downloaden via firefox

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

downloaden via firefox

Bericht door sonny »

Al lang gebruik ik firefox naar volle tevredenheid. Tot voor kort kon ik van internet foto's downloaden door gebruik te maken van de rechtermuisknop, afbeelding opslaan als etc.......... ik verwees door naar mijn buroblad, waar hij dan keurig klaar stond.
Sinds kort werkt dit gehele proces nog steeds alleen hij slaat hem niet meer op. geen foutboodschap niets....

wie het een tip
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Wat staat er bij Extra>Opties>Algemeen>Downloads?
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

cysoon schreef:Wat staat er bij Extra>Opties>Algemeen>Downloads?
bestanden opslaan in bureaublad

en een vinkje bij downloadbeheerder tonen etc
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Start Firefox eens in safe mode op.
Als dat niet helpt, zou je een nieuw profiel kunnen proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Misschien is het al genoeg om de cache eens te legen en de download-geschiedenis te wissen..?
Extra->Opties->Privacy->Privé gegevens->Instellingen->(aan vinken):Download geschiedenis/Cache->ok->Clear now (Nu wissen).
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

adri schreef:Start Firefox eens in safe mode op.
Als dat niet helpt, zou je een nieuw profiel kunnen proberen.
Ik gebruik firefox 2.0, heb geprobeerd om in de safe mode de zaak te resetten, helpt niets, ben wat huiverig voor nieuw profiel omdat ik dat waarschijnlijk al mijn bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden kwijt ben. Klopt dit?
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

Mudfoot schreef:Misschien is het al genoeg om de cache eens te legen en de download-geschiedenis te wissen..?
Extra->Opties->Privacy->Privé gegevens->Instellingen->(aan vinken):Download geschiedenis/Cache->ok->Clear now (Nu wissen).
helaas, dit helpt niet
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

sonny schreef: Ik gebruik firefox 2.0, heb geprobeerd om in de safe mode de zaak te resetten, helpt niets, ben wat huiverig voor nieuw profiel omdat ik dat waarschijnlijk al mijn bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden kwijt ben. Klopt dit?
Hoeft niet hoor. Maak eerst een back-up met bijv. MozBackup en restore die back-up op je nieuwe profiel. Zorg dan wel dat je extensies en thema's niet mee terugzet.
Afbeelding
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

adri schreef:
sonny schreef: Ik gebruik firefox 2.0, heb geprobeerd om in de safe mode de zaak te resetten, helpt niets, ben wat huiverig voor nieuw profiel omdat ik dat waarschijnlijk al mijn bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden kwijt ben. Klopt dit?
Hoeft niet hoor. Maak eerst een back-up met bijv. MozBackup en restore die back-up op je nieuwe profiel. Zorg dan wel dat je extensies en thema's niet mee terugzet.
jeetje wat een gedoe allemaal.... het lukt me niet om een backip te maken. Zoek me rot naar de knop waar in de instrctie over geschreven wordt. Nog even en ik ben zover om maar gewoon weer naar de EO over te stappen.
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

sonny schreef:
adri schreef:
sonny schreef: Ik gebruik firefox 2.0, heb geprobeerd om in de safe mode de zaak te resetten, helpt niets, ben wat huiverig voor nieuw profiel omdat ik dat waarschijnlijk al mijn bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden kwijt ben. Klopt dit?
Hoeft niet hoor. Maak eerst een back-up met bijv. MozBackup en restore die back-up op je nieuwe profiel. Zorg dan wel dat je extensies en thema's niet mee terugzet.
jeetje wat een gedoe allemaal.... het lukt me niet om een backip te maken. Zoek me rot naar de knop waar in de instrctie over geschreven wordt. Nog even en ik ben zover om maar gewoon weer naar de EO over te stappen.
Ben nog wat in de werkbalk aan het zoeken geweest en het in het foutconsole gekeken, die stond vol met waarschuwingen en fouten vooral de fout onjuist gevormd als ik dan verder kijk zie ik afbeeldingen staan die ik ooit heb willen downloaden..... helpt dit verder richting oplossing?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Geef eens een voorbeeld van een afbeelding die je niet kunt opslaan.
Afbeelding
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

adri schreef:Geef eens een voorbeeld van een afbeelding die je niet kunt opslaan.
Het gaat gewoon om alle alfbeeldingen .jpg .gif etc. Op deze manier haal ik dvd covers binnen.
Ik ben inmiddels wel een stuk verder. Een backup gemaakt en een nieuw profiel aangemaakt. Dan kan ik weer downloaden. Dan een restore maken en dan kan ik weer niet downloaden. Ik ben maar weer met een nieuw profiel begonnen, maak maar weer opnieuw handmatig mijn bladwijzers aan etc.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Restore die back-up dan nog eens op je nieuwe profiel, maar zorg ervoor dat je extensies en thema's niet mee terugzet (uitvinken dus).

Succes.
Afbeelding
sonny
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 december 2006, 16:44
    unknown unknown

Bericht door sonny »

adri schreef:Restore die back-up dan nog eens op je nieuwe profiel, maar zorg ervoor dat je extensies en thema's niet mee terugzet (uitvinken dus).

Succes.
restoren lukt me, begrijp allen niet wat en hoe mbt de extenties en thma's mee terugzetten, waar en hoe moet ik dat uitvinken.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als je op restore klikt (we hebben het toch over MozBackup?!), dan krijg je een lijst met allerlei zaken die al dan niet mee teruggezet moeten worden.
Zorg dat je Extensions en Themes uitvinkt.
Afbeelding
Plaats reactie