"Waarom ik Mozilla gebruik lijkt me logisch"

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Gebruikersavatar
jan witter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 december 2004, 4:42
Locatie: Vlakbij Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

"Waarom ik Mozilla gebruik lijkt me logisch"

Bericht door jan witter »

"Waarom ik Mozilla gebruik lijkt me logisch"

Ik ben een Nederlander en het is gratis dus waarom zou ik die oelewapper van een Gates blijven sponsoren als het voor niks kan, daarbij komt dat het FF programma vele malen beter is als Gates z'n IE versie, en dat ook wel zo blijven.

Het enige wat ik jammer vind aan FF is de look van bepaalde website's, en als amateur webdesigner moet ik daarom helaas ook gebruik maken van IE, omdat het gros nog steeds met IE werkt, maar als ik netsurf doe ik dat lekker met FF, ik werd gek van al die pop-up schermen :evil: :evil:

Gr,

Jan
Hé ain't heavy hé's my brother.....
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik heb je topic even naar het juiste forum (Waarom gebruik IK Mozilla?) verplaatst.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: "Waarom ik Mozilla gebruik lijkt me logisch"

Bericht door ByteWarrior »

jan witter schreef:Het enige wat ik jammer vind aan FF is de look van bepaalde website's, en als amateur webdesigner moet ik daarom helaas ook gebruik maken van IE, omdat het gros nog steeds met IE werkt (...)
Reden te meer om met Firefox te werken. Firefox houdt zich tenminste aan de webstandaarden. Je moet jezelf afvragen of je echt al je tijd wilt steken in het maken van een webpagina die enkel gelezen kan worden op Internet Explorer. Vergeet niet dat er tientallen andere browsers en besturingssystemen zijn...

Mits een beetje oefening kan je een website in elkaar knutselen die op alle systemen goed werkt.

En het is niet omdat iedereen IE gebruikt dat jij ook moet ontwerpen voor IE eh. ;-)
Gebruikersavatar
jan witter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 december 2004, 4:42
Locatie: Vlakbij Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jan witter »

Sorry Erik ik dacht dat ik hem in goede geplaatst had :shock:
Hé ain't heavy hé's my brother.....
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Psst. IE is gratis met je windowslicentie dus je sponsort 'm nog even hard, je moet windows ook het raam uit keilen als dit echt je beweegreden is :P .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
jan witter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 december 2004, 4:42
Locatie: Vlakbij Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jan witter »

Tjaard

Sssssst ik zeg niks, ik heb Billie slechts eenmaal gesponsort, Helaas. En ik heb drie Peecees staan :lol: :lol: :lol:
Hé ain't heavy hé's my brother.....
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

jan witter schreef:Sssssst ik zeg niks, ik heb Billie slechts eenmaal gesponsort, Helaas. En ik heb drie Peecees staan :lol: :lol: :lol:
Twee pc's met Linux dan. ;-)
En waarom geen Mac? :)
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

jan witter schreef:Sorry Erik ik dacht dat ik hem in goede geplaatst had :shock:
Een foutje.. kan iedereen overkomen :)
ByteWarrior schreef:
jan witter schreef:Sssssst ik zeg niks, ik heb Billie slechts eenmaal gesponsort, Helaas. En ik heb drie Peecees staan :lol: :lol: :lol:
Twee pc's met Linux dan. ;-)
En waarom geen Mac? :)
Kijk anders eens naar Ubuntu-Linux of Kubuntu (ubuntu met KDE desktop omgeving). Zelfs voor de leek makkelijk te installeren ;) Het is maar een suggestie :)

[edit]
Die laatste reactie was dus gedoeld op Jan. ByteWarrior is natuurlijk al een Linux diehard ;)
[/edit]
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Denizzze
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 augustus 2005, 17:35
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Denizzze »

Mozilla rulezz!! Ik heb Firefox en Thunderbird, en ze zijn 1000 keer beter dan Internet Explorer! Trouwens, die Bill Gates is zo stinkend rijk, hij zal er heus geen toastje kaviaar minder op eten als ik geen Internet Explorer gebruik. :twisted:
Peter93
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 september 2005, 17:26
Locatie: Gouda
    unknown unknown

Bericht door Peter93 »

Ik liep in een winkel en zag het boek "Internet Explorer for dummys", en ik dacht inderdaad ja dat klopt.
luco53
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 september 2005, 19:21
Locatie: Hoek van Holland
    unknown unknown

Waarom gebruik IK Mozilla?

Bericht door luco53 »

Mijn allereerste browser was Netscape 3.0 en dat is al héél lang geleden. Ik ben altijd Netscape blijven gebruiken, maar kon voor sommige (met Frontpage geprogrammeerde) sites zo af en toe helaas IE niet helemaal links laten liggen.
Het werd dringend tijd voor vernieuwing van mijn Netscape 7.1 en daarom kwam Mozilla in beeld als meest logische opvolger.
Overbodig te zeggen dat Mozilla evenals Netscape UITERAARD ook als mailclient in gebruik is.
ptjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 1 november 2005, 9:18
    unknown unknown

Bericht door ptjuh »

jammer genoeg zijn niet alle sites toegankelijk met FF..
Hoewel ik FF altijd gebruik met surfen.. Moet ik jammer genoeg toch nog wel eens terug stappen naar IE.

Ik ben FF gaan gebruiken omdat het veel relaxter werkt met dat Tab browsing..Ik moet vaak veel dingen opzoeken en dit werkt wel het fijnste..
Kheb gewoon geen slechte dingen over FF :):) :D :D :) :)
luco53
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 september 2005, 19:21
Locatie: Hoek van Holland
    unknown unknown

Bericht door luco53 »

ptjuh schreef:jammer genoeg zijn niet alle sites toegankelijk met FF..
Hoewel ik FF altijd gebruik met surfen.. Moet ik jammer genoeg toch nog wel eens terug stappen naar IE.

Ik ben FF gaan gebruiken omdat het veel relaxter werkt met dat Tab browsing..Ik moet vaak veel dingen opzoeken en dit werkt wel het fijnste..
Kheb gewoon geen slechte dingen over FF :):) :D :D :) :)
Toevallig heb ik sinds twee dagen FF 1.5 beta 2 geinstalleerd, omdat ik met Mozilla iets niet kon dat ik wel heel graag wil. Foto's bestellen via Combifoto.nl wil niet lukken met Mozilla en wél met FF, maar ondanks dat er minder felxibiliteit is met Mozilla vond ik die fijner dan FF. Met FF gaan veel kleine zaken niet helemaal zoals ze horen, alhoewel ik nog geen sites heb gevonden die niet werken...
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Peter93 schreef:Ik liep in een winkel en zag het boek "Internet Explorer for dummys", en ik dacht inderdaad ja dat klopt.
Het zou me echt niet verbazen dat je over een tijdje "Firefox voor dummies" tegenkomt in de betere boekhandel
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:
Peter93 schreef:Ik liep in een winkel en zag het boek "Internet Explorer for dummys", en ik dacht inderdaad ja dat klopt.
Het zou me echt niet verbazen dat je over een tijdje "Firefox voor dummies" tegenkomt in de betere boekhandel
Sorry, maar ze zijn je voor. Die "Firefox for dummies" bestaat al eventjes hoor. ;-)

-link-
Plaats reactie