"Waarom ik Mozilla gebruik lijkt me logisch"

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:Sorry, maar ze zijn je voor. Die "Firefox for dummies" bestaat al eventjes hoor. ;-)

-link-
Ja maar nog niet in het nederlands (Ik vind alleen iets met google op mozbrowser.nl (waar ken ik dit van)) :wink:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
theo citro
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 november 2005, 22:47
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door theo citro »

Ik gebruik het ook uit anti-monopoly-overwegingen voor wat dan ook, gratis natuurlijk = de kracht van het internet= en de gebruiksvriendelijke tabbladen, geen pop-ups,
Door het instaleren van een klein bestand schakel eenvoudig naar IE als het ooit niet anders kan.
Groetjes,

Theo
J. de Boer
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 januari 2006, 17:18
    unknown unknown

Bericht door J. de Boer »

Waarom ik FF gebruik?
Wel, het is meer een kwestie dat ik hem naast IE heb geïnstalleerd. We beheren een aantal websites, en het is gewoon een must om correcte weergave in beide te controleren. We gaan er daarbij van uit dat correcte weergave zowel in FF als in IE met zich meebrengt dat ook de andere op wat kleinere schaal toegepaste browsers dit zullen doen. Je kan moeilijk alles installeren.

Daarnaast geloof ik veel ICT'ers op hun woord dat FF veiliger is. Ik neig er dan ook steeds meer toe om met FF te starten i.p.v. IE.
Alleen vind ik het jammer dat er nog wel eens zaken zijn, zoals b.v. geluid, die in IE als vanzelfsprekend gewoon lopen, dit in FF pas doen na installatie van plugins of extensies.
Een bekend voorbeeld is http://portal.omroep.nl/?nav=vzmlDsHEjGWcQtG

Edit:
Let wel, ik zie een heleboel antwoorden zoals installeer die en die extensie, maar wat ik helaas mis, is een beetje eenduidigheid daarin.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dat komt omdat nog steeds te veel websitebouwers de site alleen testen in IE. Ik stuur ze altijd een mailtje, hoe meer mensen dat doen, hoe eerder men genegen zal zijn er iets aan te veranderen. :wink:
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    Linux Chrome

Bericht door mickvdv »

verwijderd
Laatst gewijzigd door mickvdv op 27 augustus 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    Linux Chrome

Bericht door mickvdv »

verwijderd
Laatst gewijzigd door mickvdv op 27 augustus 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

hoezo mozilla gebruiken?

Bericht door common sense »

De vraag is ietwat krom maar ik gebruik mozilla software omdat deze verifieerbaar / controleerbaar is. Geen geheime achterdeurtjes en andere zaken die onze privacy in het geding brengen!
Plaats reactie