Icoontje bladwijzer verknipt

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Icoontje bladwijzer verknipt

Bericht door basman »

Corrigeer me als ik dit op een verkeerde plek vraag...

Voor mijn website
http://home.wanadoo.nl/afke.potze/
heb ik een bladwijzer icoontje gemaakt en toegewezen dat een paddestoel zou moeten voorstellen. Helaas wordt hier in de bladwijzermap maar een kwart van weergegeven en daardoor lijkt het nergens op. IN een tabblad ziet het er wel goed uit.

Ik heb al geknutseld met verschillende resolutie's en progjes om e.e.a. te maken maar loste het probleem nog niet op. Het moet aan mijn site liggen, want verder wordt alles weergegeven.

Iemand een goeie tip?
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Krijg nou de pip!
Zie ik opeens dat er van sommige andere sites ook maar een kwart in beeld komt. Van dit forum onder andere! Zit het dan toch in mijn browsertje?
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
localhost
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 december 2003, 0:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door localhost »

Bedoel je de verwijzing naar dit icoon? Die doet het bij mij namelijk wel goed. Ik kan me wel herinneren dat oudere versie van Mozilla problemen hadden met de iconen. Welke variant en versie gebruik je?
MvG,

localhost
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Maak je icon 16px x 16px en het probleem is opgelost.
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

scOOzy: Ik meen me te herinneren dat ik mijn icoon (wat nu inderdaad 32 x 32 is) al eens op 16 x 16 gemaakt heb om dit probleem op te lossen en dat dat niets uitmaakte.

Maar omdat ik het niet helemaal zeker weet zal ik het nog eens proberen...

Maar nogmaals: ik heb het niet alleen met mijn eigen website maar o.a. ook met het bladwijzericoon van dit forum. Ik heb al zitten kijken in de bronpagina maar kan daar niet aparts vinden wat ik als oorzaak herken.

localhost: Ook het icoontje bij de favorieten? (want daar gaat het bij mij dus mis)

Mijn browserversie is overigens Firefox 1.0.3 nl, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
localhost
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 december 2003, 0:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door localhost »

basman schreef:localhost: Ook het icoontje bij de favorieten? (want daar gaat het bij mij dus mis)
Mijn browserversie is overigens Firefox 1.0.3 nl, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Ja, ook bij de favorieten. En ik heb er onder Linux noch Windows last van in Firefox. Heb je wellicht meerdere versies (ook voor versie 1.0) 'over elkaar geïnstalleerd'?
MvG,

localhost
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

juist, zo is het, mijn eerste versie was 1.0, de rest heb ik eroverheen gelijmd...

Ik heb nog even verder gesnuffeld, en ontdekt dat ook het icoon van dit forum 32 x 32 is. Het probleem zit dus in twee dingen:
maat van het icoon
over elkaar installeren

ik ga het tweede beter doen, benieuwd of het dan goed is...
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Ik heb Firefox even via Windows verwijderd (uninstalled), maar de profielen wel laten staan op hun (door mij aangepaste) plek.
Daarna 1.0.3nl erop gezet.

Het probleem is nog niet opgelost. :shock:
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

basman schreef:Maar nogmaals: ik heb het niet alleen met mijn eigen website maar o.a. ook met het bladwijzericoon van dit forum.
Dat komt omdat ik destijds een 32px x 32px icoon heb gemaakt voor dit forum en deze nooit heb veranderd in de kleinere variant!
http://www.mozbrowser.nl/forum/favicon.ico
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Oke, maar dan blijft nog wel de opmerking van localhost staan dat ie mijn icoon wel goed te zien krijgt. Wat mij dus nog niet gelukt is.
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
localhost
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 december 2003, 0:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door localhost »

Kun je eens een nieuw profiel aanmaken, gewoon naast je bestaande profiel. Vervolgens zien of de problemen in het nieuwe profiel blijven bestaan.
Ik geloof dat er in Windows in het startmenu een snelkoppeling naar de profilemanager wordt aangemaakt, maar anders via Start, Uitvoeren en dan intikken:
firefox.exe -profilemanager
En dan die mooie okee knop.

Het is me vaker overkomen dat als iets in de browser niet helemaal lekker meer werkte of als ik niet helemaal kon verklaren waarom iets niet werkte, dat een nieuw profiel wonderen deed.
MvG,

localhost
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Ik had dat natuurlijk best zelf kunnen bedenken, maar ja, van zo'n fantastisch forum wordt je nogal makkelijk en lui :lol:

Ik zal het eens eventjes snel gaan testen en verslag doen!
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Kijk, het wordt steeds interessanter:
localhost, wat heb jij dat ik niet heb?

Ik heb een kakelvers profieltje gelegd, en daarin even de paar sites bezocht met afwijkend favicon:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=70
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=33
http://www.atelierhetezeltje.nl/vorm-li ... rlands.htm

deze ook volgens mij:
http://www.emule.nl/index.php

allemaal laten ze bij mij in het bladwijzer zijscherm een kwart van het icoon zien. In de tabbladen die ik heb ziet (en zag) het er wel goed uit.

nogmaals: met Firefox 1.0.3 nl, schoon geinstalleerd.

Ik test nog even en zie dat de Wilfried Nauta-site geen icoon geeft in het tabblad, ik veronderstel een fout in het script...

Al deze icoontjes zijn 32 x 32, dus daar zit het probleem, behalve als jij blijft volhouden dat ze bij jou wel goed zijn, dan zit het toch (ook) ergens anders.

Spannend hoor...
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
basman
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 januari 2005, 11:55
Locatie: Steenwijk
    unknown unknown

Bericht door basman »

Al zoekende hoef ik me voor mijn doorgezaagde paddestoel steeds minder te schamen, ik kom opeens overal gevierendeelde iconen tegen die steevast 32 x 32 blijken te zijn.

Omdat de tabbladen het wel goed laten zien ga ik zo langzamerhand aan een foutje in het bladwijzeronderdeel denken...

localhost, heb jij een of ander bladwijzer extensie die alles oplost, oh, wacht eens even, of heb ik een extensie die het probleem veroorzaakt. Ik zal eens even mijn actieve extensie's opsommen:

adblock-0.5-dev-nl.xpi
advanced_highlighter_button-1.51-fx.xpi
ieview-0.84-fx-windows.xpi
linky-2.6.0-fx+mz+tb.xpi
Session_Saver_0.2.1.025_pass2.xpi
tabbrowser_preferences-1.2.4-fx.xpi
ga toch lekker (lig)fietsen! www.ligfiets.net
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb het ook even getest in in de bladwijzer zijbalk zie ik inderdaad hetzelfde probleem. Hier moeten de favicons echt blijkbaar 16x16 zijn en daarom leveren die favicons problemen op.
Plaats reactie