Grote bug in Nvu 1.0 Mac NL.app!

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
H'ik
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 juni 2005, 14:41
    unknown unknown

Grote bug in Nvu 1.0 Mac NL.app!

Bericht door H'ik »

Ik post dit bericht net via het mailformulier op de mozilla-nl site, en dan lees ik dat ik waarschijnlijk hier moet zijn. oeps...

Dat maakt het probleem echter niet minder ernstig:

Er zit een behoorlijk grote bug in Nvu NL voor Mac:
Toetscommando's werken namelijk met de verkeerdere modifier-toets. In het menu staat keurig command (klavertje/appeltje) N bij 'Nieuw', maar ik moet ctrl-n intypen om het te laten werken.
Dit zal Windows en Linux gebruikers misschien niet zoveel schelen, maar voor MAc gebruikers is dit niet acceptabel.

De fout zit volgens mij ergens in een compiler-flag of een make bestand. Ergens in de opties valt daar een modifier key te selecteren dacht ik. Daarna zou het allemaal moeten compileren met de goede modiefier-toetsen.

ik hoop dat jullie snel met een nieuwe versie komen, op dit moment moet ik iedereen nog naar de engelse versie verwijzen, en da's jammer.

verder overigens niets dan lof voor al het goede werk!

groet,
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Heeft iemand een idee waar deze 'accelerator-toetsen' worden ingesteld ? Is het Nvu die dit bepaalt of kun je dit in de vertaling bepalen ? Dan weten we namelijk of we dit zelf (via de vertaling) kunnen aanpassen of dat we het richting het Nvu-ontwikkelteam moeten melden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb de versie voor de Mac niet zelf gemaakt, maar volgensmij wordt de Engelse versie gewoon herpakt met wat Nederlandstalige bestanden en niet helemaal opnieuw gecompiled.

Even wat vragen om het probleem wat beter boven tafel te krijgen:
- Wat gebeurd er als je over een Engelstalige versie het taalpakket ïnstalleerd (eventueel in een nieuw profiel, want het verwijderen van een taalpakket is breekt Nvu)
- Gebeurd dit ook in oude versies van Nvu voor de mac, of is 1.0 de eerste versie die je probeert?
H'ik
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 juni 2005, 14:41
    unknown unknown

Bericht door H'ik »

Ik wou eerst een bugrapport sturen naar Nvudev, maar ik ben er achter gekomen dat alleen de nederlandse build er last van heeft.

Als ik de engelse versie zou nemen en een nederlands taalpakket zou installeren zou het volgens mij allemaal wel goed moeten werken. Ik heb het nog niet getest.

Versie 0.90 had ook al last van dezelfde bug. Ik heb toen lopen zeuren bij Nvudev, maar die deden er niks mee. Logisch achteraf, want bij hun is het probleem er niet.

Ik meen mij te herinneren dat modifier keys kunnen worden ingesteld voor het compilren. Ik zou alleen weer even moeten opzoeken waar het precies zit, maar ik heb soortgelijke bugs gevolgd met andere Mozilla software.

Ik gebruik Nvu al sinds de eerste versie, en sinds 0.70 of zo professioneel.

To 0.80 werkte alles gewoon, aleen bij 0.90 niet meer. ik was dus heel hard 'regressie' aan het roepen in het nvudev forum, maar ik bedenk me net dat ik met vanaf 0.90 de nederlandse versie ben gaan gebruiken.

Ik geef wel meer info als ik die heb.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Alle oude versies zijn nog te downloaden vanaf deze pagina, dus als je kunt testen of het ook in bv 0.70 NL zat dan zou dat fijn zijn.

Ik ga ook eventjes een mailtje sturen naar de persoon die de Mac-versies maakt. Misschien dat hij meer kan vertellen.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij heb ik gisteravond toevallig ontdekt waar de fout zat, zonder ook maar iets te testen. Ik kopieer altijd het instellingsbestand, verander 1 regel en geef dat dan aan de maker van de Mac-versie.

Het bestand is voor de mac wat andes, want onder andere de acceleratortoets staat daar ingesteld. Die stond dus nog op Ctrl voor Windows. Mensen die het probleem dus niet willen hebben moeten het Engelse instellingen bestand uit defaults/pref/all.js dus naar de Nederlandse versie kopiëren.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ondertussen is het al een halfjaar later, maar ik heb nu een nieuwe diskimage op mijn computer staan. De persoon die normaal de Mac-versies maken kan ik niet meer bereiken, maar ik heb iemand anders het laten doen aan de hand van een aantal documenten.
Deze diskimage moet nog even goed getest worden en dan kan hij de oude vervangen.

Zijn er nog Mac-gebruikers die dat willen proberen? Laat dan een reactie achter of stuur me een PM.
digilin
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 maart 2006, 12:03
    unknown unknown

Bericht door digilin »

Hallo Gert Paul,

Ik heb recent NVU op mijn Mac geïnstalleerd en kom ook dit probleem tegen. Als er een Mac versie getest moet worden die dit euvel gaat verhelpen, dan gráág. Via mijn websites (zie naschrift) kun je me mailen of anders per PB.

Groet,

Linda
Plaats reactie