kleur bezochte link aanpassen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
nahjo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2004, 23:12
    unknown unknown

kleur bezochte link aanpassen

Bericht door nahjo »

Hallo,
heeft iemand voor mij de tip hoe ik de kleur van een bezochte link kan instellen? De kleur van een link is bij mij blauw en bij muisover rood maar na het aanklikken weer blauw.

groeten

Nahjo
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goede vraag. In Thunderbird zie ik in het Opties-scherm alleen een mogelijkheid om de voor- en achtergrondkleur van HTML-mails in te stellen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nahjo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2004, 23:12
    unknown unknown

Bericht door nahjo »

[quote="nirwana"]Goede vraag[quote]

Dat dacht ik al :lol:

't is voor mij een praktische vraag ivm mail met een aantal links die ik moet aanklikken.

groeten

Nahjo
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het kan idd niet.

Zeker als ik deze entry in bugzilla mag geloven: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=116213

Zo moet TB ook nog een history file gaan bijhouden...
nahjo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2004, 23:12
    unknown unknown

Bericht door nahjo »

Een history bijhouden hoeft van mij nu ook weer niet :wink:
Maar ga ik met de muis over een link krijgt ie een ander kleurtje dus waarom niet als die link aangeklikt is.

gegroet

Nahjo
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

nahjo schreef:Maar ga ik met de muis over een link krijgt ie een ander kleurtje dus waarom niet als die link aangeklikt is.
Als je over een link heen beweegt dan kan die link een ander kleurtje krijgen dankzij de toepassing van CSS. Hiervoor hoeft het mailprogramma niets te onthouden. Het hoeft alleen te weten dat wanneer over een link heen bewogen wordt die link een andere opmaak moet krijgen. Dat is dus niet zo moeilijk.

Wil je 'onthouden' welke links in de mail al aangeklikt zijn, dan zul je daarvoor toch echt een lijstje moeten bijhouden. Zo van "deze is wel geklikt en deze nog niet". Op basis daarvan kun je dan de links een andere kleur geven. Dat mechanisme lijkt nog niet te werken in Thunderbird en volgens de link die Gert-Paul aangedragen heeft zal dat ook zo blijven. Of iemand moet de ontwikkelaars ervan kunnen overtuigen dat het ook in een emailprogramma handig is te weten welke links wel of niet aangeklikt zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nahjo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2004, 23:12
    unknown unknown

Bericht door nahjo »

Jammer voormij dan :cry:
Beiden bedankt voor de antwoorden en morele ondersteuning :D

groeten
Nahjo
Plaats reactie