website niet zichtbaar in firefox

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
ravenblanket
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 mei 2007, 15:53
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

website niet zichtbaar in firefox

Bericht door ravenblanket »

Ik heb een website gemaakt in internet explorer maar als ik het in firefox wil bekijken zie ik niets (page not found)
Van www.alicedee.nl zie helemaal niets dus en van www.rockhard.nl is de CSS niet zichtbaar
De site van alicedee is opgebouwd uit frames dus ik weet dat dat fote boel is en ga dit ook veranderen en ga meer tabellen gebruiken.Maar misschgien heeft iemand een tip of truc zodat in elke browser mijn sites te zien zijn [http://www.alicedee.nl][/url]
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Even een snelle indicatie van wat er aan de hand is:

Op Alicedee heb ik op zich geen problemen. Althans, er laadt een Flash-animatie in. Ik zou in elk geval ook een linkje aanbieden om direct naar de volgende pagina te gaan (buiten de Flash om) voor de mensen die Flash uit hebben staan of die niet op de Flash-animatie willen wachten.

Vervolgens tracht de website echter http://www.alicedee.nl/hoofdpagina.htm te openen in een nieuw venster. Uiteraard houdt de popupblocker van Firefox dergelijke zaken tegen, want zoiets is 'not done' in onze huidige eeuw.

Daarna komen we op jouw eigenlijke probleem: http://www.alicedee.nl/hoofdpagina.htm
Die frameset heeft hetzelfde probleem als wat ik hieronder beschrijf voor jouw RockHard-website: slashes de verkeerde kant op.

RockHard: je hebt de slashes (schuine strepen) net de verkeerde kant op geplaatst.

Code: Selecteer alles

<link rel="stylesheet" href="stylesheets\algemeen.css" type="text/css" />
<script language="javascript1.2" src="scripts\menu.js"></script>
moet bijvoorbeeld worden:

Code: Selecteer alles

<link rel="stylesheet" href="stylesheets/algemeen.css" type="text/css" />
<script language="javascript1.2" src="scripts/menu.js"></script>
Hetzelfde geldt in feite voor elke verwijzing naar een onderliggende map (zoals afbeeldingen\rockhard.jpg)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Op het moment dat je van die ene website de overkoepelende frameset hebt gefixt, dan kun je verder met de daaronder liggende pagina's zoals www.alicedee.nl/html/frame2.htm
Ook daarvoor geldt weer hetzelfde: alle \ veranderen in /.
Ik zou haast een globale 'zoek en vervang'-actie adviseren over alle bestanden van jouw website(s), want volgens mij hebben ze allemaal hetzelfde probleem. Daarbij kan het wel zijn dat je iets te rigoreus te werk gaat en ook goedbedoelde \ in / wijzigt, maar dat risico zou ik dan voor lief nemen.

Hier zie je een van de vele gratis programma's waarmee je een dergelijke vervang-actie zou kunnen uitvoeren: www.orbit.org/replace/
Tip: voordat je aan zoiets ingrijpends begint is het een goed idee om de lokale map waarin je nu je website bewaart even te kopiëren (je kunt nooit weten: it's better to be safe than sorry...).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie