Contacten bewerken lukt niet.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Kingfisher
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2022, 18:34
    Windows 10 Firefox

Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Kingfisher »

Ik werk met Thunderbird 102.6.1 en Windows 10.
Sinds enige tijd lukt het niet meer om de adressen in het Adresboek te bewerken, waarschijnlijk na een update.
Als ik het probeer opent zich een pop-up om een programma te kiezen om "About koppelingen" te openen.(Zie bijlage)
about.jpg
Ik heb Word geprobeerd, maar dat werkt niet.
Wie weet een oplossing
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Mad Maks »

Hi
Dat is vreemd. Je kan wel je adresboek openen? Maar als je op bewerken klikt komt de popup?

Wat staat er bij instellingen=> algemeen => bestanden en bijlagen? staat daar ergens in de lijst adresboek?

Groet
Tim Maks
Kingfisher
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2022, 18:34
    Windows 10 Firefox

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Kingfisher »

Hi,
Inderdaad kan ik het adresboek wel openen. In die instellingen komt Adresboek niet voor.
In de kolom "Inhoudstype" stond wel "About", met oorspronkelijk in kolom "Actie": Altijd vragen.
Nadat ik Word gekozen had als Actie en dat niet werkte, heb ik in de kolom actie gekozen voor "Verwijderen".
Nu is "About" helemaal verdwenen uit de kolom "Inhoudstype".
Als ik echter in het adresboek op Bewerken klik en daarna iets wil invoeren komt de pop-up "Kies een toepassing om de About-mee te openen" nog steeds in beeld en kan ik verder niets.
Groet
Kingfisher
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Mad Maks »

Wil je eens kijken of je het probleem ook ziet in de probleemoplossingsmode, https://support.mozilla.org/nl/kb/de-pr ... hunderbird

Groet
Tim Maks
Kingfisher
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2022, 18:34
    Windows 10 Firefox

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Kingfisher »

Hi Tim, Het probleem blijft zich voordoen in de probleemoplossingsmode. Ik heb nog niet geprobeerd om Thunderbird opnieuw te installeren. Ik heb in dat verband een vraagje. Ik neem aan dat alle huidige instellingen blijven bestaan bij herinstallatie.
Ik vraag dit omdat bij de oorspronkelijke installatie een kennis van mij de opslag locatie van de profielen heeft gewijzigd naar de D: schijf. Ik kan niet vinden waar die instelling gewijzigd kan worden.
Gaarne jouw advies.

Groet, Tom.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Mad Maks »

Hi
ja bij een herinstallatie blijven je gegevens bewaart, maar het is verstandig om voor de zekerheid een backup van je profiel te maken. Zie dit artikel over profielen op support.mozilla.org : https://mzl.la/2fIKIQt

succes
Tim Maks
Kingfisher
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2022, 18:34
    Windows 10 Firefox

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Kingfisher »

Hallo Tim,
Heb alles geprobeerd in de probleemoplossingsmode. Backup maak ik sowieso wekelijks.
Thunderbird opnieuw geïnstalleerd. Geen succes.
Windows in veilige mode geprobeerd. Geen succes.
Na opnieuw opstarten probleem nog steeds aanwezig.
Heb zonder succes op Internet geprobeerd informatie te zoeken over "About koppelingen".

Groet ,
Tom.
Kingfisher
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 december 2022, 18:34
    Windows 10 Firefox

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Kingfisher »

Hallo Tim,
Ik ben nog eens wat verder gaan zoeken op het internet en kwam het volgende tegen op de site:
http://kb.mozillazine.org/About:config# ... out:config
"In Thunderbird, about:config is accessed via "Tools -> Options -> Advanced -> General -> Config Editor"
Toen ik keek onder "Alleen gewijzigde voorkeuren" zag ik dat de voorkeur "network.protocol-handler.expose.about" gewijzigd was naar "False".
Ik heb geen flauw idee waarom. Ik wist niet eens van het bestaan af, dus ik heb het zeker niet gedaan.
Ik heb het teruggezet naar "True" en het bewerken van de adressen werkt weer als vanouds.
Nog bedankt voor je hulp.
Groet, Tom.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Contacten bewerken lukt niet.

Bericht door Mad Maks »

Bedankt voor de terug koppeling en fijn dat het opgelost is.

Groet
Tim maks
Gesloten