about:config? Throbber!

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

about:config? Throbber!

Bericht door adri »

Gelezen op MozillaZine:
Als je op de throbber (dat ronddraaiende/bewegende icoontje in de rechterbovenhoek) klikt, dan krijg je standaard een Mozilla-website voorgeschoteld. Dit is echter makkelijk te veranderen in een andere site, maar waar het mij om ging is dat je het ook kunt veranderen in about:config.
Als je snel toegang wilt tot about:config dan is hier een methode om dat te doen. In de adresbalk about:config intypen, filteren op throbber, je ziet dan browser.throbber.url, dubbelklikken en je kunt de url wijzigen in about:config. Je kunt natuurlijk ook about:plugins of gewoon een andere url intypen, whatever. Maar vooral het invoeren van about:config vond ik wel handig.
In het vervolg hoef je dan alleen maar op de throbber te klikken en je krijgt meteen about:config voor je neus. :)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

wat je ook kan doen is als je about:config geopend hebt is deze opslaan als een bladwijzer netzo als about:plugins zo heb je ze altijd ook kort bij de hand.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

aasgier schreef:wat je ook kan doen is als je about:config geopend hebt is deze opslaan als een bladwijzer netzo als about:plugins zo heb je ze altijd ook kort bij de hand.
Dan heb je alleen wel een extra knop op de bladwijzerwerkbalk staan en de Thobber is iets dat handig is om te hebben, wat weinig ruimte inneemt en waar about:config idd een erg handige url voor is.

Ik had er iig nog niet om gedacht, dus bedankt adri voor het melden.
pixie66
Berichten: 76
Lid geworden op: 4 december 2004, 9:15
Locatie: Maastricht
    unknown unknown

Bericht door pixie66 »

De throbber werkt bij mij niet meer sinds ik 2.0 heb geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

pixie66 schreef:De throbber werkt bij mij niet meer sinds ik 2.0 heb geïnstalleerd.
Klopt, is verdwenen bij FF (en TB) 2.0. Zie ook het topic about:config.
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Voor snelle toegang tot alle 'abouts' -van about:about tot about:kitchensink-
gebruik ik tegenwoordig Mr. Tech's about:about2.2. Deze extensie voegt een menu met alle about-opties toe aan het Help-menu. En, helemáál handig, de shortcuts Alt+C voor about:config en Alt+P voor about:plugins. Aanrader!

ps De Throbber-methode is voor mij geen optie, in mijn fav theme is die alleen zichtbaar als 'ie eh.., throbt. :)
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Plaats reactie