Hoofdwachtwoord verwijderen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

Ik besloot een hoofdwachtwoord in te voeren, en ik gebruik ongeveer steeds dezelfde. maar op een of andere manier kom ik er niet meer in, om hem te verwijderen moet ik dus mijn wachtwoord weer invoeren, flink balen dus.
hoe kan ik nu dit wachtwoord ongedaan maken?

heb thunderbird er ook al eens afgehaald en er vervolgens weer opgezet, maar hij pakt gewoon alle oude gegevens weer.
is er iets wat ik nog kan doen?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door Pettic »

Gebruik voortaan een wachtwoordbeheerder zoals Bitwarden, maar dit terzijde.
Ik vond een paar oplossingen. De eerste (Engels):
2023-04-12 21_56_19-(1) How to Reset Mozilla Thunderbird Master Password _ Evelyn Miller - Academia..png
Via menu Extra> Ontwikkelaarshulpmiddelen> Foutconsole. De opmerking over "web browser" is natuurlijk onzin.

De tweede via EaseUS Key Finder, op te halen via https://www.easeus.com/key-finder/forgo ... ord.html#2.
Lees verder op die website.
Windows; Firefox; Thunderbird
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

ik kom er gewoon niet uit, gisteren en vandaag hele tijd bezig geweest, van alles geprobeerd, baal er enorm van.
nu gaf je al laatste aan via easeus key finder de link https://www.easeus.com/key-finder/forgo ... ord.html#2.
ik moet daarvoor 19 dolar betalen, heb ik er wel voor over als ik dan ook weer in de mail kan komen, maar vindt ik hier dan ook echt mijn wachtwoord?

Anders is dit ook al gelijk weggegooid geld natuurlijk

Ik gebruik altijd ongeveer dezelfde wachtwoorden en dit doe ik al jaren, vergeet ze dan ook nooit eigenlijk.
Maar wat ik nu vermoed van wat er waarschijnlijk is gebeurd, is dat ik denk ik tijdens het het schrijven net een dubbele toets aanraakte, en als dat het geval is kom ik er om die reden nooit achter welke dat is, alhoewel ik gisteren wel een paar probeerde
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door Pettic »

Ik dacht dat de keyfinder gratis was. Inderdaad uitgeprobeerd en om de wachtwoorden te tonen kost geld.
Echter na het starten van het programma zie je wel waar het wachtwoorden heeft gevonden. Dus als het hoofdwachtwoord er tussen zit is het misschien de moeite waard.
Werkte de eerste methode niet?
Alternatief is om een nieuw profiel aan te maken en de e-mailaccounts weer toe te voegen.

Iedereen raadt het terecht af om telkens dezelfde wachtwoorden te gebruiken. Het gaat goed tot het fout gaat en dan is Leiden in last.
Wil ik toch even kwijt.
Windows; Firefox; Thunderbird
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

Hey Pettic,

Het is gelukt!!! ben zo blij! Super bedankt hiervoor.

Maar dan toch nog even een vraagje want daardoor is dit alles eigenlijk begonnen.

Ik heb Thunderbird hier thuis maar heb hem ook op de zaak, en ik dacht deze samen te kunnen laten synchroniseren door een wachtwoord in te voeren, maar ja..... dat durf ik nu niet meer hihhi

Ik gebruik ook de browser van Firefox, en die synchroniseerd al mijn apparaten, super handig.
Maar dat doet Thunderbird niet, klopt dat? of is dit wel mogelijk?
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

Oh nog even een kleine toevoeging.
hij synchroniseert wel de berichten die ik naar een andere map verplaatst, maar hij synchroniseert niet de instellingen.
bijvoorbeeld: hier thuis doe ik bepaalde berichten labelen, en dan kom ik later op de zaak aan en kan ik het daar weer opnieuw doen.
Zou heel handig zijn als dat ook synchroniseert.
is dat mogelijk?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door Pettic »

Ik ben benieuwd hoe het je is gelukt om het wachtwoord te verwijderen.

Wat betreft labels, helaas worden die niet meegenomen in de synchronisatie. Alleen de ster wordt gesynchroniseerd.
Je zou de gelabelde berichten al dan niet met filters naar speciale mappen kunnen verplaatsen.
Windows; Firefox; Thunderbird
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

Door het account te verwijderen, dat had ik al eens gedaan en werkte niet.
maar nu ben ik de gehele pc gaan afstruinen naar thunderbird bestanden, ook in de externe schijf die ik altijd gekoppeld hebt, vervolgens alles maar dan ook alles met de naam thunderbird verwijderd, daarna de prullebak geleegd (voor het geval dat...)
en vervolgens weer als nieuw account erin gezet, en toen ging het goed.

Het maken van mappen ipv labels, JA.... dat is een goed idee! dat ik er zelf niet aan dacht! thanks...
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door Pettic »

Het account verwijderen is niet hetzelfde als een nieuw profiel aanmaken, zie https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... anmaken-en.
Windows; Firefox; Thunderbird
ASF Nails
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 april 2023, 20:01
    Windows 10 Firefox

Re: Hoofdwachtwoord verwijderen

Bericht door ASF Nails »

Nou, ik laat nu alles maar tot wat het is, het werkt nu goed en ben als de dood dat er weer iets misgaat.

in elk geval heel erg bedankt voor alle hulp!
Gesloten