Dapper Drake VS Edgy Eft

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Dapper Drake VS Edgy Eft

Bericht door gohelena »

lieve Dapper en Edgy fans...(en natuurlijk ook de rest van de forum :wink: )
ik (de beginnende linuxer) gebruik Dapper Drake..puur toeval hoor dat stond op mijn live cd terwijl ik dat niet wist...heb gezonde nieuwsgierigheid.

nu wil ik weten wat is aan te raden

Dapper of Edgy....

ieder heeft zijn eigen ervaringen en juist die wil ik graag horen!

dus vertel mij juist waarom jij (of juist niet) Dapper of Edgy gebruikt

groetjes Helena
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Normaal gesproken zou je zeggen: des te nieuwer, des te beter (nou ja, wat de stabiele versies betreft).

Maar in de vergelijking tussen Dapper Drake (6.06) en Edgy Eft (6.10) speelt nog wel iets anders mee. Dapper is namelijk de LTS-versie wat inhoudt dat je daarvoor langer ondersteuning kunt krijgen. Edgy Eft is dan meer een release met nieuwe programmatuur waarop men minder lang ondersteuning wil/kan bieden.

Voor de echte Linux-gebruiker maakt dit onderscheid weinig uit: die wil toch wel de recentste versie (Edgy) hebben. Voor de zakelijk gebruiker kan er toch een reden zijn om het bij Dapper Drake (en straks de opvolger ervan) te houden. Een zakelijk gebruiker gaat veelal voor stabiliteit, terwijl een particulier gebruiker meer op de functionaliteit let.

Maar als je nu Dapper hebt, dan zou ik eens overwegen om te upgraden naar Edgy, aangezien alle programmaversies natuurlijk ook verder gaan en steeds nieuwere onderdelen nodig hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

nirwana schreef:Normaal gesproken zou je zeggen: des te nieuwer, des te beter (nou ja, wat de stabiele versies betreft).

Maar in de vergelijking tussen Dapper Drake (6.06) en Edgy Eft (6.10) speelt nog wel iets anders mee. Dapper is namelijk de LTS-versie wat inhoudt dat je daarvoor langer ondersteuning kunt krijgen. Edgy Eft is dan meer een release met nieuwe programmatuur waarop men minder lang ondersteuning wil/kan bieden.

Voor de echte Linux-gebruiker maakt dit onderscheid weinig uit: die wil toch wel de recentste versie (Edgy) hebben. Voor de zakelijk gebruiker kan er toch een reden zijn om het bij Dapper Drake (en straks de opvolger ervan) te houden. Een zakelijk gebruiker gaat veelal voor stabiliteit, terwijl een particulier gebruiker meer op de functionaliteit let.

Maar als je nu Dapper hebt, dan zou ik eens overwegen om te upgraden naar Edgy, aangezien alle programmaversies natuurlijk ook verder gaan en steeds nieuwere onderdelen nodig hebben.
ok..dan ga ik de over stap naar edgy....zo leer ik ook weer upgraden....
heb al een prachtige uitleg gekregen van Rappie Pappie (Dank u! :D )
Dan kan mijn avontuur beginnen met edgy!!!!
mischien word dingen instaleren ook makelijker..daar zit ik wat te stoeien..
zo zie ik vaak puzzel stukjes....en FF upgraden was ook al omslachtig...
dus hopen dat van af nu makkelijker word :)
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Plaats reactie