Hoe maak je een nieuw profiel aan in Firefox?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Zennekik
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2006, 14:20
    unknown unknown

Bericht door Zennekik »

Pff khem dus die eerste stappen gevolg maar ik vind nergens firefox.exe
Ofwel gwn firefox ofwel firefox.exe.moz-backup

Wat moet ik doen ???
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zennekik schreef:Pff khem dus die eerste stappen gevolg maar ik vind nergens firefox.exe
Ofwel gwn firefox ofwel firefox.exe.moz-backup
Ik vermoed dat jouw Windows nog geen bestandsnaam-extensies laat zien (en dat je daarom enkel firefox ziet staan). Ga daarom in Windows Verkenner (Deze Computer) naar het menu Extra > Mapopties. Kies voor het tabblad Weergave en vink daar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit.

Nu moet je wel een Firefox.exe kunnen zien.

Ook kun je op zoek gaan naar een bestand dat het Firefox-icoontje heeft. Het bestand met het icoontje is doorgaans het uitvoerbare bestand. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt dan kun je ook een snelkoppeling maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zennekik
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2006, 14:20
    unknown unknown

Bericht door Zennekik »

nirwana schreef:
Zennekik schreef:Pff khem dus die eerste stappen gevolg maar ik vind nergens firefox.exe
Ofwel gwn firefox ofwel firefox.exe.moz-backup
Ik vermoed dat jouw Windows nog geen bestandsnaam-extensies laat zien (en dat je daarom enkel firefox ziet staan). Ga daarom in Windows Verkenner (Deze Computer) naar het menu Extra > Mapopties. Kies voor het tabblad Weergave en vink daar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit.

Nu moet je wel een Firefox.exe kunnen zien.

Ook kun je op zoek gaan naar een bestand dat het Firefox-icoontje heeft. Het bestand met het icoontje is doorgaans het uitvoerbare bestand. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt dan kun je ook een snelkoppeling maken.
Oke bedankt het is gelukt 8)
Zennekik
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2006, 14:20
    unknown unknown

Bericht door Zennekik »

05. Verander de regel 'Doel' van "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"
naar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p en klik op 'OK'
Moet die "-p" der bij of niet ???
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Moet die "-p" der bij of niet ???
Zeker moet die erbij, anders start je gewoon Firefox op in plaats van de profielmanager ;)
Administrateur Steun Firefox
Zennekik
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2006, 14:20
    unknown unknown

Bericht door Zennekik »

Volgende probleem :oops:
07. Klik op 'Create Profile' en volg de instructies
Waar zou ik die knop moeten vinden want die staat niet op firefox

Hoofdpagina is van firefox google en heb gn menu en of actieknoppe enzo
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Heb je de profile manager kunnen openen dan? Ik heb het vermoeden dat je alleen maar Firefox opstart. Zorg dat Firefox niet in het taakbeheer staat (firefox.exe) en dubbelklik dan op je aangepast snelkoppeling. De profile manager start alleen als Firefox gesloten is.
Administrateur Steun Firefox
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ofwel keek ik erover, maar ik zag het niet staan. Hoe kan MFF in 2 talen geïnstalleerd worden? De talen zijn Iers en Nederlands. Ik probeerde via profielen instellen maar wanneer ik dan Nederlands selecteer, start het Iers op. Ze moeten dus los van elkaar kunnen werken. Mozilla Firefox NL en Mozilla Firefox GA in Program Files biedt ook geen oplossing. Hoe kan ik dit wél oplossen?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik neem aan dat je dus de ierse en nederlandse versie op je computer hebt staan....
heb je beide taalpakketten in één firefox installatie
of heb je 2 firefox installaties, de nederlandse en de ierse ?

in het eerste geval kun je met de extensie Quick Locale Switcher
https://addons.mozilla.org/firefox/1333/
snel schakelen tussen de talen (een herstart van FF blijft wel nodig)

in het tweede geval moet je ze allebeide een eigen profiel geven... en zul je de ene in het iers en de andere in het NL hebben

als je beide firefox installaties tgelijkertijd wilt laten draaien, dan moet je dit topic eens lezen:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =bat#57622
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).

De profiel manager opstarten is ZO simpel:

1. Sluit Firefox af als deze is opgestart.
2. Ga naar 'Start' --> 'Uitvoeren...', typ "Firefox -p" en klik op 'OK'.

Profielbeheerder wordt gestart.

Vervolgens verder gaan bij stap 7 van die eerste post, de andere 6 heb je zojuist verkort uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Dorus schreef:Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).
het leuke van een wiki is dat iedereen verbeteringen aan de pagina's kan maken :wink:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mad Maks schreef:
Dorus schreef:Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).
het leuke van een wiki is dat iedereen verbeteringen aan de pagina's kan maken :wink:
Het minder leuke ervan is dat het "veel" te weinig gebeurd :cry: :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Bertus2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 augustus 2006, 18:47
Locatie: R Dam Zuid
    unknown unknown

Bericht door Bertus2 »

hello ik weet niet of dit te maken heeft met proviel ofzo maar al mijn pc is opgestart verschijnt er een scherm dat mij verteld dat ff niet goed werd afgesloten ik krijg dan de keus sessie herstellen of een nieuwe sessie starten.
Wat is hier nu de bedoeling mee ik sluit altijd af via bestand en klik dan op sluiten.
Vriendelijk dank, tot de volgende
xp home ed
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als je FF afsluit, controleer dan eens in Taakbeheer of het ook daadwerkelijk afgesloten is. Ik vermoed haast van niet en de ingebouwde sessie-hersteller vraagt dan of de vorige sessie hersteld moet worden.
Je kunt dat overigens uitzetten in Extra --> Opties --> Algemeen --> Opstarten.

Succes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bertus2 schreef:hello ik weet niet of dit te maken heeft met proviel ofzo maar al mijn pc is opgestart verschijnt er een scherm dat mij verteld dat ff niet goed werd afgesloten ik krijg dan de keus sessie herstellen of een nieuwe sessie starten.
Wat is hier nu de bedoeling mee ik sluit altijd af via bestand en klik dan op sluiten.
Misschien heb je hier iets aan:
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8815
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8840
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8651

Als dit alles niet lukt, dan kun je altijd nog via about:config de instelling browser.sessionstore.resume_from_crash op false zetten. Dan zal Firefox je die vraag niet meer stellen als deze denkt dat de vorige keer jouw browser is gecrasht.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten