Nieuwe wiki-structuur

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kleine aanvulling:

Firefox Fijn Afstellen is eigenlijk ook iets zoals about:config. Dus misschien hoort het daar ook niet echt thuis. For the record, dat zou moeten gaan over het tunen van Firefox (aangezien dit al zoveel besproken is op het forum).

Ik twijfel er ook aan of ik Portable Firefox & TB niet op de voorpagina zou plaatsen (en waar dan). Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik twijfel er ook aan of ik Portable Firefox & TB niet op de voorpagina zou plaatsen (en waar dan). Iemand enig idee?
Wat mij betreft komt er een verwijzing naar een pagina over die projecten onder de respectievelijke applicaties. Dus onder MozillaFirefox een verwijzing naar Portable Firefox en onder (nou ja, vul zelf maar verder aan). Op die manier weet je zo'n pagina altijd terug te vinden.

PortableFirefox is geen term die iemand zo even kent (als hij/zij er nooit van gehoord heeft). Maar als men een stukje tekst over Firefox leest en men leest dat er ook een versie is waarbij je het profiel eenvoudig mee kunt nemen dan kan dat interessant zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

...misschien een stomme vraag, maar zou het geen idee zijn eens een diagram op te stellen hiervoor?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:...misschien een stomme vraag, maar zou het geen idee zijn eens een diagram op te stellen hiervoor?
Een diagram? Wat bedoel je en hoe zou dat er dan uit moeten zien?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:Nu is-t-ie in elk geval rood (om eens uit te proberen).
Ja bedankt, ziet er beter uit, vind ik.
ByteWarrior schreef:
adri schreef:
Je zou er een onderdeel conflicterende extensies (o.i.d., kan natuurlijk ook een subonderdeel van Mozilla Firefox >> Extensies zijn) bij kunnen maken, aangezien toch een behoorlijk deel van de problemen met Firefox veroorzaakt wordt door extensies, hetzij door elkaar in de haren zittende extensies, hetzij na een upgrade van FF of anderszins (auto-upgrade en nieuwe vertalingen hebben in het verleden nogal eens conflicten veroorzaakt).
Zo'n pagina zal er ook wel komen, maar ook dit hoort volgens mij niet echt op de voorpagina thuis. Zoals je zelf al aangeeft, zal dit onder Firefox > Extensies vallen.

De voorpagina zou eigenlijk zo compact mogelijk moeten blijven, zodat je het overzicht kan bewaren. Als er te veel links op de voorpagina komen, wordt het al snel een soepje.
Je hebt gelijk.
Het ging me er vooral om dat het opgenomen werd. Dat komt wel goed dus. 8)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Een diagram? Wat bedoel je en hoe zou dat er dan uit moeten zien?
Ik denk een soort van flowchart waarin je aangeeft wat ongeveer waar in de Wiki moet komen te staan.

Misschien kun je wel iets leuks doen met FreeMind. Dat werkt volgens mij even vrij als een wiki en kan daarbij helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

adri schreef:Het ging me er vooral om dat het opgenomen werd. Dat komt wel goed dus. 8)
Je mag zelf ook helpen met de wiki hoor. Dat is toch de bedoeling. Een wiki is zeker geen éénpersoonsproject, maar een gemeenschapsproject. Iedereen voegt iets toe, verwijdert iets, begint een nieuwe pagina. En zo evolueert een wiki altijd.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Iew, wat is die mozilladraak met grijzige randjes lelijk :X ...

Zoals in Nirwana's icon ziet ie er veel strakker uit :) . Het is trouwens dat het tentamentijd is, anders had ik meegeholpen met denken over een logische structuur :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:Iew, wat is die mozilladraak met grijzige randjes lelijk :X ... Zoals in Nirwana's icon ziet ie er veel strakker uit :) .
Nirwana heeft het icoon gemaakt... ;-)
Het is trouwens dat het tentamentijd is, anders had ik meegeholpen met denken over een logische structuur :) .
Achteraf kan er nog altijd één en ander aangepast worden. Het hoeft niet allemaal in de volgende dagen te gebeuren. Ik zou het al heel leuk vinden als je achteraf mee helpt schrijven/verbeteren van de artikels.

Tijdens examens ben ik trouwens altijd meer actief dan anders, waarschijnlijk door de verhoogde hersenactiviteit of zo... :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Iew, wat is die mozilladraak met grijzige randjes lelijk.. Zoals in Nirwana's icon ziet ie er veel strakker uit
Laat ik even duidelijk maken welke afbeeldingen ik heb aangepast (zodat iedereen weet op wie er geschoten moet worden). De huidige logo's die op MozBrowser staan (bovenaan de site en bovenaan het forum) zijn van de hand van Arjan "Sc00zy" Menger (van WellDotCom). Kortom, van een professional en daaraan kan ik niet tippen, maar dat terzijde.

Het huidige Wiki-logo is daar deels op gebaseerd. Het is het rechterdeel van het forum-logo met enkele aanpassingen. Ik denk dat ik de bewerkingen achteraf bezien beter in een andere volgorde had kunnen uitvoeren. Eerst heb ik het Xach-effect (van GIMP) eroverheen gehaald. Dat zag er al wel grappig uit (dan wordt de afbeelding wat lichter). Vervolgens vroeg ByteWarrior om er een transparante versie van te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Toen vroeg Adri om er een gekleurde versie van te maken. Dat is de versie die er nu op staat. Maar misschien moet ik weer eens van het origineel uit gaan werken en dan eerst die inkleuren en zien of dat een beter resultaat oplevert.

Ehrm, wat bedoelde je eigenlijk met "nirwana's icon" ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

ByteWarrior schreef: Je mag zelf ook helpen met de wiki hoor. Dat is toch de bedoeling. Een wiki is zeker geen éénpersoonsproject, maar een gemeenschapsproject. Iedereen voegt iets toe, verwijdert iets, begint een nieuwe pagina. En zo evolueert een wiki altijd.
Zou ik best willen, maar daar acht ik mezelf toch nog een maatje te klein voor. :oops:
Ik ga eerst eens proberen een extensie te vertalen (dat had ik beloofd) en zo nog wat zaken die bijgespijkerd moeten worden.
Later als ik wat zekerder in mijn schoenen sta, beloofd.
Heb nog een hoop te leren. :)
Vergeet niet dat ik in mijn dagelijks werk niets met deze materie van doen heb en te oud ben om het van kleins-af-aan meegekregen te hebben. Toen ik zo oud was als jij kwamen net de eerste computers voor particulieren op de markt, ze kostten een fortuin (daar kon je een hele knappe auto voor kopen). Voordat ze gemeengoed werden, waren we tien jaar verder (pas toen had ik er ook één).
Dat is dus een 'ietwat' andere uitgangspositie.
Sprak opa. :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Vergeet niet dat ik in mijn dagelijks werk niets met deze materie van doen heb en te oud ben om het van kleins-af-aan meegekregen te hebben.
We gaan er van uit dat de lezers van de wiki ook van alle leeftijden en gebruikersniveaus zijn. Daarom kan het handig zijn als een doorsnede van de Mozilla-gebruikers aan de artikelen in de wiki meehelpt. Stel dat een bepaalde uitleg in de wiki voor jou niet duidelijk is, dan kun je die mogelijk nog verder verduidelijken. Stel je schrijft een artikel over iets en die tekst klopt misschien niet helemaal, dan kan iemand anders die tekst later wat bijschafen. Wel is het handig als je zelf iemand vraagt om de tekst even na te lopen als je er nog niet geheel zeker van bent.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

nirwana schreef: Ehrm, wat bedoelde je eigenlijk met "nirwana's icon" ?
Ik bedoel dat in jouw forumavatar het plaatje er gewoon strak uitziet :) . (hopelijk heb ik niemand voor het hoofd gestoten ofzo :roll: )
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik wil anders binnenkort wel even kijken of ik een leuk MozBrowser Wiki logo kan maken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Ik bedoel dat in jouw forumavatar het plaatje er gewoon strak uitziet :)
Ja, die is inderdaad ook van de hand van Sc00zy :)
ucchan schreef:(hopelijk heb ik niemand voor het hoofd gestoten ofzo
Wees gerust, ik kan wel tegen een stootje (evenals mijn ego). Ik houd me altijd voor dat mijn kwaliteiten waarschijnlijk op andere terreinen liggen :?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie