Planet Mozilla

Wat je maar kwijt wil over RSS (een afkorting die staat voor RDF Site Summary en waarmee in een standaard XML-formaat de laatst toegevoegde berichten op een site aan andere sites doorgegeven kunnen worden) of over OPML (Outline Processor Markup Language, een standaard die ervoor zorgt dat je gemakkelijk RSS-feeds kunt importeren waardoor het maken van favoriete RSS-lijsten een kwestie van een paar klikken is). Ook de opkomende Atom-standaard hoort hier natuurlijk bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Planet Mozilla

Bericht door ByteWarrior »

Planet Mozilla

Een pagina waarop alle weblogitems van Mozilla-leden chronologisch geplaatst worden. Zeer handig om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes. Rechts vind je de lijst van Mozillabloggers, samen met hun feeds.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ha bedankt; weer een RSS-feed erbij :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik weet niet of jullie het al wisten, maar naast planet.mozilla.org bestonden
http://gemal.dk/mozilla/blogupdates.html en
http://feedhouse.mozillazine.org al langer.
Vooral die bovenste link gebruik ik vaak om Mozilla nieuws te lezen, maar hij leest niet alle mozilla gerelateerde blogs. Daarom controleer ik feedhouse.mozilazine.org ook regelmatig.
De blogs die op planet.mozilla.org gepubliceerd worden zijn volgensmij ongeveer dezelfde. Daarom vraag Chu Yeow zich ook al af welke hij moet gebruiken..
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Toch wel jammer dat Gemal er zo'n eigenwijze sidebar van heeft gemaakt. Elke link neemt een enorme ruimte in beslag. Ik kan geen RSS-ikoontje vinden op zijn site.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ria schreef:Toch wel jammer dat Gemal er zo'n eigenwijze sidebar van heeft gemaakt. Elke link neemt een enorme ruimte in beslag. Ik kan geen RSS-ikoontje vinden op zijn site.
Je hebt gelijk, ik zie ook geen RSS feed bij blogupdates van Henrik Gemal. Ik lees hem altijd online, maar voor het lezen in een nieuwsreader is idd niet geschikt. Daarvoor moet je het bij feedhouse/planet.mozilla.org houden. (Planet.mozilla.org is uitgebreider)

Het valt met trouwens op dat planet.mozilla.org wel heel veel sites controleerd dan ik verwacht had, misschien zijn het er wel evenveel als Gemal's site. Dan is er (zeker voor jou) geen reden meer om blogupdates te blijven gebruiken..
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik vermeld planet.mozilla.org hier vooral omdat je recht een lijst met weblogs vindt én de feeds. Je kan ze dus makkelijk zelf volgen in Sage of een andere nieuwslezer.

De sidebar van Gemal vond ik ook iets te lomp. Daarom verkies ik nog altijd gewone feeds. Dan kies je zelf welke blogs je leest (geef toe: sommige Mozilla-blogs zijn niet echt goed).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:(geef toe: sommige Mozilla-blogs zijn niet echt goed).
Maar MozBrowser filtert de interessante berichtjes er wel uit...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:
ByteWarrior schreef:(geef toe: sommige Mozilla-blogs zijn niet echt goed).
Maar MozBrowser filtert de interessante berichtjes er wel uit...
Dat is ook weer waar :-)
Plaats reactie