Finland

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Samuël
    unknown unknown

Finland

Bericht door Samuël »

Iemand een idee wat Mozilla in Finland doet ter promotie? Ik las dat 38,4% van cyberend Finland MFF gebruiken. Indien hier hetzelfde gedaan wordt als in Finland, wordt het wellicht meer gebruikt. Ik vind het wel vreemd dat Nederland op de laatste plaats staat met minder dan 10%.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik heb laatst (?) ergens gelezen dat die poluraiteit zo groot is omdat alle overheids instanties en onderwijsinstellingen over zijn gegaan op Mozilla vanwege het groot aantal lekken in IE, spyware en ander tuig wat zomaar je pc binnen wandelt.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Daar had ik nog nooit van gehoord, maar dat scheelt idd wel aanzienlijk. Op http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement14.asp is te zien (vergeleken met http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement13.asp) dat het aandeel wsl wel iets gestegen is. Maar we staan inderdaad onderaan in de lijst van Europese landen (alleen Andorra en Spanje onder ons).
Ik ben ook wel benieuwd waarom Slovenië het zo goed doet. Duitsland is nog wel te snappen, omdat mensen daar volgensmij een relatief groot anti-Microsoft gevoel hebben.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Wat Frederic zegt heb ik ook gehoort. Hebben ze daar iig een betere regering dan hier. De regering heeft iedereen even verteld dat er betere dingen zijn dan IE. De regering hier maakt IE-only sites van belastingcenten.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat misschien ook wel scheelt is dat Linux in Finland waarschijnlijk populairder is (gok ik).
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

adri schreef:Wat misschien ook wel scheelt is dat Linux in Finland waarschijnlijk populairder is (gok ik).
Komt dit niet toevallig omdat Linus Torvalds een Fin is? :lol:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ja, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het inderdaad het geval is of Linux in Finland populairder is. Is dus echt een gok.;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Inmiddels wat aan het Google'en geweest en het Linux-gebruik in Finland is inderdaad een stuk hoger.

Volgens het Linux Counter Summary Report scoort Finland in vergelijking met Nederland ruim twee keer zoveel gebruikers (relatief dan).
Als ik die tabel tenminste goed beoordeel...
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Samuël schreef:
adri schreef:Wat misschien ook wel scheelt is dat Linux in Finland waarschijnlijk populairder is (gok ik).
Komt dit niet toevallig omdat Linus Torvalds een Fin is? :lol:
gefeliciteerd met je 333e post! :D
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik weet niet hoe het gebruik in America is, maar in datzelfde stuk, las ik ook dat alle defensie afdelingen in de USA en een behoorlijk aantal universiteiten IE massal de rug hebben toegekeerd (men sprak zelfs van dumping) en overgestapt zijn op Mozilla.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Misschien denkt de Finse bevolking wat meer zelf na en geloven ze inderdaad dat ze hun eigen toekomst deels zelf kunnen verbeteren. Als je een beetje nadenkt over welke keuzes er op dit moment bestaan op browser-gebied, dan kom je echt niet bij Internet Explorer uit (of je moet een nogal kromme redenering volgen). Toch wordt onder andere in Nederland en België nog veelal IE gebruikt. Blijkbaar gelooft men nog de verhalen van Microsoft dat het ooit nog goed komt met IE of heeft men zich nog onvoldoende geërgerd aan die browser.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Nederlanders kunnen klagen als de beste, maar als het dan beter kan willen ze niks anders omdat er dan niet meer te klagen valt.\

Misschien geld dit ook voor de Belgen, maar erger dan hier in nl kan het toch niet zijn?
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Sipster schreef:gefeliciteerd met je 333e post! :D
Thanks. Maar wat is zo speciaal aan 333 posts?
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

nirwana schreef:Blijkbaar gelooft men nog de verhalen van Microsoft dat het ooit nog goed komt met IE of heeft men zich nog onvoldoende geërgerd aan die browser.
De ontwikkeling van IE lag jaren stil. Dat moet toch wel een teken zijn voor veel gebruikers dat Microsoft zich niets aantrekt van IE. Nu ze zware concurrentie krijgen, slaan ze wel in paniek. Misschien moest Opera al veel langer gratis zijn. Dan waren de zaken totaal anders dan nu.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Zaffo schreef:Misschien geld dit ook voor de Belgen
yep, al zie ik mezelf niet als Belg (beschouw dit eerder als een belediging)
Zaffo schreef:maar erger dan hier in nl kan het toch niet zijn?
Dan ken je mij nog niet. :lol:
Plaats reactie