Opensource RSS-lezer voor Mac OS

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie

Gebruik jij rss? Zo ja, met welke lezer?

Vienna
0
Geen stemmen
Thunderbird
0
Geen stemmen
Ander. Met name
3
100%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Samuël
    unknown unknown

Opensource RSS-lezer voor Mac OS

Bericht door Samuël »

Ik vond een prima openbron rss lezer. Tot nu toe gebruikte ik Thunderbird voor rss. Nu dus Vienna. Vienna is onder andere ook in het Nederlands beschikbaar. Daar ik heel veel met rss werk, is een goede lezer voor mij dus essentiël.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Alleen jammer dat niet iedereen tegenwoordig over een Mac beschikt. Anderen hebben volgens mij weinig aan dit programma. Desondanks toch bedankt voor het vermelden, al is het ook handig om er direct bij te vermelden voor welke besturingssystemen het programma geschikt is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik gebruik tegenwoordig de Google Reader (http://reader.google.com). Dan kan ik bijvoorbeeld ook even snel op mijn werk tijdens de pauze nieuws lezen.
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

ByteWarrior schreef:Ik gebruik tegenwoordig de Google Reader (http://reader.google.com). Dan kan ik bijvoorbeeld ook even snel op mijn werk tijdens de pauze nieuws lezen.
Heeft ook mijn voorkeur. Een tijdje geleden ook getest en toen was die trager dan dat ie nu is.
Verder is de extensie WizzRSS ook handig.
Wel allemaal onder WinXP SP2...
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik zie dat de naam van mijn onderwerp aangepast werd. De reden dat ik nu Vienna gebruik, is omdat het nu echt duidelijk en overzichtelijk werkt. En vooral omdat het openbron is. Én níet te vergeten: Ik word nu verwittigd van nieuwe berichten. Heel erg handig.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Voor je mac maar ook voor andere OS kan ik RSSowl van harte aanbevelen. Is ook Open Source.

Op je MAC kan je dat natuurlijk ook gewoon standaard zeer goed regelen in Safari.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Met Safari kan het inderdaad ja. Maar ik verkies programmatuur van alternatieve ontwikkelaars. Voordien bij Windows was dit reeds zo. Nu met Macintosh ook. Hoe minder door Apple ontwikkelde programmatuur ik gebruik, hoe liever.

RSSowl oogt niet slecht, maar ik denk dat ik Vienna hou. Ik heb geen zin om de vele links nogmaals over te zetten.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Samuël schreef:Met Safari kan het inderdaad ja. Maar ik verkies programmatuur van alternatieve ontwikkelaars. Voordien bij Windows was dit reeds zo. Nu met Macintosh ook. Hoe minder door Apple ontwikkelde programmatuur ik gebruik, hoe liever.
Dan snap ik niet dat je voor Apple hebt gekozen. Dan had je beter voor bv Ubuntu kunnen kiezen dat is ook open bron en dan krijg je alle openbron programma's er gratis bij die je nodig hebt.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

vulture schreef:Dan had je beter voor bv Ubuntu kunnen kiezen
Na een test die de vorige laptop onbruikbaar maakte, pas ik daar liever voor. Met Ubuntu kun je niet weg zonder hulp. Met Macintosh gaat alles vanzelf. In Ubuntu moest ik bijvoorbeeld zoeken hoe een programma geïnstalleerd moest worden. Bij Macintosh werd Firefox snel geïnstalleerd waarna Thunderbird volgde. Om even off-topic te gaan. iWork van Apple gebruik ik bijvoorbeeld ook niet. Er is alternatieve programmatuur in overvloed. Indien dit nauwelijks gebruikt wordt, heeft het weinig zin dat het ontwikkeld wordt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:Ik zie dat de naam van mijn onderwerp aangepast werd.
Ja, dat leek me duidelijker dan alleen maar "RSS" als onderwerp. Ik zie graag onderwerpen die aangeven waar ze over gaan. Anders heet straks elk onderwerp "HELP", "Probleem" of "Firefox" c.q. "Thunderbird".
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie