Geen rubriek CONTACTPERSONEN

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
PeterdenHaring
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
    unknown unknown

Geen rubriek CONTACTPERSONEN

Bericht door PeterdenHaring »

Onder mijn LOKALE MAPPEN, de rubriek aan de linkerkant van mijn Thunderbird-scherm, staat geen rubriek CONTACTPERSONEN, die er wel zou moeten zijn. Vervelend. Is dat ergens verborgen?
Tweede probleem: toen ik mijn CSV-bestand met Incredimailadressen importeerde, kreeg ik na 10 minuten een KLAAR-bericht, maar daarna zag ik die lijst nergens terug.
Derde probleem: mocht dat wel lukkken, dan zou ik mijn PERSOONLIJK ADRESBOEK willen uitbreiden met dat geimporteerde CSV-bestand in 1 map, namelijk die met VERZAMELDE ADRESSEN.
Heeft iemand een tip?
Hartelijke dank uit Den Haag van Peter den Haring
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

op vraag 1:
contacts sidebar zou je moeten helpen. met F4 kun je hem aan en uit zetten
vraag 2
:?:
vraag 3:
:?:
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
PeterdenHaring
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
    unknown unknown

Bericht door PeterdenHaring »

Sipster schreef:op vraag 1:
contacts sidebar zou je moeten helpen. met F4 kun je hem aan en uit zetten
ANTWOORD:
Maar helaas werkt die alleen met een nieuwe Thunderbird-versie, zo vind ik net uit. Kan ik ergens een nieuwe versie downloaden en pikt die dan automatisch mijn adressen en berichten uit mijn oude pakket op?
Peter
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ja hoor, die nieuwe kun je gewoon installeren, je e-mails, adresboek, e.d. saan in je profiel, los van de installatiemap in Program Files.
Je kunt de oude dus gewoon verwijderen en daarna de nieuwe installeren, geen enkel probleem.

Sowieso verstandig om eerst een back-up te maken.

Succes.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
PeterdenHaring
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
    unknown unknown

CONTACTEN & ADRESSEN

Bericht door PeterdenHaring »

Eenvoudig is het niet. Onder EXTRA kan ik bij EXTENSIES nu CONTACTS SIDEBAR zien en installeren, maar opnieuw opstarten en F4 indrukken laat mij geen resultaat zien.
Ik heb ook vcanwege mijn eerdere vraag over het samenvoegen van adresboeken de net uitgekomen aanvulling Addressbooks Synchronizer zo proberen te installeren maar noppes. Die verschijnt niet eens in het EXTENSIES-venster.
Iemand een tip?
Dank van Peter
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik gebruik hier Thunderbird 1.5 (20051201) en heb daarin zojuist ook eens deze extensies geinstalleerd. Geen enkel probleem. Even herstarten en standaard wordt de Contacts Sidebar getoond.

Een tip is om de gedownloade XPI-bestanden in de extensions-map van je Thunderbird-profiel te plaatsen. Als je daarna Thunderbird opnieuw start dan moet Thunderbird de extensies ook gaan installeren. Op zich zou dat niet veel mogen verschillen met handmatig installeren (zoals je al hebt gedaan), maar je weet maar nooit.

Op eenzelfde wijze kun je extensies uit je profiel verwijderen. Iedere map onder extensions bevat 1 extensie. Het is alleen lastig uit te vinden welke map welke extensie bevat. Daarvoor moet je eigenlijk in de map kijken naar het bestand install.rdf en dan zien welke extensie-naam daarin vermeld wordt. Uiteraard kun je hier ook achter komen door de bestanden te doorzoeken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb zojuist maar eens ge-upgrade naar TB 1.5.0.4 (1.5.0.5 komt binnenkort ;-)) en ook dan blijven de extensies gewoon werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
PeterdenHaring
Berichten: 18
Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
    unknown unknown

Bericht door PeterdenHaring »

Okay, alles opnieuw gedaan en de Contacts SIDEBAR doet het.
Nu nog de oplossing voor de samenvoeging van mijn twee gescheiden Adresboeken. Iemand ervaring met de Addressbooks Synchronizer?
Peter
Plaats reactie