2 vraagjes en een wens

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
caterpillar
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 april 2004, 2:37
    unknown unknown

2 vraagjes en een wens

Bericht door caterpillar »

Sinds enige tijd gebruik ik nu thunderbird, de overgang vanaf OE was even wennen maar ik kan nu zeggen dat ik er met een tevredenheid mee werk die ik bij nog geen enkele mailclient heb gehad.

Ik ben hier op het juiste adres dus ik zal mijn vraagjes maar stellen.

vraagjes:
  • In de instellingen voor ongewenste berichten: geef HTML veilig weer bij HTML berichten gemarkeerd als ongewenst. Schakelt dit HTML uit en geeft txt weer als alternatief?
  • Werken de bayesian regels op profiel niveau of is er voor elk mailaccount een eigen spamfilter?
wens:
Als je een nieuw bericht aanmaakt, staat de optie voor mail "beantwoorden aan" standaard ingevuld op het hoofdaccount.

Ik zou het handiger vinden als ik hier mbv een pulldown-menu één van mijn accounts zou kunnen selecteren.(ik weet dat ie de historie getypte tekst onthoudt en "half-auto-invult", maar dat vind ik persoonlijk juist onoverzichtelijk)
Ook een optie voor elk account een eigen "standaard beantwoorden aan" mist in mijn ogen.

Bestaat er een public wishlist voor thunderbird en andere mozilla produkten? Dan zou ik deze graag willen opgeven. :)

hartelijke dank voor de aandacht
rups
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 2 vraagjes en een wens

Bericht door ByteWarrior »

caterpillar schreef:In de instellingen voor ongewenste berichten: geef HTML veilig weer bij HTML berichten gemarkeerd als ongewenst. Schakelt dit HTML uit en geeft txt weer als alternatief?
Bij "veilige HTML" worden alle afbeeldingen en andere rariteiten eruitgehaald. De opmaak (zoals kleur en lettertype) blijven wel. Je kan dit trouwens gewoon uitproberen. Er wordt niets aan de mails verandert. Kies gewoon de optie die jou het meest aanstaat.
Als je een nieuw bericht aanmaakt, staat de optie voor mail "beantwoorden aan" standaard ingevuld op het hoofdaccount.

Ik zou het handiger vinden als ik hier mbv een pulldown-menu één van mijn accounts zou kunnen selecteren.
Ik gebruik de Engelstalige versie, maar ik denk dat je het hier hebt over de "Reply to:" bij een nieuw bericht. Bij mij staat hier een pulldown menu boven waarbij ik een account kan selecteren. De "Reply to" en mijn signature passen zich daar uiteraard aan aan.
Is dat niet wat je wilt?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 2 vraagjes en een wens

Bericht door Mad Maks »

caterpillar schreef: Bestaat er een public wishlist voor thunderbird en andere mozilla produkten? Dan zou ik deze graag willen opgeven. :)
rups
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=30
caterpillar
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 april 2004, 2:37
    unknown unknown

Re: 2 vraagjes en een wens

Bericht door caterpillar »

ByteWarrior schreef:
Ik gebruik de Engelstalige versie, maar ik denk dat je het hier hebt over de "Reply to:" bij een nieuw bericht. Bij mij staat hier een pulldown menu boven waarbij ik een account kan selecteren. De "Reply to" en mijn signature passen zich daar uiteraard aan aan.
Is dat niet wat je wilt?
Ik heb daar ook een pulldown menu voor "to" "bcc" "cc" enz. Ik bedoel een extra pulldown menu voor in de optie reply to zodat je makkelijk 1 van je eigen accounts aan kan tikken. Maar zoals het nu al kan met de half voor ingevulde tekst is ook erg gemakkelijk hoor, mijn oudies snappen het dan alleen niet meer... :wink:

mad maks u ook bedankt!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 2 vraagjes en een wens

Bericht door ByteWarrior »

caterpillar schreef:Ik heb daar ook een pulldown menu voor "to" "bcc" "cc" enz.
Sorry, ik denk dat ik je op het verkeerde pad heb gezet. Boven to/cc/bcc en zo staat nog een menuutje (bij mij toch). Je ziet het alleen als je meerdere accounts hebt aangemaakt.

Zie hieronder het screenshot voor een voorbeeld.

Afbeelding

Als je de lijst openklikt kan je een account kiezen (ik heb er hier 3). Als je dan een andere account kiest, wordt de "Reply to" ook aangepast.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel... :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als ik in Thunderbird een van mijn accounts selecteer en daarna maak ik een nieuw bericht, dan staat de selectie op het account van mijn keuze. Oftewel, ik moet Thunderbird even duidelijk maken welk account ik moet gebruiken en vervolgens heb ik er geen omkijken meer naar.
En heb ik even niet het goede account geselecteerd dan kan dat met die selectie bovenin dus alsnog.

Of heb je een ander probleem dat hiermee te maken heeft ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
caterpillar
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 april 2004, 2:37
    unknown unknown

Bericht door caterpillar »

Beetje genant jongens, ik had heel deze pulldown menu nog niet gezien :shock: :lol:
Ik zie nergens nog een probleem...

Mijn wens is al geheel vervult, ik wil graag ook nog zeggen dat jullie erg goed bezig zijn hier :wink:

Respect aan alle mozilla helpers,
CaterPillar.
Plaats reactie