Zomertijd (of wintertijd)

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Zomertijd (of wintertijd)

Bericht door Asterxx »

Het valt me op dat de wintertijd nog gebruikt wordt bij het plaatsen van berichten. Mijn pc staat op zomertijd. Ligt dit aan het netwerk hier, of aan de server waarop dit allemaal staat.........
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het ligt aan je eigen instellellingen van jouw account.. eigenlijk door een beperking van phpbb (de hier gebruikte forumsoftware).

Je kunt zelf de tijd op GMT + 2 zetten, maar dat moet dan wel teruggezet worden als de wintertijd in oktober weer ingaat.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Het ligt aan je eigen instellellingen van jouw account.. eigenlijk door een beperking van phpbb (de hier gebruikte forumsoftware).

Je kunt zelf de tijd op GMT + 2 zetten, maar dat moet dan wel teruggezet worden als de wintertijd in oktober weer ingaat.
Ik kan de tijdzone toch ook centraal wijzigen in GMT+2 ? Dan hoeft volgens mij niet iedereen het profiel aan te passen. Of zie ik dan iets over het hoofd ?

Update: misschien moet ik eens kijken of deze phpBB-fix dit probleem blijvend kan verhelpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 maart 2004, 15:01
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door FlorisD »

Je kan ook een eenvoudige SQL-query uitvoeren om het voor iedereen door te voeren. In de phpBB admin zit die optie op dit moment nog niet. In phpBB 3 zal die er wél zijn.

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users
SET user_timezone = '2.00'
WHERE user_timezone = '1.00';
UPDATE phpbb_config
SET config_value = '2'
WHERE config_name = 'board_timezone';
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

FlorisD schreef:Je kan ook een eenvoudige SQL-query uitvoeren om het voor iedereen door te voeren. In de phpBB admin zit die optie op dit moment nog niet. In phpBB 3 zal die er wél zijn.
Het lijkt me niet goed dat ik voor alle gebruikers via de database hun profiel ga bijwerken. Ook al is dat nog zo goed bedoeld; ik vind dat het profiel van de gebruiker zelf is en dat ik dat niet zomaar voor iedereen moet aanpassen. Ik heb de tijdzone van het forum inmiddels op GMT+2 ingesteld.

Wie er nu problemen mee heeft kan het zelf in zijn/haar profiel aanpassen. En mogelijk gooi ik die fix er eens in om het definitiever op te lossen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Misschien maar weer op +1 zetten? ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tonnes schreef:Misschien maar weer op +1 zetten? ;)
Ja, ik heb mijn profiel weer op GMT+1 gezet en dan zien de tijdstippen er weer goed uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Ehm.. :lol:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Tonnes schreef:Misschien maar weer op +1 zetten? ;)
Ja, ik heb mijn profiel weer op GMT+1 gezet en dan zien de tijdstippen er weer goed uit.
Tonnes schreef:Ehm.. :lol:
Dat wou ik ook zeggen, ja.... Ik heb in mijn profiel netjes de tijd op GMT+2 gezet, zoals ik dat vorig jaar geleerd had, omdat het niet automatisch aan de zomertijd aangepast wordt. En mijn tijd staat nog steeds goed hoor :D

Affijn :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Dat wou ik ook zeggen, ja.... Ik heb in mijn profiel netjes de tijd op GMT+2 gezet, zoals ik dat vorig jaar geleerd had, omdat het niet automatisch aan de zomertijd aangepast wordt. En mijn tijd staat nog steeds goed hoor
Datzelfde heb ik net gedaan bij mijn profiel en hier staat het wel direct goed.

Voor iedereen waar de timezone nog op 1 stond heb ik deze overigens nu op 2 geplaatst, zodat ze dat niet meer handmatig hoeven te doen. Maar in jouw geval staat de timezone in de database inderdaad op +2. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat jouw cache (of iets anders) nog een oude pagina vasthield en dat als je je browser afsluit c.q. computer herstart hebt er toch wel eens een nieuwe pagina tevoorschijn zal komen. Staat jouw tijd nu nog steeds niet goed ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Waarom nu op deze manier en niet gewoon weer centraal, zoals je aangaf in de reacties van 29 maart 2005? Dat was waar ik eerder op doelde..
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Dat wou ik ook zeggen, ja.... Ik heb in mijn profiel netjes de tijd op GMT+2 gezet, zoals ik dat vorig jaar geleerd had, omdat het niet automatisch aan de zomertijd aangepast wordt. En mijn tijd staat nog steeds goed hoor
Datzelfde heb ik net gedaan bij mijn profiel en hier staat het wel direct goed.

Voor iedereen waar de timezone nog op 1 stond heb ik deze overigens nu op 2 geplaatst, zodat ze dat niet meer handmatig hoeven te doen. Maar in jouw geval staat de timezone in de database inderdaad op +2. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat jouw cache (of iets anders) nog een oude pagina vasthield en dat als je je browser afsluit c.q. computer herstart hebt er toch wel eens een nieuwe pagina tevoorschijn zal komen. Staat jouw tijd nu nog steeds niet goed ?
Begrijp je me niet verkeerd? M'n tijd stond aldoor goed sinds ik dat handmatig aangepast heb.

Ik reageerde op deze zin, omdat dat in tegenspraak is met het zetten van de tijd op GMT+2:
nirwana schreef:Ja, ik heb mijn profiel weer op GMT+1 gezet en dan zien de tijdstippen er weer goed uit.
Wat m'n cache betreft: bij mij checkt Firefox bij elke nieuwe browser start of een pagina gewijzigd is, want: browser.cache.check_doc_frequency staat bij mij op 0, dus daar kan het niet echt aan liggen.

M'n tijd staat gewoon goed, 18:40 uur nu.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Tonnes schreef:Waarom nu op deze manier en niet gewoon weer centraal, zoals je aangaf in de reacties van 29 maart 2005? Dat was waar ik eerder op doelde..
Dit kan helaas niet. De optie die nirwana bedoelde past alleen de tijden aan die je te zien krijgt als je niet ingelogd bent.
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Z_God schreef:Dit kan helaas niet. De optie die nirwana bedoelde past alleen de tijden aan die je te zien krijgt als je niet ingelogd bent.
Daar was het me eigenlijk om te doen. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels heb ik naast de aanpassing voor de gebruikers ook de aanpassing voor niet-ingelogde gebruikers aangepast. Ik wist niet (meer) dat Floris daar eens een script voor had geplaatst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie