Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
dotnetpower
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 augustus 2004, 10:17
    unknown unknown

Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Bericht door dotnetpower »

Hallo iedereen,

Ik ben nu al ruim een hele tijd opzoek naar "mozilla translator", echter de officieele website is dus nu al ruim 5 a 6 weken (misschien al langer) down, krijg een of andere error (en laat nou net alle websites verwijzen naar deze website, dough.. :S):

500 Servlet Exception

Heeft iemand mozilla translator liggen voor mij ? Ik moet namelijk z.s.m. een nederlandse vertaling hebben voor de basis dingen in firefox 0.9.3. en ik wil die systemen blijven updaten, dus duurt het wachten totdat maarten een vertaling schrijft me te lang :P. Dus graag een mirror download.

Alvast Bedankt.

M.v.g.
Stefan
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Bericht door Mad Maks »

dotnetpower schreef:Hallo iedereen,

Ik ben nu al ruim een hele tijd opzoek naar "mozilla translator", echter de officieele website is dus nu al ruim 5 a 6 weken (misschien al langer) down, krijg een of andere error (en laat nou net alle websites verwijzen naar deze website, dough.. :S):

500 Servlet Exception

Heeft iemand mozilla translator liggen voor mij ? Ik moet namelijk z.s.m. een nederlandse vertaling hebben voor de basis dingen in firefox 0.9.3. en ik wil die systemen blijven updaten, dus duurt het wachten totdat maarten een vertaling schrijft me te lang :P. Dus graag een mirror download.

Alvast Bedankt.

M.v.g.
Stefan
http://nave.escomposlinux.org/productos ... 02_png.jar

dit is een aangepaste versie die ook met png afbeeldingen overweg kan. Over enkele dagen komt er een nieuwe Mt uit (5.03) die met de nieuwe structuur overweg kan van FF en TB, ik zou daar even op wachten.

Verder kan ik je adviseren om de oude vertaling van FF te importeren in M T, dat scheeld een hoop werk :-). En als je ook de vertaling van de laatse TB inporteerd heb je meteen ook de gemeenschappelijke dingen zoals de extensie Manager vertaald, maar dan wel op de ThunderbirdNL manier ;-)

Mail me maar als je vragen hebt

groet

MM
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef:dit is een aangepaste versie die ook met png afbeeldingen overweg kan. Over enkele dagen komt er een nieuwe Mt uit (5.03) die met de nieuwe structuur overweg kan van FF en TB, ik zou daar even op wachten.
Wie ontwikkelt er nu dan verder aan MozTranslator ? Henrik zelf ? Of iemand anders ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
dotnetpower
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 augustus 2004, 10:17
    unknown unknown

Bericht door dotnetpower »

Bedankt voor het antwoord, alleen ik ben niet helemaal duidelijk geweest geloof ik, ik weer zelf met windows en firefox, en hoe installeer je daarin een taal dan ? Want ik kan alleen volledige .exe bestanden van de nederlandse vertaling(en dat zijn dan weer oude versie dus :P) :P.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:
Mad Maks schreef:dit is een aangepaste versie die ook met png afbeeldingen overweg kan. Over enkele dagen komt er een nieuwe Mt uit (5.03) die met de nieuwe structuur overweg kan van FF en TB, ik zou daar even op wachten.
Wie ontwikkelt er nu dan verder aan MozTranslator ? Henrik zelf ? Of iemand anders ?
In de l10n nieuwsgroep zegt Henrik zelf dat hij er mee bezig is en het misschien wel morgen af te hebben:

l10n newsgroup
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waar kan ik mozilla translator downloaden ???

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:
Mad Maks schreef:dit is een aangepaste versie die ook met png afbeeldingen overweg kan. Over enkele dagen komt er een nieuwe Mt uit (5.03) die met de nieuwe structuur overweg kan van FF en TB, ik zou daar even op wachten.
Wie ontwikkelt er nu dan verder aan MozTranslator ? Henrik zelf ? Of iemand anders ?
Henrik en Serhiy.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

dotnetpower schreef:Bedankt voor het antwoord, alleen ik ben niet helemaal duidelijk geweest geloof ik, ik weer zelf met windows en firefox, en hoe installeer je daarin een taal dan ? Want ik kan alleen volledige .exe bestanden van de nederlandse vertaling(en dat zijn dan weer oude versie dus :P) :P.
http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... -nl-NL.exe

dit is een test versie van de installeerder, als je deze installeerd kan je doormiddel van een update extensie er 0.9.2. van maken

groet

MM
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Mad Maks schreef:http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... -nl-NL.exe

dit is een test versie van de installeerder, als je deze installeerd kan je doormiddel van een update extensie er 0.9.2. van maken

groet

MM
Is dat niet de setup voor FF 0.9.0? Door die patch voeg je alleen maar een security update uit (het verschil tussen 0.9.1 en .9.2). Dit is dus nooit helemaal 0.9.2. Je mist een aantal updates voor de extensiemanager en de thema update.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Gert-Paul schreef:
Mad Maks schreef:http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... -nl-NL.exe

dit is een test versie van de installeerder, als je deze installeerd kan je doormiddel van een update extensie er 0.9.2. van maken

groet

MM
Is dat niet de setup voor FF 0.9.0? Door die patch voeg je alleen maar een security update uit (het verschil tussen 0.9.1 en .9.2). Dit is dus nooit helemaal 0.9.2. Je mist een aantal updates voor de extensiemanager en de thema update.
ik denk dat je gelijk hebt. ik heb martijn maar weer eens gemaild en mijn hulp aangeboden.

Groet
dotnetpower
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 augustus 2004, 10:17
    unknown unknown

Bericht door dotnetpower »

Ok ik heb nu versie 0.9.0 NL geinstalleerd, hoe kom ik nou aan de security related updates van 0.9.1. t/m 0.9.3 ?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

ftp://ftp27f.newaol.com/pub/mozilla.org ... lblock.xpi

sorry is de enigste extensie voor een security update :(
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb net eventjes zitten proberen of het mij lukte om met de vertaalde bestanden uit de 0.9 installer een werkende 0.9.3 versie te maken en dat is gelukt!

Wat moet je doen:
1. Installeer 0.9NL en zorg dat je straks NL.jar, nl-win.jar, nl-NL.jar, chrome.rdf en installerd-chrome.txt naar v0.9.3 kunt kopiëren.
2. Download een Engelse 0.9.3 installer of zip (ik heb de zip gebruikt).
3. Ga naar de map chrome in de map waar je Firefox 0.9.3 geïnstalleerd hebt. Kopieer de bestanden uit de 0.9NL setup daarheen (van stap 1). Verander de namen van bestanden met dezelfde namen eventueel zodat je makkelijk terug kunt.
4. Maak een snelkoppeling naar je nieuwe firefox.exe en zet er -UILocale nl-NL -contentLocale NL achter.

Nu heb je dus 0.9.3 met de 0.9.0 vertaling. Dat is volgensmij geen probleem, aangezien er geen extra dingen bij zijn gekomen om te vertalen. Je hebt nog wel problemen met sommige panelen in de opties (oa tabblad algemeen)

Hopelijk werkt het ook voor jou!
dotnetpower
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 augustus 2004, 10:17
    unknown unknown

Bericht door dotnetpower »

Goed idee, het werkte voor mij niet helemaal (kreeg ineens een hele vage balk onderin ) dus wat ik heb gedaan is die 3 bestanden:
- NL.jar
- nl-NL.jar
- nl-win.jar
Die heb ik gekopierd naar een andere map, en vervolgens mozilla 0.9.0 geuninstalleerd. Vervolgens heb ik firefox 0.9.3 geinstalleerd en die 3 bestanden erin gezet. Vervolgens heb ik de bestanden:
- US.jar
- en-US.jar
- en-win.jar
Er uitgeknikkerd en als je dan mozilla opstart krijg je automatisch de nederlandse vertaling :D.

Der staat dan wel bij hulp mozilla versie 0.9 maar dat klopt dus niet :P. Verder nog geen fouten ontdekt :P.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

dotnetpower schreef:. Vervolgens heb ik de bestanden:
- US.jar
- en-US.jar
- en-win.jar
Er uitgeknikkerd en als je dan mozilla opstart krijg je automatisch de nederlandse vertaling :D.

Der staat dan wel bij hulp mozilla versie 0.9 maar dat klopt dus niet :P. Verder nog geen fouten ontdekt :P.
Als je de en-US.jar en en-win.jar eruit haalt ga je problemen krijgen met de installatie van extensies!!!!
Gert-Paul schreef:4. Maak een snelkoppeling naar je nieuwe firefox.exe en zet er -UILocale nl-NL -contentLocale NL achter.
dit hoef je maar eenmalig te doen, dus een snelkoppeling maken is niet nodig. gewoon eenmaal via uitvoeren via start/uitvoeren.

Groet

MM
dotnetpower
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 augustus 2004, 10:17
    unknown unknown

Bericht door dotnetpower »

Ik gebruik geen extensies behalve de IE emulator of hoe je ut ook noemt :P en die heeft geen probs @ the moment :P.

Update:
Ik heb die 3 bestanden weer terug gezet en hij behoudt gewoon de nederlandse vertaling en bij hulp staat ook weer mozilla 0.9.3 :D.
Plaats reactie