[Extensie] Sage

Hieronder vallen alle vertalingen die nog geen eigen forum hebben.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

[Extensie] Sage

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb de vertaling van Sage afgerond. De vertaling zit in het Sage pakket, je hoeft er dus voor de rest niets speciaals voor te installeren.

De vertaling is voor de 1.2 release. Momenteel zitten we aan 1.2 RC2, dus ik veronderstel dat 1.2 niet ver meer af is...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ben,

Dat is goed nieuws.

Dan kun je vast ook wel een tipje van de sluier oplichten van wat ons zoal in Sage 1.2 staat te wachten. Op sage.mozdev.org zie ik eigenlijk alleen nog maar de 1.1-versie (geen 1.2 RC2).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Re: [Extensie] Sage

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Ik heb de vertaling van Sage afgerond. De vertaling zit in het Sage pakket, je hoeft er dus voor de rest niets speciaals voor te installeren.

De vertaling is voor de 1.2 release. Momenteel zitten we aan 1.2 RC2, dus ik veronderstel dat 1.2 niet ver meer af is...
Uhhm, waar kan ik de vertaling vinden? :shock:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: [Extensie] Sage

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Uhhm, waar kan ik de vertaling vinden? :shock:
Zelfs in http://www.mozdev.org/source/browse/sag ... ge/locale/ zie ik het nog niet terug (al zou het kunnen dat de CVS web-interface wat achterloopt bij de echte CVS-situatie).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Dan kun je vast ook wel een tipje van de sluier oplichten van wat ons zoal in Sage 1.2 staat te wachten. Op sage.mozdev.org zie ik eigenlijk alleen nog maar de 1.1-versie (geen 1.2 RC2).
De RC's worden enkel via de mailinglist vrijgegeven, het is dus normaal dat je 1.2 RC2 nergens vindt (je kan natuurlijk wel het mailinglist archief bekijken en daar de RC downloaden).

De nieuwe features:
- verbetering van de updater (vroeger kreeg je wel eens een vraagteken, dat krijg je nu minder.
- geüpdate feeds worden in het vet weergegeven
- feed discovery (handig!)
- bijgewerkte opties en interface
- enkele bugs er uit...
- verschillende locales toegevoegd (Frans, Japans, ...)
Uhhm, waar kan ik de vertaling vinden?
Nog nergens eigenlijk. Ze is vandaag opgestuurd en zal dus één van de volgende dagen in CVS verschijnen. Bij Sage worden de locales trouwens IN het installatiepakket gestopt. Je hoeft je dus niets aan te trekken van instellingen, enkel je Firefox Nederlandstalig maken en Sage wordt ook vertaald...

Ik hoop dat Peter (de hoofdontwikkelaar) de nl_NL locale nog in de 1.2 wilt stoppen (we zitten immers al aan RC2). Anders is het voor Sage 1.3...

De belangrijkste reden waarom ik het hier nu al vermeld, is om te vermijden dat iemand anders net dezelfde vertaling zou gaan maken (en dus dubbel werk doen).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:De RC's worden enkel via de mailinglist vrijgegeven, het is dus normaal dat je 1.2 RC2 nergens vindt (je kan natuurlijk wel het mailinglist archief bekijken en daar de RC downloaden).
Ach ja, daar was een mailinglist natuurlijk ook voor gemaakt.
Maar goed, de bestanden zullen niet al te groot zijn en ze zijn gegarandeerd virusvrij, dus moet kunnen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je kan inderdaad nu duidelijk zien wat je nog niet hebt gelezen en dat is echt erg handig. Het kwam toch nogal vaak voor dat ik dacht dat ik alles had gelezen maar dan na een tijd merkte dat ik hele stukken had misgelopen.
Vergeleken dus met de RSS-Reader van Flyson.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik wilde toch nog een waarschuwing hier posten:
Als je RSS Reader Panel wilt vervangen door Sage dan kan je de extensie uitschakelen of deïnstalleren met Extension Uninstall, maar voordat je Sage installeert moet je eerst de sidebar sluiten, omdat je anders het gevaar loopt dat je de sidebar nooit meer kan sluiten en bovendien al je bookmarks spoorloos verdwijnen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Peter Andrews heeft net versie 1.2.1 uitgebracht. Daarin zijn enkele dringende bugs gefixed. De locale moest niet bijgewerkt worden.

Ik heb vandaag ook een nieuwe stylesheet voor Sage gemaakt ('t is te zeggen: een oude stylesheet aangepast). (Downloadlink)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bedankt voor de update. Ik heb het net als nieuwsbericht op MozBrowser geplaatst.

Bij gebrek aan een recente Nederlandstalige Firefox zou het toch handig zijn dat Sage ook een instelling kreeg om de taal mee te kunnen selecteren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

't Is niet bedoeld te werken in versie 1.1 hè?
Er zou iets roods in moeten zitten maar dat krijg ik niet te zien. Wel een aparte lichtgrijze hover. Die werkt wel.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:'t Is niet bedoeld te werken in versie 1.1 hè?
Er zou iets roods in moeten zitten maar dat krijg ik niet te zien. Wel een aparte lichtgrijze hover. Die werkt wel.
Iets roods?? :-)
Als je een link hebt die je al bezocht hebt, dan zie je een rode lijn onder een link al je er over gaat. Dat is om te benadrukken dat je die link al bezocht hebt. In de vorige versie was het verschil zo groot niet en klikte ik een reeds bezocht link soms terug aan.

Als je natuurlijk nog niets bezocht hebt, dan zie je die rode lijn nergens...
Bij gebrek aan een recente Nederlandstalige Firefox zou het toch handig zijn dat Sage ook een instelling kreeg om de taal mee te kunnen selecteren.
Tja... eigenlijk is dat geen 'probleem'. Normaalgezien installeer je eerst de gelokaliseerde versie (in dit geval het Nederlands) en dan pas de extensies. Als je dan Sage zou installeren, komt deze automatisch in het Nederlands (dat is toch de bedoeling).

Als je toch de Nederlandstalige versie wilt gebruiken, kan je de "locale" altijd instellen (zoals bij Thunderbird). De FFx-menu's en dergelijke blijven dan wel in het Engels...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef: Iets roods?? :-)
Als je een link hebt die je al bezocht hebt, dan zie je een rode lijn onder een link al je er over gaat. Dat is om te benadrukken dat je die link al bezocht hebt. In de vorige versie was het verschil zo groot niet en klikte ik een reeds bezocht link soms terug aan.

Als je natuurlijk nog niets bezocht hebt, dan zie je die rode lijn nergens...
Nee, maar dan werkt-ie prima hoor :)
Ik heb even de pixelvergroter erop gezet, en inderdaad, rode lijntjes. Ik dacht een rode tekst ofzo... :mrgreen:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik heb even die nieuwe versie geïnstalleerd, maar ik mis de info popups. Met de vorige versie was ook al iets dergelijks aan de hand, ze kwamen soms wel en soms niet en soms bleven ze op het scherm staan. Kan ook wel aan de andere extensies liggen; vanmorgen verdween ineens de tekst "Sage" van de toolbar na de installatie van "Ad Bookmark Here". :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Nee, het ligt niet aan Sage zelf want op een schoon profiel werkt alles prima. Dat heb ik even uitgeprobeerd. Sommige extensies kunnen kennelijk niet goed samen.
Plaats reactie