OpenOffice en OpenOffice.org

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

OpenOffice en OpenOffice.org

Bericht door Samuël »

Ik zie toch dikwijls OpenOffice staan terwijl eigenlijk OpenOffice.org bedoeld wordt. Lees daarom dit eens.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: OpenOffice en OpenOffice.org

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Ik zie toch dikwijls OpenOffice staan terwijl eigenlijk OpenOffice.org bedoeld wordt. Lees daarom dit eens.
What's in a name ? Zolang maar duidelijk is wat er wordt bedoeld. Als het bedrijf Open Office geldt zou krijgen voor iedere keer dat dit verkeerd wordt gebruikt dan zouden ze nu al binnen zijn.

We proberen ons er zoveel mogelijk aan te houden, maar soms spreekt iemand van OpenOffice (zonder de .org). Vaak is dat puur onwetendheid, dus goed dat je het hier nog eens aan de orde stelt. Maar lastig blijft het wel. Het wordt tijd dat OpenOffice.org het bedrijf Open Office overneemt ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

Is het de moeite om over te stappen van office microsoft naar openoffice?
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik heb ze beiden en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het minst met OpenOffice.org werk. Ik vindt Office gewoon prettiger werken, maar als ik Office niet zou hebben gehad zou ik zonder meer met OpenOffice.org hebben gewerkt. Er is helemaal niks mis mee :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb ook beiden en ik gebruik meestal OpenOffice.org. Dit omdat het beter voelt om een pakket te gebruiken waarvan je weet dat het volgens open standaarden werkt. Daarnaast is het handig dat het pakket direct naar PDF kan exporteren. En zo kent het pakket nog wel meer handigheidjes.

Overigens hoef je niet helemaal over te stappen. Je kunt MS Office er gewoon naast houden. Zo kun je langzaamaan overstappen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

gertj3 schreef:Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
http://www.mozbrowser.nl/node/view/2078
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

vulture schreef:
gertj3 schreef:Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
http://www.mozbrowser.nl/node/view/2078
lijkt mij wel interessant die samenwerking
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    unknown unknown

Bericht door mickvdv »

licht eraan waarvoor je open office gebruikt. Voor briefjes is het overstappen heeeeel simpel. Maar werk je met ingewikelde dingen, zoals tabs, moeilijke formules ofzo, dan wordt het lastiger. Je weet dan niet meer waar de dingen in het menu zitten ofzo. Maar alles went.

Mick
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Tabs moeilijke dingen? Ooooooow. Tabs zijn er al lang hoor. Formules ook. Ik herinner me nog dat ik die in WordPerfect 5.1 al gebruikte (dat was nog onder DOS).

Zo'n dingen leveren meestal geen probleem op. Het is enkel als je macro's gebruikt, dat je wat werk zal hebben. De lay-out kan ook lichtjes verschillen (maar dat is meestal niet veel.

Mijn ervaring is dat 95% van de mensen zo kan overstappen (dus zonder softwarematige problemen). De enige barrière zijn de mensen zelf, die moeilijk doen omdat de werkbalken op een andere locatie staan dan dat ze gewend zijn. ;-)
Plaats reactie