Thunderbirdportable (Get map) plattegrond probleem nl

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
donnervogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 november 2006, 20:18
Locatie: Roermond
    unknown unknown

Thunderbirdportable (Get map) plattegrond probleem nl

Bericht door donnervogel »

Als newbie heb ik op een stick Firefox en Thunderbird ge-installeerd. Weet niet of dit het juiste forum is?
Na de installatie werd alles in het engels weergegeven wat standaard is.
Na installatie van de pakketten local switch en de nederlandse language pack, kon ik schakelen van engels naar nederlands.

Nu het probleem, in de engelse versie van Thunderbird kun je via het adresboek bij weergave van het e-mail adres, wordt ook een "map" toets getoond, als je die aanklikt krijg je de locatie te zien, van het adres. Zo ook evt. het satellietbeeld. Als ik omschakel naar de nederlandse versie en herstart dan krijg ik de melding te zien "Error Code: 400, Mqs. geocode failed" en krijg derhalve de locatie en het satellietbeeld niet te zien. Wat is er mis of wat dient er gewijzigd of extra ge-intalleerd te worden evt.?

Hernieuwde installatie geven geen enkele verandering.

Ik gebruik de Thunderbird versie 1.5.
Laatst gewijzigd door donnervogel op 9 november 2006, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
donnervogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 november 2006, 20:18
Locatie: Roermond
    unknown unknown

Re: Thunderbirdportable probleem nl

Bericht door donnervogel »

donnervogel schreef:Als newbie heb ik op een stick Firefox en Thunderbird ge-installeerd. Weet niet of dit het juiste forum is?
Na de installatie werd alles in het engels weergegeven wat standaard is.
Na installatie van de pakketten local switch en de nederlandse language pack, kon ik schakelen van engels naar nederlands.

Nu het probleem, in de engelse versie van Thunderbird kun je via het adresboek bij weergave van het e-mail adres, wordt ook een "map" toets getoond, als je die aanklikt krijg je de locatie te zien, van het adres. Zo ook evt. het satellietbeeld. Als ik omschakel naar de nederlandse versie en herstart dan krijg ik de melding te zien "Error Code: 400, Mqs. geocode failed" en krijg derhalve de locatie en het satellietbeeld niet te zien. Wat is er mis of wat dient er gewijzigd of extra ge-intalleerd te worden evt.?

Hernieuwde installatie geven geen enkele verandering.

Ik gebruik de Thunderbird versie 1.5.

Zo na enig zoeken ben ik zelf tot de oplossing gekomen: :shock:

Start TB en ga vervolgens naar
Extra>Opties>Geavanceerd>Configuratie Editor.

In de about:config zoek je naar de waarde "mail.addr_book.mapit_url.format" en wijzig daarin de waarde van "http://www.mapquest.com...... " in
"http://maps.google.com/maps?q=@A1%20@A2 ... 0@ZI%20@CO"

Sla de waarde op en sluit af en herstart evt TB en je kunt de locatie zien met de satellietbeeld, zoals dat in de engelse versie ook te zien is. :D

Donnervogel :twisted:
Plaats reactie