meerdere providers mogelijk in TB?

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
Marije
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 oktober 2005, 1:06
Locatie: Drachten
    unknown unknown

meerdere providers mogelijk in TB?

Bericht door Marije »

Hoi,

Ik heb meerdere emailaccounts die allemaal onder de provider uwnet.nl werken.
Nu heb ik een eigen website voor mijn bedrijfje en daar zit een emailadres contact@naambedrijf.nl aan gekoppeld.

Kan ik deze beheren in TB tegelijkertijd met die andere accounts?
Zo ja hoe stel ik dit in?

groeten,
Marije
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Gewoon een nieuw account aanmaken...
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... stellingen
Of bedoel je dit niet?
Marije
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 oktober 2005, 1:06
Locatie: Drachten
    unknown unknown

Bericht door Marije »

Gewoon een nieuw account aanmaken...
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... stellingen
Of bedoel je dit niet?


Nee, dit is niet wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Gr. Marije
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Marije schreef:Gewoon een nieuw account aanmaken...
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... stellingen
Of bedoel je dit niet?


Nee, dit is niet wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Gr. Marije
Wat bedoel je dan... :oops:
Marije
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 oktober 2005, 1:06
Locatie: Drachten
    unknown unknown

Bericht door Marije »

cysoon schreef:
Marije schreef:Gewoon een nieuw account aanmaken...
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... stellingen
Of bedoel je dit niet?


Nee, dit is niet wat ik bedoel. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Gr. Marije
Wat bedoel je dan... :oops:
ik heb nu meerdere emailadressen. Deze eindigen allemaal met @uwnet.nl
Nu heb ik een eigen bedrijfje en heb ik als adres contact@marije.nl
Dit is dus niet met uwnet.nl
Kan ik dit nu gewoon in TB aanmaken en zo ja hoe doe ik dat dan, want de standaard SMTP server staat op uwnet.nl

Kan ik dit zo aanpassen dat ik vanuit TB ook dat nieuwe adres kan gebruiken of ben ik genoodzaakt dat via een ander emailprogramma te gaan doen of via webmail? En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, want dit vind ik onhandig!

dus als je een tip voor me hebt, zodat ik in TB alles kan blijven doen... heel graag!!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Marije schreef:ik heb nu meerdere emailadressen. Deze eindigen allemaal met @uwnet.nl
Hebben die allen hun eigen mailbox of komen al die adressen in 1 mailbox uit ? Als dat laatste het geval is, dan zijn het aliassen en hoef je alleen de gegevens van de mailbox in Thunderbird op te geven. Vervolgens koppel je daar de nodige aliassen aan.

Alles met een POP en een SMTP-server kun je in Thunderbird onderbrengen (en via een extensie zelfs webmail zoals Hotmail of Yahoo).

Meestal werken meerdere accounts via 1 SMTP-server en is dat geen probleem. Als dat wel een probleem is dan kun je meerdere SMTP-servers opnemen en dan per account bepalen welke SMTP-server daarvoor gebruikt moet worden.
Maar eerst zou ik proberen om alles via 1 SMTP-server af te handelen.

Thunderbird ondersteunt ook het gebruik van aliassen. Oftewel, je ontvangt alle mails in 1 mailbox, maar daar komen meerdere mailadressen op uit. Bij het versturen kun je dan aangeven via welke alias de mail verstuurd moet worden.

Om dit alles in te stellen zijn de Geavanceerd-knoppen onder Extra > Opties in Thunderbird aanwezig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Marije
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 oktober 2005, 1:06
Locatie: Drachten
    unknown unknown

Bericht door Marije »

nirwana schreef:
Marije schreef:ik heb nu meerdere emailadressen. Deze eindigen allemaal met @uwnet.nl
Hebben die allen hun eigen mailbox of komen al die adressen in 1 mailbox uit ? Als dat laatste het geval is, dan zijn het aliassen en hoef je alleen de gegevens van de mailbox in Thunderbird op te geven. Vervolgens koppel je daar de nodige aliassen aan.

Alles met een POP en een SMTP-server kun je in Thunderbird onderbrengen (en via een extensie zelfs webmail zoals Hotmail of Yahoo).

Meestal werken meerdere accounts via 1 SMTP-server en is dat geen probleem. Als dat wel een probleem is dan kun je meerdere SMTP-servers opnemen en dan per account bepalen welke SMTP-server daarvoor gebruikt moet worden.
Maar eerst zou ik proberen om alles via 1 SMTP-server af te handelen.

Thunderbird ondersteunt ook het gebruik van aliassen. Oftewel, je ontvangt alle mails in 1 mailbox, maar daar komen meerdere mailadressen op uit. Bij het versturen kun je dan aangeven via welke alias de mail verstuurd moet worden.

Om dit alles in te stellen zijn de Geavanceerd-knoppen onder Extra > Opties in Thunderbird aanwezig.

Die adressen hebben allemaal hun eigen mailbox.

Gr. marije
Plaats reactie