Programma's

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arhan
Berichten: 118
Lid geworden op: 9 januari 2007, 18:08
Locatie: Z.O.Vlaanderen
    unknown unknown

Programma's

Bericht door arhan »

Deze staan nu op mijn PC

Firefox2
AdAware-
Spybot search-
Ccleaner-
Reg Cleaner-
Windows Defender-
Comodo Firewall Pro
Win Patrol-
Norton Anti Virus

Mag alles zo blijven staan, :roll:, tot op heden werkt alles goed maar toch graag het advies van een ervaren helper van het forum.
Met dank voor het antwoord

arhan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zolang het goed werkt, kan het geen kwaad. Wel vind ik het nogal veel beveiligingsprogramma's. Zelf gebruik ik een firewall (Comodo) en een virusscanner (AVG). Daarmee voel ik mij voldoende veilig. Aangezien ik Firefox gebruik (en niet al te veel gebruik maak van p2p-software) heb ik al tijden geen last meer van spyware. Mocht ik wel last krijgen van spyware, dan zal ik wel ergens zo'n scanner downloaden en die over mijn systeem laten lopen. Het gevaar van zoveel beveiligingsprogramma's is dat ze elkaar tegen kunnen werken en dat wanneer er iets gebeurt dat je niet bevalt het lastig om aan te geven welk programma daar waarschijnlijk voor verantwoordelijk is. Maar zoals gezegd: zolang ze goed samenwerken en jou beschermen kun je ze gerust laten staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
arhan
Berichten: 118
Lid geworden op: 9 januari 2007, 18:08
Locatie: Z.O.Vlaanderen
    unknown unknown

Bericht door arhan »

Martijn

Dank voor de goede raad :lol:

arhan
Plaats reactie