chat

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

chat

Bericht door common sense »

Het valt me op dat er eigenlijk nog geen volwaardig alternatief is voor MSN in de Mozilla range. Er is dan wel ChatZilla, een IRC wrapper, maar niet echt zoiets gebruikersvriendelijks als iChat of MSN. (dat ik het laatste over m'n keyboard krijg...) Er zijn wel allerlei MSN, AIM clones maar niet echt een MSN killer.

Het is een vaak gehoorde klacht van Mac gebruikers dat je wat moeizaam met MSNers in contact komt. Er is overigens (nog) wel een Mac versie van de Messenger, maar de vraag is nog voor hoe lang.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het is eigenlijk wachten tot de wereld erachter komt dat MSN ook zo z'n beperkingen heeft. Eerst gebruikte men ICQ, nu MSN, but what's next ?

Als je andere bewegingen in de software-wereld bekijkt dan zou het best kunnen dat Jabber hoge ogen gaat gooien. Het protocol is tenminste open waardoor iedereen ermee kan communiceren.

Alleen zijn mensen nogal lastig van hun gewoontes af te brengen. Zoals velen nog altijd Internet Explorer gebruiken, gebruiken ook nog velen de MSN Messenger. Zij gebruiken hetgeen ze als eerste in de maag gesplitst krijgen en daarmee proberen ze dan maar gelukkig te worden. Zolang de software ze niet tezeer tegen gaat staan, zal men niet omkijken naar een goed alternatief.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Mozilla hoeft niet voor alles een applicatie te hebben, hé. Jabber is zeker de weg naar de toekomst op het gebied van instant messaging (en zelfs heel wat andere gebieden) en aan clients ontbreekt het zeker niet. Psi is mijn persoonlijke favoriet. Kijk ook eens op Bens website.

Als je het persé met iets van Mozilla wilt doen, dan schijnt dat mogelijk te zijn, hoewel het project nogal dood lijkt.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Mozilla hoeft niet voor alles een applicatie te hebben, hé. Jabber is zeker de weg naar de toekomst op het gebied van instant messaging (en zelfs heel wat andere gebieden) en aan clients ontbreekt het zeker niet.
Klopt. IMHO heeft Mozilla wel de infrastructuur om er een echte MSN killer te brengen *, maar dat hoeven ze natuurlijk niet te doen. (* met name voor het Windows platform)

BTW iChat ondersteund nu al Jabber (ik heb geen idee of 't werkt, maar daar kom ik snel genoeg achter).
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik had eigenlijk verwacht dat het op Jabber gebaseerde Google Talk de MSN killer ging worden. Daar hebben ze pas de infrastructuur om iets te lanceren. Vreemd genoeg wil het maar niet doorbreken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rebil schreef:Ik had eigenlijk verwacht dat het op Jabber gebaseerde Google Talk de MSN killer ging worden. Daar hebben ze pas de infrastructuur om iets te lanceren. Vreemd genoeg wil het maar niet doorbreken.
Dat klopt, maar ik denk dat Google Talk nog iets teveel de basis biedt en dat MSN-gebruikers inmiddels al een stuk meer verwend zijn. Het wachten is waarschijnlijk op een Google Talk-programma dat dezelfde mogelijkheden biedt als de MSN Messenger.

Als je de FAQs van Google Talk er op na leest, dan moet je concluderen dat ze vrijwel aan alles hebben gedacht: www.google.com/talk/about.html#new
Je kunt er al mee bellen. Dan zal video-conferencing ook vast niet meer ver weg zijn. Ik denk dat als Google met een volgende grote upgrade van haar Talk-programma komt Microsoft rustig haar Windows Live Messenger weer in kan pakken.

Maar zoals ik ook al aangaf: ik denk dat er echt iets behoorlijk mis moet gaan met WLM voordat men massaal een alternatief zal uitproberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie