windows update opnieuw opstarten melding

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

windows update opnieuw opstarten melding

Bericht door Sipster »

ik kreeg net weer een aantal updates binnen via windows update
die zijn allemaal geinstalleerd, maaar...
nu krijg ik om de 10 minuten dit schermpje:
Afbeelding

en ik vind dat razend irritant... ik bepaal zelf wel wanneer ik opnieuw opstart... en wil daar niet steeds door gestoord worden.
Ik zou natuurlijk direct over kunnen stappen naar linux :) maar dat kost op het moment te veel tijd ( bovendien heb ik nu spss nog nodig)
dus ik hoop dat een van julie weet hoe ik dit kan uitschakelen....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

En van "later opnieuw opstarten" trekt ie zich niks aan?
Dan zit er weinig anders op dan opnieuw op te starten, vrees ik...
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

adri schreef:En van "later opnieuw opstarten" trekt ie zich niks aan?
ja 10 minuten lang houdt hij zich dan koest.... en dan komtie weer

er moet toch een manier zijn om dat uit te zetten....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Kijk eens met CTRL+ALT+DEL wat er op achtergrond draait? Als je een proces ziet wat qua naam sterk doet denken aan de melding (iets met norification of update, misschien?) dan zou je dat proces kunnen beëindigen.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ja toen ik wuauclt.exe beeindigde ging het gele schildje weg :D .... om na 30 seconden weer tevoorschijn te komen... :(
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Sipster schreef:ja toen ik wuauclt.exe beeindigde ging het gele schildje weg :D .... om na 30 seconden weer tevoorschijn te komen... :(
Tsja..., dan maar gewoon geduld totdat de computer weer opnieuw opgestart is, hè :wink:
Sjakie33
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 november 2007, 10:15
    unknown unknown

Bericht door Sjakie33 »

Ik kwam via Google op deze site terecht met het zelfde probleem. Nu heb ik een "oplossing" gevonden, dus zal em ook hier even posten:

Van http://www.siempre.be/content/view/15/1/

Dit is volgens een Engelstalige XP versie, maar het is niet moeilijk om dat in het Nederlands terug te vinden in het 'Groepsbeleid' scherm.
Je kent het wel,

Windows update heeft de installatie van de updates voltooid en kom je nu om het kwartier vragen om je pc opnieuw op te starten. Je bent volop bezig met iets dringend, straks gaat de pc toch uit en die vraag blijft maar volkomen ongelegen te pas en te onpas tevoorschijn komen.

We hebben hiervoor een handige handleiding hoe je dit van de baan helpt!

Klik Start > Run en tijp:

gpedit.msc

Klik OK

In de Group Policy Editor navigeer als volgt:

Local Computer Policy

> Computer Configuration

> Administrative Templates

> Windows Components

> Windows Update

Group Policy Editor

Selecteer Re-prompt for restart with scheduled installations en als je met je muis hierop met te rechter knop klikt en kiest Properties kies dan voor Enabled. Je kan hiermee het interval in tijd van de popup beheren (het interval is in minuten uitgedrukt). pas dit cijfer aan door bv 600 dan heb je 10u geen last meer!
Klik OK wanneer je klaar bent.

Je kan in de Group Policy Editor ook het automatisch opnieuw opstarten na de updates afzetten. zet dit af door te kiezen door No auto-restart for scheduled Automatic Updates installation op Enabled te zetten.

Re-prompt for restart with scheduled installations

Let wel, zolang de pc niet opnieuw opgestart wordt, zijn de nieuwe veiligheidsupdates NIET toegepast op uw installatie.

© 2007 Siempre vzw
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mijn workaround is om het venstertje ergens naar buiten het beeld te slepen. Dan komt die in elk geval niet om de zoveel tijd 'in my face' weer tevoorschijn en zie ik het venstertje ook niets steeds ergens boven overheen staan.

Maar als je het via de GPE definitief kunt uitschakelen is dat natuurlijk helemaal handig. Alleen moet ik even bekijken of mijn XP Home Edition ook zo'n GPE aan boord heeft. Dat lijkt me meer iets voor XP Professional, maar soms dan heeft Home onder water ook wel enkele hulpmiddelen van haar grote broer in zich.

Op dit moment heb ik de computer opgestart met Ubuntu, maar ik zal zo even XP opstarten...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie