Problemen met NOS RSS-feed

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Problemen met NOS RSS-feed

Bericht door ByteWarrior »

Ik kreeg enkele dagen terug via Mozilla Europe een mailtje van iemand die zei dat de NOS RSS-feed (die standaard bij de NL-vertaling zit) niet meer werkte. Aangezien ik die feed zelf niet gebruik, was het mij nog niet opgevallen, maar ik stel voor dat die feed aangepast wordt in de vertaling (als dat nog niet gebeurd is tenminste).

De nieuwe locatie voor de feed is http://www.nos.nl/nos/rss/nieuws.xml
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Helaas kan dat voor de 1.0.x versies niet meer aangepast worden maar voor de komende 1.1 versie is dit (als het goed is) al aangepast.

Groet

MM
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ik wil mezelf niet op de borst kloppen of lullig doen, maar ik heb dat al in april (http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... hlight=nos) aangekaart.

Ik vind die nieuwe NOS-feed overigens lang niet zo goed als de oude. De pagina's die je krijgt zijn veel beperkter en het is veel minder duidelijk waar je meer info over het betreffende onderwerp kan vinden. Zijn er geen alternatieve nieuwsfeeds die standaard meegeleverd kunnen worden?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Lieske schreef:Ik wil mezelf niet op de borst kloppen of lullig doen, maar ik heb dat al in april (http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... hlight=nos) aangekaart.
Sorry, dat wist ik niet.

Ik merk het zelf niet, omdat ik die NOS feeds nooit gebruik. Ik heb altijd m'n eigen (jaren oude) bladwijzers geïmporteerd. Als Belg ben ik ook weinig met al dat Nederlandse nieuws. ;-)

Spijtig trouwens dat het niet voor de 1.1 versie op te lossen is...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Lieske schreef:Zijn er geen alternatieve nieuwsfeeds die standaard meegeleverd kunnen worden?
Die van Nu.nl bijvoorbeeld: http://nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Lieske schreef:Zijn er geen alternatieve nieuwsfeeds die standaard meegeleverd kunnen worden?
Het probleem is (vind ik toch) dat niet iedereen in Nederland woont. En niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren voor nieuwssites.

Ik zal op de wiki enkele links verzamelen naar RSS-feeds van nieuwswebsites. Zo kan iedereen snel zijn/haar RSS-feeds uitbreiden...
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

In Sage zit standaard de BBC. Ik heb daar zelf de Volkskrant, nieuwe NOS-feed, RTL Nieuws en NRC Handelsblad (alleen als je geabonneerd bent geloof ik, maar dat zou een niet-abonnee even moeten controleren) aan toegevoegd voor mijn nieuwsvoorziening. De bladwijzerbalk heb ik helemaal weggehaald, want het beeld wordt al zo klein door de zijbalk.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Update: een beginnetje. Er zullen nog feeds toegevoegd worden. Misschien kunnen we een OPML (= bestand met meerdere links) aanbieden met verschillende van deze feeds. De gebruiker moet dan gewoon de feeds importeren en de ongewenste feeds verwijderen... Of klinkt dat te omslachtig??
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ben, ik wil wel een paar aanvullingen doen in de Wiki. Maar ik heb dat nog nooit gedaan. Is het okee?

Wat betreft het aanbieden van een OPML: dat klinkt erg handig, maar ik denk dat je een hoop beginners er erg mee verwart. Ik heb laatst mijn moeder uitgelegd hoe de live-bladwijzers werken. Ze vindt het erg handig. Maar een OPML was haar denk ik toch net te veel geweest. Dat is misschien meer iets voor bij feedlezers als Sage.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

wil je volgende nieuws site dan ook toevoegen
http://www.telegraaf.nl/rss/ voor nieuws en
http://www.telegraaf.nl/rss/telesport.xml voor de sport en
http://www.telegraaf.nl/rss/i-mail.xml voor het laatste internet nieuws
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Lieske schreef:Ben, ik wil wel een paar aanvullingen doen in de Wiki. Maar ik heb dat nog nooit gedaan. Is het okee?
Tuurlijk mag dat. Als het niet direct lukt, mag je de links eventueel ook per PM of zo doorsturen, dan voeg ik ze wel toe.
Wat betreft het aanbieden van een OPML: dat klinkt erg handig, maar ik denk dat je een hoop beginners er erg mee verwart. Ik heb laatst mijn moeder uitgelegd hoe de live-bladwijzers werken. Ze vindt het erg handig. Maar een OPML was haar denk ik toch net te veel geweest. Dat is misschien meer iets voor bij feedlezers als Sage.
Tot die conclusie kwam ik eigenlijk ook na het schrijven van het vorige bericht. Live bladwijzers zijn voor sommige mensen al moeilijk te verstaan, laat staan dat ze leren werken met OPML-bestanden om zo enkele tientallen feeds te importeren...
aasgier schreef:wil je volgende nieuws site dan ook toevoegen
Tuurlijk, is gebeurd!
dennistd
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 juli 2005, 8:35
    unknown unknown

Bericht door dennistd »

Is het de bedoeling dat in die wiki alleen algemene nieuws-feeds worden toegevoegd, of ook bijvoorbeeld sport?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

dennistd schreef:Is het de bedoeling dat in die wiki alleen algemene nieuws-feeds worden toegevoegd, of ook bijvoorbeeld sport?
Sportnieuws is toch ook nieuws. ;-)

Momenteel zijn de meestgebruikte categoriëren "algemeen nieuws", "sport" en "technologienieuws".

Sommige websites bieden één feed aan met daarin al het nieuws, andere onderscheiden politiek, cultuur, sport etc en bieden meerdere feeds aan.

Ik denk dus niet dat het kwaad kan om het sportnieuws er ook bij te vermelden... :-)
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ik zal er morgen eens naar kijken.

Wat betreft de Nederlandse kranten denk ik aan:
NRC
Trouw
de Volkskrant
AD
Telegraaf

Voor de omroepen:
RTL
Eventuele nieuwsfeeds van de publieke omroep

Heeft er nog iemand aanvullingen?

Het is trouwens misschien wel handig om in de wiki uit te leggen wat een OPML is en hoe het werkt. Gewoon voor de mensen die meer willen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lieske schreef:Het is trouwens misschien wel handig om in de wiki uit te leggen wat een OPML is en hoe het werkt. Gewoon voor de mensen die meer willen.
En omdat Thunderbird binnenkort ook OPML gaat ondersteunen in 1.1.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie