TOP 2000

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

adri schreef: Radio 3FM en Studio Brussel, waar ik voorheen naar luisterde vind ik echt niet meer om aan te horen. Niks dan 'lollige' dj's die er blijkbaar genoegen in scheppen hun onbenul te etaleren, flauwe spelletjes (kortom, meer geleuter dan muziek) en commerciële prutmuziek.
Bah.
Hitting the nail on the head, voor zover je dit mag translate-en :wink:

Het probleem is dat ze willen concureren met commercieele radio en dat ze gecorrumpeerd zijn door de reclame inkomsten.

Er is geen controle op hun eigenlijke, publieke, taak. Gewone mensen hebben functionerings gesprekken, DJs hebben luister-dichtheid-cijfertjes. Zolang de cijfers maar kloppen zijn de Managers (de-Regenten-van-Balkenende) tevreden.

Echt het enige wat ik van 3FM kan waarderen is de Serious Request actie.
Radio 2 en 3FM zijn idd echt zwaar waardeloos, kwa muziek.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

vulture schreef: Wat me overigens aan de 40 + ers hier op het forum opvalt is dat ze qua smaak toch een beetje blijven hangen in het verleden. En ook vaak in een genre.
zou best kunnen, maar ik vind de I-feel-like -I'm-fixing-to-die-rag van Country Joe nog altijd het beste anti-oorlogsnummer dat er ooit gemaakt is, vervang Vietnam maar door Afghanistan oid en het nummer kan zo weer de wereld over. Voor degenen die het nummer niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=s5btZWbViPA

en een stukkie tekst

Well, come on mothers throughout the land,
Pack your boys off to Vietnam.
Come on fathers, don't hesitate,
Send 'em off before it's too late.
Be the first one on your block
To have your boy come home in a box.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

common sense schreef: Het probleem is dat ze willen concureren met commercieele radio en dat ze gecorrumpeerd zijn door de reclame inkomsten.

Er is geen controle op hun eigenlijke, publieke, taak. Gewone mensen hebben functionerings gesprekken, DJs hebben luister-dichtheid-cijfertjes. Zolang de cijfers maar kloppen zijn de Managers (de-Regenten-van-Balkenende) tevreden.
Ja, publieke omroepen moeten helemaal niet proberen te concurreren met commerciële zenders (die zijn daar veel 'beter' in). Heeft overigens niks met Balkenende te maken, dat zat er al veel langer in. Tegenwoordig worden publieke omroepen gerund door managers (kijk/luistercijfers!). Dat winnen ze nooit van de commerciëlen, maar leidt er wel toe dat hun programma's vlees noch vis worden...
Ik zal er verder maar over ophouden, komt zo gefrustreerd over (ben ik ook, in dat opzicht, wat een verlies aan kwaliteit, creativiteit en diepgang).
vulture schreef: 24 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale (1969)
29 Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
38 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg (1982)
42 Boudewijn de Groot - Testament (1967)

Sorry hoor deze nummers zijn best wel aardig. Maar zo hoog in een top 1000.

Wat me overigens aan de 40 + ers hier op het forum opvalt is dat ze qua smaak toch een beetje blijven hangen in het verleden. En ook vaak in een genre. Tuurlijk het zijn allemaal mooie plaatjes maar tegenwoordig wordt er ook nog steeds erg goeie muziek gemaakt. Ik luister ook niet alleen naar de radio voor de muziek. Een goede dj schept een bepaalde sfeer. En dat kan ik ook wel waarderen. Goede dj zijn oa Giel Beelen, Stenders, Patrick Kicken, Bart van Leeuwen. Het liefst hoor ik alle muziek soorten door elkaar, natuurlijk niet gelijk tijdig.
Deze 40 plusser houdt echt wel van nieuwe muziek, maar de laatste keer dat ik iets hoorde waarvan ik dacht: JA, dit is iets ànders, was in 1991 met Nirvana. Ja, R&R is nu eenmaal mijn straatje en in dat opzicht is er weinig gebeurd (qua vernieuwing) de afgelopen 15 jaar. Overigens hoor je op Arrow ook nieuwe rockmuziek hoor.
Bovenstaand lijstje heb ik al wat in gesnoeid (de rest vind ik al helemaal niet de moeite waard). :)
Verder ben ik het wel met je eens. ;)
jack2go schreef: zou best kunnen, maar ik vind de I-feel-like -I'm-fixing-to-die-rag van Country Joe nog altijd het beste anti-oorlogsnummer dat er ooit gemaakt is, vervang Vietnam maar door Afghanistan oid en het nummer kan zo weer de wereld over. Voor degenen die het nummer niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=s5btZWbViPA
Ben niet echt een fan van anti-oorlogssongs (vind het een beetje goedkoop), maar als het moet, doe dan mijn all-time-favorites maar:
The Doors: Unknown soldier. ;)
Nu ik het toch over The Doors heb; de allerbeste (anti-oorlogs)film (nee, over het algemeen ook niet echt mijn ding) vind ik nog altijd Apocalypse now.
Met als aanvangsmuziek het sublieme Doors-nummer The End. 8)

Ja, ik ben een ouwe lul. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Met als aanvangsmuziek het sublieme Doors-nummer The End.
Je weet zeker dat die film begint met "The End" :?:
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het is niet erg logisch nee. :)
Toch is het zo (of ik moet al zwaar aan het dementeren zijn).
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Toch is het zo (of ik moet al zwaar aan het dementeren zijn).
En zo oud ben je nu ook nog weer niet ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

nirwana schreef:
adri schreef:Met als aanvangsmuziek het sublieme Doors-nummer The End.
Je weet zeker dat die film begint met "The End" :?:
zeker begint die film daarmee: father..yes son? I wanna kill you. Mother.. I wanna rape you.

voor de duidelijkheid, dat is dus niet mijn tekst maar die van JimMorrison

de muziek van de Doors leidt nergens toe, dood en verderf
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

jack2go schreef: father..yes son? I wanna kill you. Mother.. I wanna rape you.

voor de duidelijkheid, dat is dus niet mijn tekst maar die van JimMorrison
Nou ja, het is natuurlijk niet écht een tekst van Jim, het is gewoon de Jip & Janneke vertaling van de werken van Sigmund Freud. :wink:
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Mudfoot schreef: Nou ja, het is natuurlijk niet écht een tekst van Jim, het is gewoon de Jip & Janneke vertaling van de werken van Sigmund Freud. :wink:
klopt natuurlijk helemaal
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

kijk, ik hoorde dus net Helpless van Neil Young, maar de uitvoering van The Band, uit The Last Waltz is dus wel ff 2.000 keer beter
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

^I beg to differ. As much as I like The Band; Neil rules!
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Mudfoot schreef:^I beg to differ. As much as I like The Band; Neil rules!
ter info, die uitvoering waar ik op doelde is met Neil en the band
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

D'oh! Natuurlijk! Ik heb duidelijk een beetje last van oudejaars-dementie! :oops:
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

HAHA ik hoorde net Tee-Set(Peter Tetteroo en consorten) voorbijkomen: Not just a flower in your hair. Lagge :P
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Gebruikersavatar
black42dog
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 december 2007, 10:58
Locatie: Hoorn
    unknown unknown

Niet op deze manier!

Bericht door black42dog »

Wij (mijn vrouwtje en ik) zijn het er ook niet zo over eens dat bepaalde zelfde artiesten steeds weer opnieuw in die top 2000-lijst voorkomen.
En idd, als er een hele schare gaan stemmen op een artiest, dan hakt dat aardig in op de uitkomsten. Dan ook nog dat het geheel toch behoorlijk commercieel over komt, en naar de bekken van de massa wordt gezet / wat de massa dan 'mooi' vindt! :x

Geef ons maar: Rory Gallagher, Jeff Buckley, Pink Floyd (Syd Barrett), Nick Drake, King Crimson, Traffic, Blood Sweat and Tears, goeie blues, Zappa, Waits, Henry Rollins, Janes Addiction, Cokney Rebel, The Flock, Captain Beefheart, WAR, Randy Newman.............enz...enz...
Maar ja......inderdaad is dat minder gangbaar.......Opsoute met die eeuwige Qu(w)een, Rolling Stones troep, Abba en veel ander bende :!: :cry:

Wat dat betreft moeten wij nog steeds onze eigen smaak (lijst) houden en verdedigen en dat doen we dan ook....bij deze :!: :wink:
Plaats reactie