Sunbird op een remote VPN server draaien?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Ezee
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 september 2006, 12:42
Locatie: Zaanstad
    unknown unknown

Sunbird op een remote VPN server draaien?

Bericht door Ezee »

ik heb op de download pagina gelezen dat Sunbird op een server gedraaid kan worden en zo als gedeelde agenda gebruikt kan worden.
Ik heb een direkte VPN tunnel met een remote server en wil dit programma dus graag als gedeelde agenda gebruiken. Andere gebruikers loggen ook op de server in via een VPN verbinding. Je voelt 'm al aankomen natuurlijk....HOE PAK IK DAT AAN? Kan bijvoorbeeld een lokaal geinstalleerde versie synchroniseren met de server versie? Wat zijn hier de mogelijkheden en beperkingen?
Wie heeft hier ervaring mee of weet waar ik de juiste info kan vinden om hier goed mee om te gaan?

Lavast bedankt voor jullie reactie...
M.Vr. Gr.
Lambert
crz_06
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juli 2006, 14:27
    unknown unknown

Bericht door crz_06 »

he, dit is precies wat ik ook wil. Ben je hiermee verder gekomen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Is het voor jullie ook mogelijk om webDAV te gebruiken ?
How can I serve my shared calendars?
To share your calendars, you need access to a webDAV server. If you run your own web server, you can install mod_dav, a free Apache module that will turn your web server into a webDAV server. Instructions on how to set it up are on their website. Once you set up your webDAV server, you can publish your calendar to the site, then subscribe to it from any other Calendar. Automatically updating the calendar will give you a poor man's calendar server.
www.mozilla.org/projects/calendar/faq.html#share
http://www.vetula.com/blog-radio/storie ... zilla.html
www.twilight-systems.com/flacco/mozcal/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Ik weet niet of het een oplossing voor je probleem is, maar je kan ook gewoon een ics bestand op je server zetten en alle clients daarop aansluiten.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar dit moet normaal lukken...

grz
Plaats reactie