Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
phvdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 november 2022, 11:57
    Linux Firefox

Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door phvdm »

Hallo,

In mijn pogingen om de kalender uit te zetten heb ik per ongeluk de verstekwaarden hersteld. Onder andere betekent dat dat ik alle woordenboeken opnieuw moet instellen. Dat is te doen, en stukje bij beetje gaat dat. Het betekent ook dat het ding denkt dat Amerikaans een geldige optie is. Ik weet dat ik daar toen de wereld jong was ook al eens mee geworsteld heb, en een compleet correcte oplossing heb ik toen geloof ik niet weten te vinden. Maar ik had iets dat me tussen de andere talen in ieder geval niet meer in de weg zat.

Wat was die oplossing? Ik heb echt Engels opgehaald; wat voor truc was er waardoor het Amerikaans me niet meer aangeboden wordt?
Laatst gewijzigd door phvdm op 30 november 2022, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door nirwana »

Gaat dit over de spellingscontrole in Thunderbird?

Bedoel je een verschil aan te geven tussen en_US en en_GB?

Of wil je juist het Nederlands instellen?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
phvdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 november 2022, 11:57
    Linux Firefox

Re: Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door phvdm »

Ik wil graag het Afrikaans, het Deens, het Duits, het Engels (Engels), Fries, Nederlands, Noors, Noors, Spaans, Esperanto en wat of ik ook maar vergeten ben aangeboden krijgen bij de spellingscontrole. Inderdaad; spellingscontrole is zo'n vanzelfsprekendheid voor mij dat ik vergeten was dat te specificeren.

Het enige waar ik geen doel voor zie is het Engels (Amerikaans). Maar toen de wereld nog jong was kon je dat niet weg krijgen want alles moest in het Engels (Amerikaans). Nee, de redenatie daarvoor zie ik niet, maar indertijd gold dat. Maar ik had Thunderbird zover dat ik zelfs tegen mijn Amerikaanse vrienden gewoon Engels (Engels) kon kletsen. Ik weet alleen niet meer hoe. (Een beetje laat kom ik er achter dat er een add-on zou kunnen zijn, die ik gewoon niet ken omdat die recenter is. Ik ga even kijken --> geen nieuws is slecht nieuws.)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door nirwana »

Op https://addons.thunderbird.net/thunderb ... age-tools/ kun je in allerhande talen (dus ook in Frysk) woordenboeken voor Thunderbird downloaden.

En in dit artikel staat hoe je in Thunderbird met woordenboeken kunt werken:
https://support.mozilla.org/nl/kb/ander ... bruiken-tb
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
phvdm
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 november 2022, 11:57
    Linux Firefox

Re: Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door phvdm »

Geen idee waarom Frysk apart genoemd wordt. Is er een manier waarop die anders is dan Deens, Duits, Frans (was ik vergeten), Bokmål, Nynorsk, Novial, Esperanto, wat had ik nog meer genoemd, Italiaans?

Maar hoe dan ook. Dat is hoe ik er talen bý krijg. Dat wist ik al. Maar hoe kreeg ik Merican er af?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Hoe raak ik het Amerikaans weer kwijt?

Bericht door Mad Maks »

Hi

Instellingen => Add-ons en thema's => woordenboeken => English United States Dictionary = > drie puntjes menu => verwijderen

dit is de standaard manier om een woordenboek te verwijderen.

succes
Tim Maks
Plaats reactie