Ideeën om geld in te zamelen voor advertentie...

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.

Hoe moet de site van de advertentiecampagne gaan heten?

www.steunfirefox.nl
12
63%
www.verspreidfirefox.nl
1
5%
www.firefoxadvertentie.nl
0
Geen stemmen
www.promootfirefox.nl
2
11%
www.wijhoudenvanfirefox.nl
0
Geen stemmen
www.ilovefirefox.nl
0
Geen stemmen
www.tijdvoorfirefox.nl
4
21%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Is hier Mozilla-Europe hier eigenlijk van op de hoogte? Als de actie bv ook hun goedkeurig heeft kun je dat ook op de site plaatsen (met een link). Dat in combinatie met en duidelijke faq zou een stuk beter zijn (maar ik weet dat aan dit laatste gewerkt wordt). Zoiets zou veel twijfel wegnemen bij mensen.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik heb nergens wat van gehoord. Wel heb ik een aantal e-mailtjes gekregen over een mogelijk actie met nu.nl, maar deze werd afgeblazen omdat deze actie blijkbaar begonnen was.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Taloruyas
    unknown unknown

Bericht door Taloruyas »

Hier misschien ook een downloadlink voor Firefox zelf..? :roll:
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Hier misschien ook een downloadlink voor Firefox zelf..? :roll:
Goed idee, ik zal het doorgeven :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Of de vos die roept:

:twisted: I'm on Fire :twisted:
Jetteke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 januari 2005, 17:49
    unknown unknown

Bericht door Jetteke »

Anonymous schreef:Of de vos die roept:

:twisted: I'm on Fire :twisted:

Lijkt me cool :D
Jet zwetst er lustig op los.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Vanavond tussen 21.00 uur en 22.00 uur zal Ronald-Jan telefonisch kort worden geinterviewed door BNN United over het project steun Firefox. Het is te beluisteren op Radio 1. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ik krijg het gesprek ook nog op cd geleverd, die zullen we dan als download op de website zetten. :wink:
Administrateur Steun Firefox
Yofresh
    unknown unknown

Bericht door Yofresh »

Misschien kunnen we langs de deuren om koekjes te verkopen?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Yofresh schreef:Misschien kunnen we langs de deuren om koekjes te verkopen?
Mag het ook Yofresh zijn?
Afbeelding
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
hillebrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2005, 13:02
    unknown unknown

Re: FireFox

Bericht door hillebrand »

NouNou schreef:Sporen jullie wel?
Get a Life!
Motzilla FireFox zit nog vol bugs en is alles behalve stabiel.
Internet Explorer in XP daarentegen werkt gewoon prima.
Na meerdere "hangers" en "quircks" ben ik weer snel terug gegaan naar het veel stabielere IE6.

En dan het idee om geld in te zamelen voor een pagina in de Telegraaf om een buggy browser te promoten terwijl er miljoenen liggen te kreperen op de wereld en niet eens meer een dak boven hun hoofd hebben, of niet weten waar de volgende hap eten vandaan moet gaan komen, klinkt mij als zéér misplaatst in de oren.

Maar goed, dit bericht zal wel weer gedelete worden omdat het niet strookt met jullie beperkt inzicht van de realiteit.

Frits.
tja meelopers moeten er zijn he typisch een ome bill fanaat heeft veel geld dus het maakt niet uit dat ie 3x pm opnieuw moet installeren
omdat de trojans niet te verwijderen zijn

nee hoor firefox is en blijft het beste 1x een crash en dat door mijn fout ook nog mijn steun is er zeker (al kan ik het niet finacieel)
in elke email die ik verstuur staat dat je firefox moet gebruiken als je
met plezier wilt browsen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: FireFox

Bericht door nirwana »

hillebrand schreef:in elke email die ik verstuur staat dat je firefox moet gebruiken als je met plezier wilt browsen
En Thunderbird als je plezierig wilt mailen. En Nvu voor als je je website wilt bijwerken :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
heiden6bpx
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 januari 2006, 3:00
    unknown unknown

Gratis CD bij Spits/Metro

Bericht door heiden6bpx »

Is het misschien een goed idee om contact op te nemen met de mensen van de gratis kranten Metro en Spits, en een gratis CD met Firefox en Thunderbird mee te geven bij een editie van de ochtendkrantjes?

Deze bladen hebben een enorme oplage in Nederland, en zijn doorgaans erg vernieuwend en pragmatisch. Bovendien is de Spits onderdeel van de Telegraaf. Het is ook leuk om de lezers iets cadeau te doen, dus het mes snijdt aan twee kanten.

Enige probleem is natuurlijk het drukken van de CD's.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gratis CD bij Spits/Metro

Bericht door Zaffo »

heiden6bpx schreef:Is het misschien een goed idee om contact op te nemen met de mensen van de gratis kranten Metro en Spits, en een gratis CD met Firefox en Thunderbird mee te geven bij een editie van de ochtendkrantjes?

Deze bladen hebben een enorme oplage in Nederland, en zijn doorgaans erg vernieuwend en pragmatisch. Bovendien is de Spits onderdeel van de Telegraaf. Het is ook leuk om de lezers iets cadeau te doen, dus het mes snijdt aan twee kanten.

Enige probleem is natuurlijk het drukken van de CD's.
Hoezo heeft iedereen het over de gratis kranten spits en metro, omdat ze gratis zijn betekent het nog niet dat je ook gratis kan adverteren. En als er dan ook nog cd's bij komen zal er heel wat meer geld ingezameld moeten worden.

Het is wel ergens positief dat het niet gelukt is, want overal in de pers kom ik nu berichten over Firefox tegen, dit werkt denk beter dan een advertentie.

Een kleine advertentie zal denk niet werken, bekijk jij alle advertenties in de krant? Zelfs kleinere advertensies op de voorpagina komen niet bij mij aan. Een CD zal snel meegenomen worden om vervolgens weg te liggen rotten.

Maarja, het gaat om het idee, de pers staat in ieder geval weer vol met Firefox... en dan komt Thunderbird er vanzelf wel achteraan gehuppeld.

Ik heb persoonlijk wel ergens een voorkeur voor Firemonger, maar dat komt eerder omdat ik daar nu bij betrokken ben. Maar ik heb wel het idee dat velen denken dat het bij een cd alleen gaat over een CD met Firefox erop, klaar uit. Vergeet niet te vermelden dat er vele info bij staat en je zelfs FF direct vn de CD kan gebruiken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gratis CD bij Spits/Metro

Bericht door nirwana »

Zaffo schreef:Een kleine advertentie zal denk niet werken, bekijk jij alle advertenties in de krant? Zelfs kleinere advertensies op de voorpagina komen niet bij mij aan. Een CD zal snel meegenomen worden om vervolgens weg te liggen rotten.
In een kleinere advertentie verpak je net iets minder makkelijk een vis of iets breekbaars. Waarmee ik maar wil aangeven dat ik een advertentie nog altijd erg tijdelijk vind. Of je moet hem plaatsen op bijvoorbeeld de achterkant van de Telefoongids ofzoiets.
Een advertentie is dan meer iets dat degenen die voor de plaatsing hebben gezorgd kunnen uitknippen en inlijsten onder het motto "kijk we hebben deze advertentie geplaatst". Verder verwacht ik niet dat dat tot veel meer bekendheid leidt dan Firefox en Thunderbird nu al hebben opgebouwd.

Het idee van CD's verspreiden klinkt dan aantrekkelijker. Die kunnen nog goed terecht komen. Al is dat natuurlijk ook erg afhankelijk van hoe je ze verspreidt en onder welke doelgroep. Het liefst zou je een presentatie houden over de voordelen van deze software en dan na afloop zo'n CD meegeven zodat iedereen zich zelf thuis ervan kan overtuigen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten