Firefox 2.0 op Radio-Online

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Firefox 2.0 op Radio-Online

Bericht door Ronald-Jan »

Ik was al benaderd door Radio-Online om wat te vertellen over Firefox 2.0, maar ik was die avond weg. Nu komt iemand van PCM aan het woord.

Ik vind hem alleen wel een beetje pro-internetexplorer. :wink:

Beluister het maar: http://www.radio-online.nl/archives/arc ... 0.php#e778
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zit nu al drie kwartier naar het stuitend domme gezwets op die link te luisteren...
En nog steeds geen FF2.0. :(

Ah, nu begint het!
Hier volgt een "live-verslag":
Die geïnterviewde journalist is m.i. inderdaad bepaald niet objectief.
Als ie mocht kiezen, dan bleef ie bij IE6 hangen. :lol:
Vast een masochist. ;)

Zo afgelopen, weg ermee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goed, beluister dit dan maar eens: http://ictroddels.nl/?p=128

Dat is een interview met ondergetekende door ICT Roddels (een populaire podcast met ICT-nieuws) met betrekking tot Firefox. Dit is opgenomen tijdens de Software Freedom Day enkele weken geleden. Dat biedt dan weer wat tegenwicht tegen een Pro-IE-interview, want Firefox 2 ligt alweer voor op IE7 (en daarvan is nog niet eens een Nederlandstalige versie beschikbaar).

Let op: het interview zit wel wat verderop in de podcast (je moet altijd het beste voor het laatst bewaren :?:).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Adri schreef:Die geïnterviewde journalist is m.i. inderdaad bepaald niet objectief.
Als ie mocht kiezen, dan bleef ie bij IE6 hangen. :lol:
Kijk, dat is dus jammer. We zouden eigenlijk een aantal mensen moeten hebben die bereikbaar zijn voor de pers. Dan kan iemand van mozbrowser (objectief ;)) zijn/haar mening geven.

Heeft er hier iemand een goede radiostem of is er iemand die het niet erg vindt om wat voor de radio te zeggen?

Omdat ik dus niet kon die avond, zochten ze iemand anders. Dat kan voor Firefox dus (zoals nu) niet echt positief uitpakken.
Nirwana schreef: Goed, beluister dit dan maar eens: http://ictroddels.nl/?p=128
Ik heb het beluisterd. Het klinkt goed :D
Administrateur Steun Firefox
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Die uitzending van radio online had ik al binnen gehengeld. Gaat het over nieuwe browsers en dan nodigen ze iemand uit die bij de (5 jaar) oude zooi blijft hangen. :lol:

Bij ICTroddels hebben ze ook niet echt zo'n radiostem, beetje onduidelijk gezwets. :P Of komt het door de nieuwe microfoons? (volgens mij zit er een met de volumeknop te kloten :shock: )

Hier toevallig iemand objectief? In ieder geval wel objectiever dan de PCM medewerker.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:Goed, beluister dit dan maar eens: http://ictroddels.nl/?p=128
Het geluid is inderdaad niet best.
Maar je hebt in ieder geval meer kennis van zaken dan die PCM-vogel, met z'n IE 6. :)
Ronald-Jan schreef:Kijk, dat is dus jammer. We zouden eigenlijk een aantal mensen moeten hebben die bereikbaar zijn voor de pers. Dan kan iemand van mozbrowser (objectief Wink) zijn/haar mening geven.

Heeft er hier iemand een goede radiostem of is er iemand die het niet erg vindt om wat voor de radio te zeggen?
Ja en dat probleem (en de mogelijke oplossing) werd in het voorjaar al door Frits aangekaart.
Dat leidde toen helaas nergens toe, maar wellicht dat de tijd nu wel rijp is. Want dit is natuurlijk geen eenmalige kwestie. Dat soort zaken zouden gewoon goed en structureel geregeld moeten zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Goed interview @Nirwana :D Enig idee hoeveel luisteraars er zijn naar deze "roddels" Deze uitzending had een beetje een RTL Boulevard gehalte. Enige echt serieuze onderwerp was het gesprek met jou.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Spijtig dat geen van beide als Ogg Vorbis beschikbaar is. :(
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

rebil schreef:Spijtig dat geen van beide als Ogg Vorbis beschikbaar is. :(
Werkt het niet in FF. Of wil je knippen en plakken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

vulture schreef:
rebil schreef:Spijtig dat geen van beide als Ogg Vorbis beschikbaar is. :(
Werkt het niet in FF. Of wil je knippen en plakken.
Nee, Ogg is een open formaat en dat hebben we natuurlijk het liefste. Als je een echt vrij besturingssysteem hebt, dan wil je daarop eigenlijk geen MP3-speler hebben, want dan heb je officieel te maken met het Fraunhofer-patent.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Nu ik het nog een keer luister merk ik pas echt wat voor een noob de beste pcm-man is. Wat is een tabblad... :x En dan allemaal over IE.

Ja... maar ik hoor ook wel eens over kleine probleempjes met Firefox. Inloggen op Hotmail :lol:

Hij gebruikt volgens mij 99% van de tijd IE6, lekker standaard bij de Windows bak. Ach, het is ook nooit goed. Iemand die gaat voor het oude laten praten of het nieuwe.

Stuur in ieder geval even een bericht of ze ook een Vorbis kunnen aanbieden.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Zaffo schreef:Nu ik het nog een keer luister merk ik pas echt wat voor een noob de beste pcm-man is. Wat is een tabblad... :x En dan allemaal over IE.
Dat zei ik!
In iets andere woorden...
Echt een sukkel, eeeehhhhhhmmmm, niet goed geïnformeerde journalist. :lol:

En wat denk je van de eerste drie kwartier?
Geleuter (=reclame) over Hyves en "gekwekker".
En politici daar daar 'vrienden' hebben.
Daar word je toch helegaar niet goed van.
Nou ja, er werd dan toch even lekker gekwekkerd.

Tros?
Blond?

Gokje.
Laatst gewijzigd door adri op 26 oktober 2006, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zaffo schreef:Ja... maar ik hoor ook wel eens over kleine probleempjes met Firefox. Inloggen op Hotmail
Hotmail is zo vorige eeuw. Inmiddels spreekt zelfs Microsoft over Windows Live Mail (WLM). Zojuist heb ik weer eens op mijn hotmail-account ingelogd. Dan krijg ik wel een of andere certificaat-waarschuwing, maar vervolgens kan ik prima inloggen. Toch ben ik nog altijd blij dat Google met Gmail is gekomen. Wat een vooruitgang...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

adri schreef: Dat zei ik!
In iets andere woorden...
Echt een sukkel, eeeehhhhhhmmmm, niet goed geïnformeerde journalist. :lol:

En wat denk je van de eerste drie kwartier?
Geleuter (=reclame) over Hyves en "gekwekker".
En politici daar daar 'vrienden' hebben.
Daar word je toch helegaar niet goed van.
Nou ja, er werd dan toch even lekker gekwekkerd.

Tros?
Blond?

Gokje.
Zullen we dan maar even de google gaan gebruiken om ons huis te gaan bekijken? :D Ze zagen ook in dat de PCM-meneer niet te lang aan het woord moest komen misschien. Of ze zijn gewoon bang dat het niveau te hoog komt.

Ik ga ook maar de politiek in, dan kan ik de hele dag het internet vol spammen onder het motto van campagne voeren. En dan krijg je lekker heel veel vrienden...

Ik vraag me trouwens wel af op wat voor technologie kwekker gebaseerd is, of hebben ze zelf het wiel opnieuw uitgevonden? En blijkbaar hebben ze daar ook nog van weinig anders gehoort dan van MSN, dat iid geen MSN meer heet. Hebben de makers van de film 'The Island' (goede film) toch een probleem, in deze science fiction film kwam namelijk een telefooncel met MSN-logo en merknaam erop voor. :wink:
nirwana schreef:Hotmail is zo vorige eeuw. Inmiddels spreekt zelfs Microsoft over Windows Live Mail (WLM). Zojuist heb ik weer eens op mijn hotmail-account ingelogd. Dan krijg ik wel een of andere certificaat-waarschuwing, maar vervolgens kan ik prima inloggen. Toch ben ik nog altijd blij dat Google met Gmail is gekomen. Wat een vooruitgang...
Toen ik enkele maanden geleden eens mijn hotmail ging bekijken via het gezellige hotmail.com kreeg ik de melding dat mijn adres helemaal niet bestond en of ik het misschien aan wilde maken. Ondertussen keek ik eens in de maand nog wel via OutlookE mijn berichten door (omdat sommigen het bleven proberen berichten te sturen) en ik melde me ook wel eens onder dat adres aan op msn (heet nog altijd msn onder Gaim).

Sinds dat IE7 er is en het niet meer mogelijk is hotmail via outlook te ontvangen krijgen hen die toch nog zonodig moesten proberen mail te sturen naar dat hotmail adres een plezierige foutmelding terug. Het adres is door, maar blijkbaar is dat Passport oid nog niet helemaal over de houdbaarheidsdatum.

Gelukkig heb ik Gmail, waarbij de spam iig niet zorgt dat mijn Hotmail 2 MB gegarandeerd vol zit. Die 3 GB van Gmail is niet vol te spammen, en anders wordt de opslagruimte toch elke seconde vergroot. Heerlijk vooruitgang.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

nirwana schreef:Zojuist heb ik weer eens op mijn hotmail-account ingelogd.
doe ik al eeuwen niet meer :lol:
Plaats reactie