Geluid niet door headphone en wel door speakers

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
pcajansen@gmail.com
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 juni 2022, 3:56
    Android Firefox

Geluid niet door headphone en wel door speakers

Bericht door pcajansen@gmail.com »

Firefox geeft geen geluid door headphone en wel door speakers. Op mijn Dell XPS 15.5900 laptop uit 2021 met Windows 11 en de recentste updates zijn drie browsers toegankelijk. Microsoft Edge en Google Chrome geven beiden prima geluid in speakers en headphone. Alleen mijn standaard Firefox weigert de headphone muziekbelevenis . Ik heb diverse opties geprobeerd en ook een Verfrissing uitgevoerd. Wie weet wat ik moet doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Geluid niet door headphone en wel door speakers

Bericht door nirwana »

Allereerst van harte welkom hier op het forum en sorry dat je nog niet eerder een reactie op jouw vraag hebt ontvangen.

De omschrijving van de vraag waar ik hieronder naar verwijs klinkt aardig als wat jij omschrijft.
https://support.mozilla.org/questions/1324434

Daarin wordt aangegeven dat in de Volumemixer van Windows je per toepassing (Google Chrome, Mozilla Firefox, etc) kunt aangeven hoe hard/zacht het geluid daarvan mag klinken. Dan zou het zo kunnen zijn dat als je dat scherm opent je bijvoorbeeld ziet dat Windows zo is ingesteld dat het geluid van Firefox gedempt (ge-mute) moet worden.
2022-06-09 00_59_18-Volume Mixer - Realtek HD Audio 2nd output (Realtek(R) Audio).png
2022-06-09 00_59_18-Volume Mixer - Realtek HD Audio 2nd output (Realtek(R) Audio).png (13.61 KiB) 1047 keer bekeken
Dat lijkt mij daarom een goede optie om eerst te controleren, want dat kan in elk geval verklaren waarom je in andere browsers wel geluid hoort, maar niet in Firefox.

Tip: de Volumemixer van Windows open je het snelst via Start > Uitvoeren (Run) en dan tik ik sndvol in (gevolgd door Enter).
Het venster van Start > Uitvoeren kun je nog sneller openen door de Windows-toets en R samen in te drukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
pcajansen@gmail.com
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 juni 2022, 3:56
    Windows 10 Firefox

Re: Geluid niet door headphone en wel door speakers

Bericht door pcajansen@gmail.com »

Dit is fantastisch! Hij doet het weer! Vreemd dat het zo verstopt zit. Dank Martijn!
pcajansen@gmail.com
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 juni 2022, 3:56
    Windows 10 Firefox

Re: Geluid niet door headphone en wel door speakers

Bericht door pcajansen@gmail.com »

Ach telkens als ik de laptop afsluit schakelt de volume mixer weer terug naar de oude stand. Dat wil ik niet. Dus even gezocht en ik vond deze tip die nu alles permanent heeft opgelost.
Automatische volumeaanpassing uitschakelen via het tabblad Communicatie

Het blijkt dat er een andere mogelijke boosdoener is die ervoor kan zorgen dat je audiovolume lager wordt of telkens weer uitschakelt. Het is een Windows-functie is ontworpen om het volume automatisch aan te passen wanneer je de pc gebruikt om te bellen of gebeld te worden. Hoewel deze functie geweldig is als deze correct functioneert, hebben we veel gebruikersrapporten gezien waarin Windows inkomende of uitgaande communicatie verkeerd interpreteert en het volume verlaagt wanneer dit niet nodig is.

Als dit scenario van toepassing is op uw huidige situatie, kunt u het probleem oplossen door naar het tabblad Communicatie van het menu Geluid te gaan en het standaardgedrag te wijzigen in 'Niets doen' wanneer nieuwe communicatie wordt gedetecteerd.

Hier leest u hoe u dit doet:

Druk op de Windows-toets + R om een ​​dialoogvenster Uitvoeren te openen.
Typ vervolgens "mmsys.cpl" en druk op Enter om het scherm Geluid te openen.
Ga in het venster Geluid naar het tabblad Communicatie en stel de schakelaar in onder 'Wanneer Windows communicatie-activiteit detecteert' op "Geen actie ondernemen".
Druk op Toepassen om de wijzigingen op te slaan en start vervolgens uw computer opnieuw op om te zien of het probleem is opgelost.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Geluid niet door headphone en wel door speakers

Bericht door nirwana »

De optie die jij noemt zit pas diep verstopt. Maar goed dat je dat ook hebt gevonden!
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten