegevens.
Een ander probleem kan zijn dat je een alias hebt aangemaakt, dus een nieuw adres dat tot een bestaand postvak behoort.
De grootte van een postvak is meestal geen probleem. Bij een groot aantal berichten (IMAP) kost het echter veel tijd om alles te synchroniseren. Je zou ervoor kunnen kiezen om een bepaalde map, bijvoorbeeld Archief, niet te laten synchroniseren.
Windows; Firefox; Thunderbird
depthjoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2022, 16:39
    Windows 10 Chrome

Re: mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Bericht door depthjoy »

De instellingen staan juist per account, elk account is op een ander domennaam maar verloopt via 1 server. Hier zie je op de printscreen https://snipboard.io/52yZIL.jpg dat ik een email wil verzenden van mijn zichtbaar.be domeinnaam en dat hij aangeeft dat de server levende-gemeenschap.eu weigert??? terwijl in dit account als servernaam zichtbaar. be ingevuld is. Gisteren mijn VPN uitgezet, de usernames aangepast en dan vpn weer aan en de usernames blijven staan maar nu switch hij de servers onderling terwijl de gegevens bij de instellingen juist staan.
Ik werk al 15jaar met thunderbird maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Komt het door de 2 recente updates?
depthjoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2022, 16:39
    Windows 10 Firefox

Re: mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Bericht door depthjoy »

het is blijkbaar mijn vpn die voor problemen zorgt. Heb die juist uitgezet en mail is direct verstuurd. Maar toch is het nog niet opgelost. Hij kon geen kopie opslaan. Kreeg deze melding: Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst. U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden.

Alleen komen er nu geen emails meer binnen in het tabblad rechtsboven zie er steeds een bolletje weg en weer blijft gaan en naast de cursus blijft de zandloper steeds actief ??? Ook mijn Gmail accounts niet dus geen enkele van mijn accounts werkt nog. Dus moet ergens aan Thunderbird liggen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 15J dat ik hiermee werk :shock:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: mailadressen onbruikbaar omdat usernames onderling verwisseld worden

Bericht door nirwana »

Dubbele post, dus gelieve hier verder te gaan: viewtopic.php?f=3&t=24726

Dan sluit ik dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten