Tip

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gesloten
Samuël
    unknown unknown

Tip

Bericht door Samuël »

Misschien een tip voor Mozilla: Alles toch wel eenvoudiger maken. Familie die het installeerde nadat ik hen erover sprak, surft er enkel mee. Ze gebruiken geen tabbladen, extensies, ... Ik haal er wel uit wat erin zit, maar lang niet iedereen heeft tijd/zin om het uit te zoeken. Daarom mag er wel gedetailleerde informatie komen en ook een duidelijke vermelding waar die te vinden is.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

En nog wel op dit forum ook.Jeeeeeeetje :shock:

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 6806e41acc

En anders vertel jij het gewoon.En ze surfen er toch mee.kunnen ze ook op internet zoeken.Bijvoorbeeld google. :roll:

En zelf wat dingen proberen.Helpt ook wel eens.
Afbeelding
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

rappie pappie schreef:En nog wel op dit forum ook.Jeeeeeeetje :shock:
Waarom niet hier dan?
rappie pappie schreef:kunnen ze ook op internet zoeken.Bijvoorbeeld google. :roll:
Doen ze: Via www.google.be in plaats van rechtsbovenaan in te typen.
rappie pappie schreef:En zelf wat dingen proberen.Helpt ook wel eens.
Als je daar interesse in hebt, dan wel ja. Snap je?
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Mensen die geen intresse hebben.Zullen ook niks leren.Niks zoeken.En ook niet naar je luisteren.Het belangrijkste is dat je het zelf weet. :D

Btw mensen die geen tijd hebben om iets op te zoeken.Op internet.Hoe heet dat dan gestressde internetters.Internet is juist om even te relaxen voor mij tenminste wel.
Afbeelding
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Die tijd is voor mij wel voorbij. Ik gebruik internet nu hoofdzakelijk nog om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen in de wereld. Technologie hoort daar niet bepaald bij.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Technologie hoort er bij mij zeker wel bij.Daarom heb ik internet om het op te zoeken.Internet is zeker belangrijk voor mij.Aangezien mijn muzikale voorkeuren voor electronica muziek.Ik heb nog wel eens een l.ptje nodig of een sample.En dat is.Makkelijker zoeken op internet.dan winkels aflopen.
Afbeelding
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Tip

Bericht door Zaffo »

Samuël schreef:... Ze gebruiken geen tabbladen, extensies, ...
Dit zal vooral komen doordat links standaard in een nieuw venster openen, en de tabbladenwerkbalk is standaard met 1 tabblad ook niet zichtbaar. Gelukkig worden links in Firefox 2.0 standaard in een nieuw tabblad geopent.

En over de extensies: Zie de 'Firefox en Mozilla koppelingen' onder bladwijzers. Ach, en bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voor de extensies kwamen.
Samuël
    unknown unknown

Re: Tip

Bericht door Samuël »

Zaffo schreef:Dit zal vooral komen doordat links standaard in een nieuw venster openen, en de tabbladenwerkbalk is standaard met 1 tabblad ook niet zichtbaar.
Toch niet. Gewoon geen interesse in uitzoeken. Te lang de Microsoftbrowser gewoon.
Zaffo schreef:Gelukkig worden links in Firefox 2.0 standaard in een nieuw tabblad geopent.
1.5.0.5 moet nog uitkomen. Wanneer 2.0 uitkomt, zien we wel.
Zaffo schreef:En over de extensies: Zie de 'Firefox en Mozilla koppelingen' onder bladwijzers.
Staat er niet meer op.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Tip

Bericht door adri »

Zaffo schreef:Gelukkig worden links in Firefox 2.0 standaard in een nieuw tabblad geopent.
Ja, hadden ze al eerder moeten doen (m.i.). :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:
rappie pappie schreef:kunnen ze ook op internet zoeken.Bijvoorbeeld google. :roll:
Doen ze: Via www.google.be in plaats van rechtsbovenaan in te typen.
Je kunt daar ook via http://mycroft.mozdev.org de Belgische Google-variant installeren.

Overigens is het niet zo dat omdat Firefox allerlei mogelijkheden biedt men die ook allemaal moet gebruiken. Misschien zou het wel handig zijn als men die leert te gebruiken, maar alles op zijn tijd. Als techneut vind je dat misschien vreemd, maar zo werken andere mensen nu eenmaal. Het belangrijkste is dat ze nu Firefox gebruiken en dat scheelt omdat je dan niet om de zoveel tijd weer een knap stukje spyware moet verwijderen.

Van de grote bekende tekstverwerkers gebruiken mensen soms ook maar de helft van de functionaliteit. Van de andere helft moet men nog eens uitvinden waarvoor die handig is. Een deel van die functionaliteit is inderdaad handig (in de categorie "goh, dat had ik eerder moeten weten...") en een deel is gewoon nooit handig opgezet (in de categorie "hoe hebben ze het zo kunnen maken ?") en je mist er dus niets aan als je dat niet weet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten