MozBrowser in het nieuw

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Gert-Paul schreef:
verder lijkt een goed overzicht (op een prominente plaats) van de engelstalige hulppaginas me ook een goede optie
Wat bedoel je hiermee? Op MozBrowser is een vertaalde versie van de helppagina's te vinden. De Engelstalige versies zullen misschien ondertussen wat verbeterd zijn.
Er waren plannen om dit soort zaken meer naar mozilla-nl.org te verplaatsen, zodat daar alle 'officiële' dingen te vinden zijn en MozBrowser een community site is (als MozillaZine).
nou een link naar mozillazine en de knowledgebase en de engelse forums bijvoorbeeld :)

Ik zie het als het meest ideaal als je via mozbrowser alle belangrijke en nuttige info over FF en TB kunt vinden! dus ook de engelse hulppaginas
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

*schop*
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat je het onderwerp nu net een schop moet verkopen als ik bij Frits ben om hierover het een en ander te bespreken ;-)

Ik zal hieronder vermelden waarover we het zoal hebben gehad betreffende de nieuwe website.

Het is ook Frits' wens om op Joomla over te stappen. Het lijkt erop dat de meeste technische koppelingen wel te maken moeten zijn. Het phpBB-forum kan over naar PunBB en dan kan via Punla een koppeling met Joomla gerealiseerd worden. De Mediawiki kan via MamboWiki gekoppeld worden aan Joomla. Voor beide systemen zijn wel wrappers/converters beschikbaar, dus die content (en gebruikers) moeten we wel over kunnen zetten.

Hoe we de berichten op de website (nu in Drupal) over moeten zetten is nog onbekend. Ook kan ik me voorstellen dat we de berichten en bijbehorende opmerkingen van de website niet overzetten en wat dat betreft met een schone lei beginnen. Voor ons is de inhoud van het forum en de wiki in elk geval het belangrijkste. Natuurlijk gaat niet alle info die nu in Drupal zit verloren. Enkele belangrijke onderdelen zijn:
www.mozbrowser.nl/firefox
Firefox-cursus: www.mozbrowser.nl/node/view/388
www.mozbrowser.nl/thunderbird
www.mozbrowser.nl/nvu
www.mozbrowser.nl/start (Aasgier's links-verzameling)

Ons aller Sc00zy heeft al aangeboden om een nieuwe grafische layout voor de website te verzorgen, dus ook dat zit wel snor.

Tot zover de technische en grafische kant van de overzetting. Wat de functionaliteit betreft willen we meer beginnende gebruikers de weg naar Mozilla-informatie laten vinden. Gezien het 10 procent Firefox-gebruikers in Nederland (en een iets hoger percentage in België) ligt daar nog een grote groep te wachten op een definitieve overstap naar Mozilla.
Om deze groep gebruikers goed en snel van dienst te kunnen zijn denken we erover om op de voorpagina duidelijke verwijzingen aan te brengen naar (bijvoorbeeld):
- download Firefox
- Firefox-handleiding (een kort overzicht van wat men moet weten als men met Firefox aan de slag gaat)
- Firefox-ondersteuning (link naar het forum)
En zo kun je dat natuurlijk voor elk programma van Mozilla doen.

Ook kunnen we het domein MozBrowser.eu inzetten om een neutrale ingang te bieden aan zowel onze Nederlandse als Belgische bezoekers.

Ben ik in dit overzicht nog iets vergeten te vermelden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef: Ben ik in dit overzicht nog iets vergeten te vermelden ?
Koppeling database forum en wiki.
Zou erg handig zijn als die twee in één zoekvenster gecombineerd zouden kunnen worden. :)
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Martijn,

Nog even over PunBB: niet alle functionaliteit die in phpBB zit, is ook te vinden in in PunBB. Privé berichten functionaliteit zit er bijvoorbeeld niet (standaard) in. Het is dus een overweging die gemaakt moet worden...
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Erik schreef:Nog even over PunBB: niet alle functionaliteit die in phpBB zit, is ook te vinden in in PunBB. Privé berichten functionaliteit zit er bijvoorbeeld niet (standaard) in. Het is dus een overweging die gemaakt moet worden...
Aangezien we alle accounts naar Joomla over willen zetten, is het ook even goed denkbaar dat we in Joomla een private messaging-component installeren, zoals PMS Enhanced.

Daarnaast schijnen er ook voor PunBB wel PM-uitbreidingen te zijn:
www.accessifyforum.com/viewtopic.php?t=4785
Alleen geeft www.punres.org nu een lelijke foutmelding, dus kan ik dat nog niet opzoeken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

En voor PunBB is er nu ook een 'phpBB-look', voor wie anders wellicht afkickverschijnselen krijgt. :wink:
Dat kun je instellen in je profiel, maar je zou het natuurlijk ook de default kunnen maken.

Omdat de meesten het verschil natuurlijk niet kunnen zien, hier een schermafdruk van die phpBB-look.
Laatst gewijzigd door adri op 25 april 2006, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

- Firefox-handleiding (een kort overzicht van wat men moet weten als men met Firefox aan de slag gaat)
Ik ben momenteel al aan een beginnershandleiding aan het schrijven. Het was wel niet de bedoeling dat het in webvorm ging zijn (PDF), maar het zal wel bruikbaar genoeg zijn denk ik.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

De handleiding voor Firefox en andere Mozilla-software zou moeten bestaan uit 1 of 2 pagina's waarin de belangrijkste kenmerken van Firefox (als voorbeeld) moet komen te staan. De beginnershandleiding van Ben zou daarop een aanvulling kunnen zijn.
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

nirwana schreef:
Erik schreef:Nog even over PunBB: niet alle functionaliteit die in phpBB zit, is ook te vinden in in PunBB. Privé berichten functionaliteit zit er bijvoorbeeld niet (standaard) in. Het is dus een overweging die gemaakt moet worden...
Aangezien we alle accounts naar Joomla over willen zetten, is het ook even goed denkbaar dat we in Joomla een private messaging-component installeren, zoals PMS Enhanced.

Daarnaast schijnen er ook voor PunBB wel PM-uitbreidingen te zijn:
www.accessifyforum.com/viewtopic.php?t=4785
Alleen geeft www.punres.org nu een lelijke foutmelding, dus kan ik dat nog niet opzoeken.
Ok, dan lijkt me PunBB inderdaad een goede oplossing. Het forum 'voelt' ook veel sneller aan dan phpBB.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik ben momenteel al aan een beginnershandleiding aan het schrijven. Het was wel niet de bedoeling dat het in webvorm ging zijn (PDF), maar het zal wel bruikbaar genoeg zijn denk ik.
PDF is ook een soort van webvorm :) Althans, je kunt het downloaden en het dan op je gemak eens doorlezen of afdrukken (en inlijsten). Dus dat lijkt mij een prima vorm om zoiets in te gieten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

is er al een beslissing genomen over de wijzigingen? En zo ja is er al een planning?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Even ter informatie:

Ik heb zelf onlangs met punbb geïnstalleerd. Het board werkt op zichzelf goed, reageert snel enzo, maar er missen veel functies: uitgebreide bb-code, private messaging, poll, etc.

Ik ben zelf dus weer terug gegaan naar phpBB. Een phpBB-module voor Joomla is hier te vinden.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Erik schreef:Ik ben zelf dus weer terug gegaan naar phpBB. Een phpBB-module voor Joomla is hier te vinden.
Bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

frits schreef:Misschien goed om te vermelden dat ook de naam mozbrowser.eu inmiddels in ons bezit is en het best zo zou kunnen zijn dat straks de domeinnamen mozbrowser.nl en mozbrowser.be straks doorverwijzen naar mozbrowser.eu.
Dan moet tevens in Bladwijzers de bladwijzer aangepast worden in het programma zelf. Misschien iets voor de opvolger van 1.5.0.3
Plaats reactie