NL-vertaling browser

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

NL-vertaling browser

Bericht door bertje »

waarom is er in het forum wel een afdeling NL-vertaling thunderbird en firebird, maar niet van de browser zelf?
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Op welke browser doel je?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zou het kunnen dat hij op de Mozilla Suite doelt?? :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ja, ik vermoed dat hier Mozilla Suite wordt bedoeld. Mozilla wordt uiteindelijk vervangen door Firebird. Inderdaad verzorgt Mozilla-NL ook de Mozilla-vertaling, maar om daarvoor nu een apart forum te maken... Dan kunnen we ook een forum aanmaken voor de Kalender-vertaling. Misschien dat er nog een forum met de titel Overige Nederlandse Mozilla-vertalingen bij kan komen om de rest van de vertalingen op te vangen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

Bericht door bertje »

'hij' bedoelt inderdaad wat hier de mozilla suite genoemd wordt.
alleen vind ik 'mozilla suite' niet zo'n geschikte benaming voor beginners, zeker niet als die bv. alleen de browser mozilla 1.5 downloaden, waarik het hier over heb.
nu schrijf je wel dat mozilla vervangen wordt door firebird, maar tegelijk is firebird officieel nog in test (zo heb ik toch begrepen) tot wanneer een officiële release 1.0 komt, klopt?
de eigenlijke reden van mijn posting was de wat al te enthousiaste vertalingen in mozilla 1.5: leuk hoor, die stekbalk en de opduikvensters, maar het duurt wel even voor het algemene publiek die termen snapt, en dan heb ik het nog niet over de erbarmelijke dt-fouten en spelfouten, allemaal OK op een forum onder de hollandse in-crowd, maar om professioneel over te komen... kan hier efficiënt feedback op gegeven worden, op die taalfouten bedoel ik?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozilla Suite is inderdaad ook geen handige benaming, maar we kunnen op dit moment even weinig anders. Mozilla is bekend geworden als webbrowser en dan moet je uitleggen dat men nu ook het webbrowser-deel van Mozilla heeft losgetrokken en dat dan Firebird heet en dat dat straks weer Mozilla wordt (duh).

Maar ja, Mozilla is nu eenmaal het geheel: browser, MailNews, Composer (voor maken webpagina's), ChatZilla (voor chatten), Venkman (= Javascript-debugger), DOM Inspector, etc.
Nu komen de diverse applicaties ook op zichzelf staan prima uit de verf en zie je pas echt wat ermee mogelijk is. Voorheen was vnl de browser van Mozilla bekend. Kortom, de huidige ontwikkelingen bevallen me wel, maar voorlopig is het wat lastig uit te leggen.

Inderdaad is Firebird nog in beta, maar wel dusdanig stabiel dat ik die niet zou inruilen voor welke andere browser dan ook. Als ik nu Mozilla weer zie dan ziet dat er soms wat verouderd uit. Maar ook Mozilla zal eens de mogelijkheden van Firebird krijgen. Meer info vind je in de Mozilla Roadmap: http://www.mozilla.org/roadmap.html
Dat is een lang document met een schat aan informatie over Mozilla en haar toekomst...

De opduikvensters was ik zelf nog niet tegengekomen, maar ook daarvan trekken m'n tenen iets krom.

Overigens heb ik vanavond het Mozilla-NL project (dat de Nederlandse vertalingen van Mozilla (Thunderbird uitgezonderd) verzorgt) naar feedback gevraagd, dus we zijn benieuwd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie