Netscape 7.2

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Observer
    unknown unknown

Netscape 7.2

Bericht door Observer »

Netscape heeft zijn browser vandaag geupdate naar 7.2. In feite is het gewoon Mozilla 1.7, met toevoeging van een toolbar, die overigens ook voor Internet Explorer verkrijgbaar is. 7.2 is er voor Windows, Mac OS X en Linux.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie ook http://www.mozbrowser.nl/node/view/878 voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Erg handig vind ik de Profile Manager gewoon in het startup-menu!
Misschien is het tijd voor Firefox om Netscape eens te gaan na-apen? ;)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Netscape ligt er alweer vanaf. Mozilla 1.7.2 is beter. Van Mozilla gebruik ik vooral de Composer afdeling om te kijken hoe een pagina in elkaar is gezet en in Netscape was die erg instabiel.
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Netscape 7.2 niet te rap zwart maken

Bericht door michieldumon »

Mozilla 1.7.2 is inderdaad beter, maar Netscape 7.2 lijkt me niet bepaald onstabiel bij de Composer. Misschien een fout tijdens de installatie?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Zou kunnen, maar het was onwerkbaar. Misschien was het eenmalig, ik heb het niet meer verder uitgeprobeerd :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Erg handig vind ik de Profile Manager gewoon in het startup-menu!
Misschien is het tijd voor Firefox om Netscape eens te gaan na-apen? ;)
In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).

Wat mij handig lijkt is wanneer in Firefox in het menu een mogelijkheid komt om de profile-manager te starten. Eigenlijk zou dat een basis-optie van Firefox moeten zijn, aangezien het profiel in Firefox nogal belangrijk is. Zo zou je 'on the fly' van profiel moeten kunnen wisselen. Of een bepaald profiel selecteren om te zien wat er zoal in dat profiel zit (en eventueel selectief iets eruit kunnen halen). Nu zijn onderdelen daarvan wel te doen, maar het wordt niet allemaal lekker hapklaar (en duidelijk voor de beginnende gebruiker) aangeboden.

Toch hoop ik dat we met Firefox 1.0 wel van eventuele profiel-problemen af zijn. Want dat vind ik nog altijd moeilijk uit te leggen: het is veel te technisch om iemand te moeten meedelen dat ze maar een nieuw profiel moeten aanmaken. En dat ze dan alles wat erin stond kwijt zijn en feitelijk opnieuw moeten beginnen.
Ja, ik weet dat er zoiets als Mozilla Backup bestaat, maar ook daarmee wil je een beginnend gebruiker niet direct lastig vallen. Op sommige punten mag het gebruik best een 'no-brainer' worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).
Volgensmij bedoelt Ria gewoon een snelkoppeling in de Firefox map. Zo kun je snel naar je startmenu gaan en je profile manager openen. Zo heb je geen extra snelkoppeling nodig op je desktop en hoef je ook niet iedere keer het hele commando in te tikken.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

nirwana schreef:In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).
In Start > Alle programma's bedoel ik, dus naast de Fx safe mode.
Gebruikersavatar
fruitcake
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 maart 2004, 20:12
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door fruitcake »

Netscape 7.2 maakt me nog steeds enthousiast, 't is allemaal wat luxer en iets trager....laten we zeggen de Oldsmobile onder de browsers.

:D
kamustra
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 januari 2006, 10:50
    unknown unknown

Bericht door kamustra »

nirwana schreef:
Ria schreef:Erg handig vind ik de Profile Manager gewoon in het startup-menu!
Misschien is het tijd voor Firefox om Netscape eens te gaan na-apen? ;)
In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).

Wat mij handig lijkt is wanneer in Firefox in het menu een mogelijkheid komt om de profile-manager te starten. Eigenlijk zou dat een basis-optie van Firefox moeten zijn, aangezien het profiel in Firefox nogal belangrijk is. Zo zou je 'on the fly' van profiel moeten kunnen wisselen. Of een bepaald profiel selecteren om te zien wat er zoal in dat profiel zit (en eventueel selectief iets eruit kunnen halen). Nu zijn onderdelen daarvan wel te doen, maar het wordt niet allemaal lekker hapklaar (en duidelijk voor de beginnende gebruiker) aangeboden.

Toch hoop ik dat we met Firefox 1.0 wel van eventuele profiel-problemen af zijn. Want dat vind ik nog altijd moeilijk uit te leggen: het is veel te technisch om iemand te moeten meedelen dat ze maar een nieuw profiel moeten aanmaken. En dat ze dan alles wat erin stond kwijt zijn en feitelijk opnieuw moeten beginnen.
Ja, ik weet dat er zoiets als Mozilla Backup bestaat, maar ook daarmee wil je een beginnend gebruiker niet direct lastig vallen. Op sommige punten mag het gebruik best een 'no-brainer' worden.
hoe kan je nu in ff van profiel wisselen??
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

janssensjannes schreef:hoe kan je nu in ff van profiel wisselen??
1) sluit Firefox af
2) start Firefox weer met de optie -P
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1292

De RestartFirefox-extensie kan helaas die -P nog niet meegeven bij het herstarten. Anders zou dat een stuk eenvoudiger zijn.
http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=319438
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie