RSS Mozbrowser geeft fout na fout

Wat je maar kwijt wil over RSS (een afkorting die staat voor RDF Site Summary en waarmee in een standaard XML-formaat de laatst toegevoegde berichten op een site aan andere sites doorgegeven kunnen worden) of over OPML (Outline Processor Markup Language, een standaard die ervoor zorgt dat je gemakkelijk RSS-feeds kunt importeren waardoor het maken van favoriete RSS-lijsten een kwestie van een paar klikken is). Ook de opkomende Atom-standaard hoort hier natuurlijk bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

RSS Mozbrowser geeft fout na fout

Bericht door Frederik »

Loop een beetje te spelen / klooien / experimenteren met een RSS reader,
als ik deze url koppel aan de reader krijg ik alleen maar foutmeldingen. hoe zit dat ?

http://www.mozbrowser.nl/forum/rss.php
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: RSS Mozbrowser geeft fout na fout

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Loop een beetje te spelen / klooien / experimenteren met een RSS reader,
als ik deze url koppel aan de reader krijg ik alleen maar foutmeldingen. hoe zit dat ?
Beschrijf eens wat van die foutmeldingen ? In welke browser probeer je de feed te openen ? Ik heb er overigens geen problemen mee. Soms is er een tekentje dat niet helemaal goed wordt weergegeven, maar eerlijk gezegd kan ik daar wel mee leven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Feed contains a XML character syntax error, there is an invalid character in the given encoding. Line 90, postion 33.

Als ik dan vervolgens op de knop 'validate feed' klik verschijnt het volgende:

his feed does not validate.

*

line 90, column 33: 'utf8' codec can't decode byte 0xb0 in position 2829: unexpected code byte (maybe a high-bit character?) [help]

<title>Internetaansluiting 2? poging</title>
^

In addition, this feed has an issue that may cause problems for some users. We recommend fixing this issue.

*

Your feed appears to be encoded as "utf-8", but your server is reporting "US-ASCII"
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Het zal niet aan de feed liggen, die is hier nog altijd goed.

Je zal iets verkeerd gespeeld / geklooid / geëxperimenteerd hebben in je RSS reader.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Zou kunnen, maar ik heb het adres van het xml gekopieerd en als ik dan de reader open is het adres al automatisch geplakt en dan begint de ellende.
zoveel kan ik daar niet aan verkloten.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

welke feedreader gebruik je ?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

dat gratis ding van MS: RssReader

Overigens: nu.nl, trouw.nl en zdnet.nl gaan wel goed!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Oh... :)
Kun je niet gewoon op het RSS-icoontje in de adresbalk klikken?
Of werkt dat bij MS niet zo?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Als ik op dat icoontje in de adresbalk klik, wil FF er gewoon een bookmark van maken, nou die heb ik al :lol:

Hoewel? ik heb er nu een Rss werkbalk er bij en zie daarin een aantal topics, zie ik daar alle vernieuwde topics in terug?
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Zo te zien ligt het wel degelijk aan de feed / phpbb / server config.
Your feed appears to be encoded as "utf-8", but your server is reporting "US-ASCII"
De feed geeft door in UTF-8 gecodeerd te zijn, terwijl de server daar anders over denkt. Sommige readers maken er geen probleem van, andere wel.

Op zich wel grappig, op het gebied van IE accepteerd MS alle fouten in een code maar bij de RSSreader niet, en bij Firefox kennelijk andersom. :)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

je hebt er ok extensies voor:

Sage = een eenvoudige feedreader makkelijk in gebruik.

voor het wat uitgebreiderer werk al je wat meer feeds beheerd dan kan ik WizzRssNewsReader aanbevelen

meer feedreders vind je op Mozilla add ons newsreaders
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Na een hoop gezoek naar een goede manier om het in UTF-8 te coderen heb ik er maar voor gekozen om voor ISO-8859-1 te gaan. De FeedValidator vind de feed nog altijd goed (maar dat vond-ie ook van de vorige feed). Dit heeft wel als voordeel dat de vreemde karakters ook goed worden getoond. Tenminste, wel in mijn Firefox onder Windows, maar als iemand andere ervaringen heeft dan verneem ik die graag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dan ga ik het nog maar eens proberen, had de hele bende er al weer afgegooid. Afin ik weet nu wat een reader en een feed is en hoe dat werkt. Als je snel een aantal feeds wilt lezen is het reuze handig, maar achteraf denk ik dat ik gewoon een beetje rond surfen wel net zo prettig vind. 8)

Ik heb de RssReader opnieuw geinstalleerd en MozBrowser feed toegevoegd.
Werkt nu geheel probleemloos. Dank!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik persoonlijk vind Sage erg prettig, maar er is ook RSS Ticker, die laat je feeds aan de lopende band voorbij komen op een extra werkbalk. Of InfoRSS, van hetzelfde laken een pak. Misschien dat jij dat wel erg handig vindt.
Plaats reactie