Thunderbird comprimeren werkt niet.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
ronaldo77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maart 2023, 10:33
    Windows 10 Chrome

Thunderbird comprimeren werkt niet.

Bericht door ronaldo77 »

Ik krijg steeds melding om mappen te comprimeren hierdoor komt 758 MB schrijfruimte vrij.
Maar als ik dan op Nu comprimeren klik dan gebeurd er niets, de bestanden worden niet kleiner.
Vervelender wordt het dat na 4 a 5 mailtjes verwijderd te hebben (geen mailtjes met bijlage maar gewoon platte tekst) dan alweer een pop-up krijg.
Inmiddels geeft het een melding meer dan 814 MB.

Hoe kan dit opgelost worden zodat er daadwerkelijk de bestanden kleiner worden.
Bijlagen
Thunderbird comprimeren.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird comprimeren werkt niet.

Bericht door Pettic »

Onduidelijk of je IMAP of POP3 gebruikt. Mogelijk heb je veel e-mailberichten in je account(s) staan?
Heb je de prullenmand daadwerkelijk leeggemaakt, het comprimeren werkt namelijk op uit de prullenbak berichten. Als je genoeg opslagruimte hebt kun je die meldingen gewoon uitzetten.
In een ander geval zou je een nieuw profiel kunnen aanmaken, daar komt IMAP goed van pas zolang je de prullenbak niet synchroniseert.
Windows; Firefox; Thunderbird
ronaldo77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maart 2023, 10:33
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird comprimeren werkt niet.

Bericht door ronaldo77 »

Ik gebruik pop3 en laat 30 dagen mijn mail op de server staan.
Prullenmand is praktisch leeg, er stonden 13 mailtjes erin. Heb ze nu verwijderd daarna weer verder gegaan met opruimen van de postvak IN krijg dan geen melding.
Maar zodra 1 mail in de prullenbak gaat komt die melding weer.
Zit er maar aan te denken om het maar uit te zetten.

Dank voor de info.

Nog een andere vraag bij Berichten ophalen kies ik voor "Alle nieuwe berichten ophalen" maar dan gebeurd er niets.
Ondanks ik weet dat er nieuwe mail klaar staat op de mailserver. Wat kan dit zijn of is het een foutje in Thunderbird?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird comprimeren werkt niet.

Bericht door Pettic »

Vraag met de rechtermuisknop de eigenschappen van de prullenbak op en klik op [map repareren]. Misschien helpt dat.
Windows; Firefox; Thunderbird
ronaldo77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maart 2023, 10:33
    Windows 10 Chrome

Re: Thunderbird comprimeren werkt niet.

Bericht door ronaldo77 »

Dank je Pettic voor de hint.
Probleem was het bestand Inbox die heb ik gerepareerd en daarna comprimeren. Wat voorheen niet deed nu wel Inbox van 1G naar 229M.
Gesloten