Babelzilla, beter contact tussen extensiemakers en vertalers

Hieronder vallen alle vertalingen die nog geen eigen forum hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Babelzilla, beter contact tussen extensiemakers en vertalers

Bericht door Gert-Paul »

Ik weet niet hoeveel mensen van jullie ook MozillaZine volgen, maar de laatste tijd werd daar gepraat over een geweldig iniatief om vertalers en makers van extensies dichter bij elkaar te brengen. Vandaag is de site die daarbij moet gaan helpen, babelzilla.org, live gegaan. Op dit moment stelt het nog niet veel voor, maar daar moet verandering in gaan komen. Op dit moment is het een soort van portal zoals ook extensionsmirror.nl is. Ik weet niet of dit zo blijft, want er is nog veel discussie mogelijk over de uiteindelijke vorm.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit een heel mooit project gaat worden en wat het veel makkelijker zal maken om met de vertalers van extensies in aandacht te komen.

Ik zou dan ook iedereen die een Nederlandse vertaling van een extensie gemaakt heeft (en daar in de toekomst verder mee wil gaan) willen adviseren zich te registreren op het forum, http://babelzilla.org/forum/, zodat men bijvoorbeeld sneller nieuwe versies van een extensie kan vertalen.
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 30 juli 2005, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

url werkt niet
The requested URL /forum/, was not found on this server.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Sorry, ik heb het verbeterd.

Offtopic: Ik hoop dat PHPBB deze 'bug' een keer gaat oplossen in v3.0 van hun software, zodat een komma aan het eind van een link niet meegenomen wordt. Ik ben er al meerdere keren tegenaan gelopen en begin het eigenlijk steeds vervelender te vinden..
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 30 juli 2005, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mooi initiatief
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

zeer mooi, maar blijkbaar is de site al down :cry:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

De site was idd even down, maar ondertussen werkt alles weer helemaal goed.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:De site was idd even down, maar ondertussen werkt alles weer helemaal goed.
Ik krijg "Site offline. Check back later" en 1 seconde daarna wordt ik doorgestuurd naar het forum :cry:
Ik heb mij alvast geregistreerd op het forum
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Offtopic: Ik hoop dat PHPBB deze 'bug' een keer gaat oplossen in v3.0 van hun software, zodat een komma aan het eind van een link niet meegenomen wordt. Ik ben er al meerdere keren tegenaan gelopen en begin het eigenlijk steeds vervelender te vinden..
Ik ben er op diverse andere fora ook al tegenaan gelopen en sindsdien neem ik geen risico: geen komma of punt achter een URL plaatsen, want je weet maar nooit wat zo'n forum ermee gaat doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Babelzilla, beter contact tussen extensiemakers en verta

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Ik zou dan ook iedereen die een Nederlandse vertaling van een extensie gemaakt heeft (en daar in de toekomst verder mee wil gaan) willen adviseren zich te registreren op het forum, http://babelzilla.org/forum/, zodat men bijvoorbeeld sneller nieuwe versies van een extensie kan vertalen.
Ik heb me inmiddels daar geregistreerd en ben benieuwd naar het vervolg. Op dit moment zit er nog weinig structuur in en zie ik geen onderwerpen per extensie ofzoiets, maar dat zal vast wel komen binnenkort.

Update: nu ik even verder kijk dan mijn neus lang is zie ik dat er al een Firefox-forum is aangemaakt en dat daarin BookmarksHome al een onderwerp heeft. Die extensie is nu voorzien van een locale-mapje zodat die eenvoudig te vertalen is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:
Gert-Paul schreef:Offtopic: Ik hoop dat PHPBB deze 'bug' een keer gaat oplossen in v3.0 van hun software, zodat een komma aan het eind van een link niet meegenomen wordt. Ik ben er al meerdere keren tegenaan gelopen en begin het eigenlijk steeds vervelender te vinden..
Ik ben er op diverse andere fora ook al tegenaan gelopen en sindsdien neem ik geen risico: geen komma of punt achter een URL plaatsen, want je weet maar nooit wat zo'n forum ermee gaat doen.
React, dat op gathering.tweakers.net gebruikt wordt, doet het goed. Het moet dus wel mogelijk zijn. Het probleem is dat ik vaak wel aan denk, maar niet als ik nog snel wat wil posten.
Update: nu ik even verder kijk dan mijn neus lang is zie ik dat er al een Firefox-forum is aangemaakt en dat daarin BookmarksHome al een onderwerp heeft. Die extensie is nu voorzien van een locale-mapje zodat die eenvoudig te vertalen is.
Ja, de site is nu natuurlijk nog een beetje in ontwikkeling. Er wordt nu ook een logo etc. gemaakt. Nu moet natuurlijk ook het aantal bezoekers toenemen en zo kan de site steeds meer gaan groeien. Het moet nu blijken hoe dingen het makkelijkste werken.

Je kunt natuurlijk altijd je suggesties kwijt in het forum, want misschien hebben jullie ideeën waar iemand anders nog niet aan gedacht heeft.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:React, dat op gathering.tweakers.net gebruikt wordt, doet het goed. Het moet dus wel mogelijk zijn. Het probleem is dat ik vaak wel aan denk, maar niet als ik nog snel wat wil posten.
Natuurlijk is het technisch mogelijk. Het vergt enkel 1 ontwikkelaar die er eens in duikt. Naast het zoeken naar een spatie moet er nu ook rekening gehouden worden met een punt of een komma.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Even een kick van dit topic. Volgensmij heeft nog niet iedere Nederlandstalige vertaler zich daar geregistreerd, maar sinds iets meer dan een week is babelzilla vernieuwd. Daardoor is het denk ik voor iedere extensievertaler makkelijker om zich daar te registeren.

Er is nu namelijk een WebTranslationSystem gelanceerd, waarmee vertalingen online bij te werken zijn. Deze vertalingen kunnen dan als bestand ook weer gedownload worden en zo kan de maker van de extensie snel alle dingen samenvoegen. Ik vind het erg goed werken. Zeker makkelijker dan met de hand alle nieuwe teksten bijwerken.

Een aanrader! Als je nog extensiemakers kent die vertalers alles met de hand laten doen, dan loont het ook wel de moeite ze over de vernieuwde babelzilla te vertellen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik had me daar al aangemeld en het geheel ziet er netjes uit. Alleen is de extensie die ik vertaal daar nog niet bekend: FireFTP. Ik moet de maker ervan maar eens een mailtje daarover sturen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

Heb me ook zojuist aangemeld en op het eerste gezicht ziet het er best makkelijk uit. Gelukkig waren de extensions die ik vertaal (Save Link in Folder, Save Image in Folder, NestedQuote Remover en Signature Switch) wel al bekend en kon ik meteen aan de slag.

Wel vraag ik me af of je automatisch een mailtje of pm krijgt indien je vertaling een update nodig heeft. Maar dat zal wel goed komen.
Plaats reactie