Hotmail vanuit MSNmessenger toch in Firefox laten openen

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Hotmail vanuit MSNmessenger toch in Firefox laten openen

Bericht door Sipster »

ik heb nu toch iets gevonden waardoor het denk ik toch mogelijk is om Hotmail vanuit MSNmessenger toch in Firefox laten openen.

Ik heb het niet getest en het lijkt me wat voor gevorderden, maar heeft potentie, het staat in de mozillazineknowledgebase
Override iexplore.exe
From MozillaZine Knowledge Base

This workaround has received only basic testing so the only guarantee is that it will take up space; as always be sure to thoroughly test new functionality before deploying it in a production environment.

It is possible to configure Windows NT/200x/XP to start firefox.exe instead of iexplore.exe by using built in debugging functionality, even when executed from the command line, start->run dialog or when hard coded into an application. This may be useful for sites which would rather Firefox always be used instead of Internet Explorer, including corporations, internet cafes, schools and even home users.

You can set this up by creating an iexplore.exe key and Debugger REG_SZ (String) value under HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options which contains the path to firefox.exe. This can be automated by copying the following to a .reg file and double clicking it, or by using Group Policy Objects (GPOs).

Code: Selecteer alles

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplore.exe]
"Debugger"="C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe /dummy"
As the functionality is designed with debuggers in mind, 'iexplore.exe' will be passed on the command line. By appending the invalid '/dummy' switch, you can cause this to be ignored; Firefox will then open the default home page or any URL passed on the iexplore.exe command line. Firefox may not understand (and will probably ignore) Internet Explorer command line arguments.
Dit houdt dus wel in dat elke keer dat ie opgestart zou moeten worden , firefox opgestart wordt...
ik heb geen idee hoe dat gaat werken met ieview en ietab en belangrijker nog met windowsupdate, microsoftupdate en officeupdate....

Doe dit dus alleen als je echt weet wat je doet en het weer ongedaan kunt maken....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik heb inmiddels een betere manier gevonden, MSN niet meer gebruiken. :P Verder gebruik ik mijn hotmail ook niet meer. 8) Heerlijk om die twee lastpakken te laten vallen.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

:D ook een goeie!

heb je een goed alternatief, wat wel op het msn netwerk kan?... daar heb ik nl wel veel contacten zitten....

Hotmail vind ik nog steeds wel wat hebben.... Lekker Microsoft terugpakken :) Nu laat ik eens mijn rotzooi bij hun binnenkomen in plaats van andersom ;)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

sipster schreef::D ook een goeie!

heb je een goed alternatief, wat wel op het msn netwerk kan?... daar heb ik nl wel veel contacten zitten....

Hotmail vind ik nog steeds wel wat hebben.... Lekker Microsoft terugpakken :) Nu laat ik eens mijn rotzooi bij hun binnenkomen in plaats van andersom ;)
Mijn kinderen zitten op Kopete, volledig compatible met msn, maar da's een Linuxprogramma. Volgens mij kun je voor dat doel op Windows ook Miranda gebruiken, of Jabber.
Ik vind Hotmail trouwens helemaal niks, kleuterprogramma (doet me erg denken aan kabouter Plop, ik weet niet waarom...). Niet dat ik nou zo wild ben op Gmail, maar dat verkies ik toch vele malen boven Hotmail. :)
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Bedankt voor de tips!

ik vind hotmail ook waardeloos, echt een slechte webmail, vreselijk onhandig, daarom laat ik daar ook mijn waardeloze, slechte en vreselijk onhandige mail naarotesturen (maw ik vul overal op interent mijn hotmail adres in) :)
Gmail in combinatie met thunderbird is voor mij de top!
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

<Even een wyze vaderlycke lesch>

Als je een hekel hebt aan Hotmail, dan doe je ze geen groter plezier dan het toch te gebruiken. Als je een alternatief neemt, dan heeft dat een uitstraling naar de mensen om je heen. Normaal gesproken. Ben geen idealist, maar weet wel vrij aardig hoe de homo sapiens sapiens in elkaar steekt.;)

<Einde vaderlycke lesch>
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik gebruik Gaim voor het chatwerk. Werkt op Linux en Windows en bied ondersteuning voor vele netwerken waaronder MSN (voor de nederlanders).

Ik gebruik mijn oude hotmail adres eigenlijk niet meer. Zelfs als ik een mail adres in een aanmeld formulier in moet vullen neem ik gmail. Mijn hotmail box staat inmiddels proppievol spam. :lol:

Ik kan ook niet tegen die reclame boodschappen onder aan de mail als je eens iets ontvangt van een hotmail of msn gebruiker. :x
RAFCRIK
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:59
    unknown unknown

Bericht door RAFCRIK »

Dit zou als effect hebben dat er iedere keer een nieuw venster zou openen, en geen nieuw tabblad neem ik aan?
RAFCRIK
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:59
    unknown unknown

Bericht door RAFCRIK »

Negeer bovenstaande, dat heb ik kunnen oplossen, alleen opent deze regedit bij mij gewoon een lege pagina. Geen url...

?
Elentherelién
Berichten: 23
Lid geworden op: 3 december 2006, 20:45
    unknown unknown

Bericht door Elentherelién »

Dit wil mij niet lukken.
Ik zelf open normaal nooit iets in msn omdat ik nu eenmaal firefox gebruik en geen IE.
Mijn vader echter een totale amateur op het gebied van alles met de pc, die klikt er altijd spontaan op, om toch IE te openen.

Omdat IE hopeloos onveilig is, onpraktisch en mijn vader/stiefmoeder internetbankieren zou ik graag zoiets als bovenstaande doen.

Echter ik kan in regedit ieexplore.exe niet vinden.
Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Elentherelién schreef:Echter ik kan in regedit ieexplore.exe niet vinden.
Iemand enig idee?
Als je daarop zoekt, dan ga je ook niets vinden. Het programma heet iexplore.exe

Daarnaast was via StuffPlug altijd de methode om MSN toch Firefox als browser te laten openen. Doorzoek ons forum maar eens op de term StuffPlug en dan kom je allemaal soortgelijke problemen tegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Elentherelién
Berichten: 23
Lid geworden op: 3 december 2006, 20:45
    unknown unknown

Bericht door Elentherelién »

nirwana schreef:
Elentherelién schreef:Echter ik kan in regedit ieexplore.exe niet vinden.
Iemand enig idee?
Als je daarop zoekt, dan ga je ook niets vinden. Het programma heet iexplore.exe

Daarnaast was via StuffPlug altijd de methode om MSN toch Firefox als browser te laten openen. Doorzoek ons forum maar eens op de term StuffPlug en dan kom je allemaal soortgelijke problemen tegen.

Het was een typfoutje, een e teveel is snel gemaakt.
Ik kan hem echter niet vinden.
Stuffplug ga ik eens proberen =]

Edit: geinstaleerd en geprobeerd, Stuffplug is geniaal.
Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Elentherelién schreef:Stuffplug ga ik eens proberen =]

Edit: geinstaleerd en geprobeerd, Stuffplug is geniaal.
Bedankt voor de tip!
En met Stuffplug kun je nog meer dan alleen maar Firefox opstarten vanuit MSN. Dus dat is een bijkomend voordeel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
matje70
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2008, 9:06
    Windows XP Firefox

Re: Hotmail vanuit MSNmessenger toch in Firefox laten openen

Bericht door matje70 »

ligt zeker aan mij of dat ik iets oud wil doen, maar ik krijg de volgende melding:
Fatal Error:
Unable to Load the necessary windows live messenger Libraries.

Wat gaat er fout of wat doe ik fout?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Hotmail vanuit MSNmessenger toch in Firefox laten openen

Bericht door Frederik »

Waarschijnlijk een onverenigbaarheid tussen de twee programma's.
In de discussie hierboven ging het om de oude vertrouwde messenger en dat ding heet tegenwoordig geloof ik gewoon Live Messenger en heeft ook al een aantal updates ondergaan.
Ik gebruik dat spul allemaal niet, misschien wordt je er hier wat wijzer van:
http://www.stuffplug.com/
Plaats reactie