Total install programma

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Total install programma

Bericht door PrinceGoldFreak »

Hello,

Misschien dat iemand hier weet waar ik moet zijn. Pas heb ik bij iemand een PC tijdschrift gelezen waarin een artikel stond van een programma waarmee je een total setup kan doen. Ik zal het duidelijke uitlegen, stel je doet een nieuwe windows setup dan moet je ook alle andere programma opnieuw erop zetten, nu is er een tool waarin je aangeeft waar wat staat en dat programma doet de rest voor je, dus 1 programma om ALLES wat je op je pc in 1x erin zet dus niet 1 voor 1 en steeds op next of volgende moeten drukken. Weet iemand hier in welk blad dit stond ik dacht Computer Totaal Magazine maar ik weet niet welk nummer of uitgave het was misschien dat iemand hier lid is en weet waar ik het over heeft.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Total install programma

Bericht door adri »

PrinceGoldFreak schreef:ALLES wat je op je pc in 1x erin zet dus niet 1 voor 1 en steeds op next of volgende moeten drukken.
Linux? :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

zou niet echt handig zijn nu ik aangenomen ben bij MS :lol: . Maar ik bedoel dus die voor Windows OS. Maar Volgens mij Adri was het eerder gebouwd voor Linux en later door andere aangepast voor Windows. Maar toch bedankt maar voor mij geen Linux. Sorry
Eerder FiJi (nieuwe MCE) of Vienna (nieuwe Windows 7.0)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat jij beschrijft klinkt een beetje als PEBuilder of anders nLite en zo is er natuurlijk ook vLite.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Nirwana sorry dat is niet wat ik bedoel, het is een tool die eigenlijk alle setup van verschillende programmas samen pack en dat in 1x op je pc gooit dus 1x start klikken en achter je tv hangen en half uur later staat alles zoals TB of FF en Virus scanner enzo enzo op je pc. Misschien leg ik het zo beter uit.

Thanx
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ja het eerste waar ik dan ook aan denk is:
dpkg -i *.deb
of
rpm -U *.rpm

Misschien kan je je werkgever d'r eens naar vragen.
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    unknown unknown

Bericht door JacquesC »

Dit misschien? http://www.installpad.com/

MvG Jacques
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Jacques die bedoel ik. Wist wel dat iemand het zou weten, dat programma is zo handig, alleen hoorde ik dat je moet oppassen met software die bijv toolbars en zoals bijv bij msgplus die irri sponsor erop zet, maar de rest moet werken. Heb jij er ervaring mee Jacques??

Peace

Aanvulling dit programma download het dus eerst is er geen programma die het zelfde doet maar dan vanaf bijv mijn software harddisk?? ik bewaar alle setups op me d schijf??
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    unknown unknown

Bericht door JacquesC »

Nee ik heb geen ervaring. Volgens de help moet je ook een setup kunnen uitvoeren vanaf je eigen computer of vanuit je localnetwerk.

MvG Jacques

Staat bij aplication list
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Of iedereen is in 1x Installpad aan het downloaden of de site ligt plat, want het duurt een uur en nog geen site geladen van installpad??

Thanx
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    unknown unknown

Bericht door JacquesC »

InstallPad openen. Rechts klikken in leeg deel van het vak. Add new application. Bij download url invullen (voorbeeld) file:\\\c:\windows\Inkscape.win32.exe

MvG Jacques
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Kijk nu werkt het ik kwam de site niet op. Op een of andere manier duurt het lang voor hij op de site komt. Bedankt Jacques.

Peace
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb dat InstallPad-programma ook eens bekeken. Het idee is inderdaad wel handig. Alleen denk ik wel dat die applicationlists snel verouderen. Zodra er een nieuwe versie uitkomt dan moet je die eigenlijk alweer bijwerken. Volgens mij gebeurt dat bijwerken niet automatisch vanaf een centrale locatie, dus zul je dat zelf moeten bijhouden (of anders download je een oudere versie of wordt er niets gedownload omdat het te downloaden bestand niet meer bestaat ???).

Eigenlijk zou het nog beter zijn als het programma ook applicationlists zou kunnen downloaden vanaf een server. Dan kunnen wij bijvoorbeeld een applicationlist maken met allerlei handige Mozilla-software erin.

En helemaal mooi zou het zijn als er een soort van webtoepassing wordt toegevoegd waarmee je een persoonlijke applicationlist kunt onderhouden. Dan zou namelijk centraal een lijst met meest recente versies van programma's kunnen worden bijgehouden. Als dan bijvoorbeeld Adobe haar Reader-programma bijwerkt dan kan dat 1 keer ergens worden geadministreerd en vervolgens krijgt iedereen die heeft aangegeven dat Adobe Reader in zijn/haar applicationlist moet komen de recentste versie daarvan aangeboden.

Oh jee, nu ben ik volledig aan het doorslaan, dus stop ik hier met het geven van suggesties...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Nirwana het is een goed idee, wist niet dat deze applicatie zo veel hulp zou brengen voor ons. Maar bestaat dan niet de angst dat mensen bang zijn dat o.a. adobe enzo mee kijkt wie en welk ip allemaal hun reader download?? Kijk voor Mozilla producten maakt dat niet uit maar ik denk dat grote bedrijven daar graag een kijk je willen nemen. Of het moet gesloten worden als een forum?? Maar het idee staat me wel aan. Ook moet je dan kijken wie alle software in NL wilt of juist in EN-US.
Maar het idee is wel leuk.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Bedoel je niet Norton Ghost o.i.d.?
Die maakt een kopie van een werkende pc en die kopie kan je dan heel snel op een andere pc installeren.
Plaats reactie