Onduidelijke error 'Temporary Directory'

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
dansah
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 maart 2006, 1:58
Locatie: Fasna
    unknown unknown

Onduidelijke error 'Temporary Directory'

Bericht door dansah »

Ik gebruik nog steeds netscape, ook voor mail. Vandaag kreeg ik opeens bij het verzenden van mail de volgende melding:

Sending of message failed.
Unable to open th temporary file /tmp/nsmail.tmp.
Check your 'Temporay Directory' setting.

Nou ik heb de settings wel 1000 keer doorgekeken en kon niets vinden, ook op het web gezocht maar weer niets. Na uren zoeken en klooien heb ik gewoon Netscape opnieuw geinstalleeerd maar het bleef toen zelfs terugkomen.

Toen heb ik Thunderbird gedownload en geinstalleerd om te kijken of dat een oplossing was.... ik had een mailbox aangemaakt en wilde een mail versturen en.... het was niet te geloven... Precies dezelfde foutmelding!!!!!!

nou ik heb het opgegeven... kan iemand mij helpen dit op te lossen??
Ik kan echt niet zonder mail namelijk.... :(
what's cooking?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit gaat over MailNews op OpenVMS: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=57121#c14

Maar ik neem aan dat het soortgelijk is. Heb je ergens een variabele die TMPDIR heet ? Zo ja, waar verwijst deze naar en mag je daarheen schrijven ?
This is the problem. You do NOT need to define TMPDIR, but if you do, then it must be a valid UNIX style directory name. I suggest you just remove the definition of TMPDIR.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
dansah
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 maart 2006, 1:58
Locatie: Fasna
    unknown unknown

Bericht door dansah »

nirwana schreef:Dit gaat over MailNews op OpenVMS: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=57121#c14

Maar ik neem aan dat het soortgelijk is. Heb je ergens een variabele die TMPDIR heet ? Zo ja, waar verwijst deze naar en mag je daarheen schrijven ?
This is the problem. You do NOT need to define TMPDIR, but if you do, then it must be a valid UNIX style directory name. I suggest you just remove the definition of TMPDIR.
Hi Bedankt voor je reactie,
In principe is MACOSX unix based maar ik zou bij goed niet weten waar ik dat zou kunnen vinden en aanpassen?
Ik heb net wel in mijn log gekeken en las:
/Applications/Netscape.app/Contents/MacOS/mozilla-bin: can't map file: /Library/Internet Plug-Ins/Flash Player Enabler.plugin ((os/kern) invalid argument)
what's cooking?
Leo2005
Berichten: 46
Lid geworden op: 1 maart 2006, 23:49
    unknown unknown

Bericht door Leo2005 »

Gelukt en bedankt allen.
Plaats reactie