firefox Nieuwe versie

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
webzot
    unknown unknown

firefox Nieuwe versie

Bericht door webzot »

Hoi
Ik ben zeer contente gebruiker van firefox...

Er is nu ook een nieuwe versie beschikbaar. :D
Jammer dat het alleen nog maar in het engels is :cry:

Hopelijk komt snel de vertaling uit.
Groetjes
lokean
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juni 2004, 18:30
Locatie: almere
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door lokean »

Er is momenteel alleen nog een Release Candidate. De 0.9 versie zou vandaag uitkomen, maar dat wordt mogelijk volgende week.
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

firefox 0.9.1 NL wanneer?

Bericht door bertje »

daarnet firefox 0.9.1 english geinstalleerd. loopt als een trein.
iemand idee wanneer NL-versie? en wordt het een NL-taalpakket of een volwaardige NL-versie?
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

NL-vertaling

Bericht door bertje »

sorry, had niet gezien dat over de NL-vertaling gepraat werd in een ander forumodnerdeel:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=624
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Martijn Ras laat via mail weten dat deze week (5 tot en met 10 juli) een eerste testversie zal verschijnen van de Nederlandstalige versie van Firefox 0.9. Momenteel wordt nog gewerkt aan het volledig vertalen van de sneltoetsen.
Martijn Ras
    unknown unknown

Testversies vertraagd

Bericht door Martijn Ras »

Het is me helaas niet gelukt om de vertaling in de uitgave van Firefox 0.9 in ZIP en TAR.GZ formaat te plaatsen. Het moet nog steeds mogelijk zijn maar door alle onduidelijkheid kost deze zoveel extra energie dat het niet loont, zeker omdat men inmiddels de moeite heeft genomen de procedure voor het verbouwen van de installatiepakket voor vertalingen vast te leggen.

De vertaling van het installatiepakket is nog niet helemaal af, maar dat neemt niet weg dat het engelse taalpakket niet door het nederlandse vervangen kan worden. Dat betekend dus dat je wel de engelse installatie procedure moet doorlopen, maar goed volgens mij kent iedereen het mantra 'Next* > Finish' ...

Ik heb dan ook de planning als volgt herzien:
1) Engelse taalpakket door het nederlandse vervangen in de installatiepakketten.
2) Vertaling van het installatiepakket afronden.

Streef datum is 14 juli voor stap 1 en 18 juli voor stap 2.
Streefdatum voor 0.9.1 is 31 juli.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frits schreef:Momenteel wordt nog gewerkt aan het volledig vertalen van de sneltoetsen.
Dat lijkt mij erg waardevol en daardoor zal volgens mij het aantal gebruikers van de Nederlandstalige Firefox sterk stijgen (richting niveau gebruikers Nederlandse Thunderbird-vertaling).

Nu ik dat zo opschrijf is het ook wel handig om te weten over hoeveel gebruikers we het hier eigenlijk ongeveer hebben. Oftewel hoeveel mensen gebruiken nu de huidige Firefox-vertaling en hoeveel mensen de Thunderbird-vertaling ? Iemand enig idee van aantallen gebruikers ? Of moeten we er een poll voor maken ? :D
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Nu ik dat zo opschrijf is het ook wel handig om te weten over hoeveel gebruikers we het hier eigenlijk ongeveer hebben. Oftewel hoeveel mensen gebruiken nu de huidige Firefox-vertaling en hoeveel mensen de Thunderbird-vertaling ? Iemand enig idee van aantallen gebruikers ? Of moeten we er een poll voor maken ? :D
Ik denk niet dat dat een eerlijke vergelijking zou zijn. De meesten hier houden hun browser up to date en hebben dus de Engelstalige versie (want de NL versie dateert van 0.8 geloof ik).

Thunderbird daarentegen wordt zeer snel vertaald en je kan daar de laatste versie van vertalen, zodat je niet achterop bent met updates...
Bart
    unknown unknown

Gebruik alleen Nederlandse versies

Bericht door Bart »

Ik gebruikWindows XP en gebruik alleen maar Nederlandse versies van Mozilla.

Ik draai dus op dit moment Thunderbird 0.7 en Firefox 0.8. Ik wacht gewoon tot de Nederlandse versie van 0.9 beschikbaar is. Ook veel mensen die ik van Internet Explorer naar Mozilla overzet eisen wel de Nederlandse taal.

Ik gebruik ook Debian en daar Gebruik ik de Engelse Firefox omdat via apt een Nederlandse niet voor handen is. Wel van Thunderbird (die ik dan ook gebruik) maar niet van Firefox. Andere talen voor Firefox zijn niet beschikbaar. Ik hoop dat Firefoxnl wel voor Debian beschikbaar komt.

Nederlandse versie zijn dan ook heel belangrijk voor mij.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik denk niet dat dat een eerlijke vergelijking zou zijn. De meesten hier houden hun browser up to date en hebben dus de Engelstalige versie (want de NL versie dateert van 0.8 geloof ik).
Toch denk ik dat ook de Nederlandstalige versies een bepaalde doelgroep voorzien. Er zijn natuurlijk ook voldoende mensen die de releases afwachten (die zijn tenminste redelijk stabiel) en de vertalingen daarvan (want niet iedereen vind Engels even makkelijk als de eigen moedertaal). Maar misschien komen die gebruikers hier inderdaad minder frequent aangezien ze weinig problemen met hun versies hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

De eerste testversie is nu dus uit :D
Ik heb hem zelf echter nog niet aan de praat. Heeft iemand al meer succes dan ik?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Z_God schreef:De eerste testversie is nu dus uit :D
Ik heb hem zelf echter nog niet aan de praat. Heeft iemand al meer succes dan ik?
Waar staat hij dan?
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hm, da's Linux.
Martijn Ras
    unknown unknown

Firefox 0.9 eerste test voor het installatiepakket voor Wind

Bericht door Martijn Ras »

Ik heb zojuist de eerste testversie van het installatiepakket van Firefox 0.9 voor windows afgerond.

Het hulpsysteem is uitgeschakeld, dat is nog niet helemaal vertaald en lijkt bovendien onder Windows nog fouten te geven.
Net als bij het installatiepakket voor Linux is de installatieprocedure nog niet vertaald en kan je sneltoetsen tegenkomen die niet uniek zijn.

Als het bestand nog niet via de mirrors is te verkrijgen, probeer het dan vanuit CVS:
http://www.mozdev.org/source/browse/moz ... -nl-NL.exe

Later vandaag zullen de meeste mirrors wel zijn bijgewerkt:
http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... -nl-NL.exe
Plaats reactie